Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@20:23:08 GMT

پولشویی ۴۰ میلیارد دلاری در سوئدبانک

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۵۳۲

به گزارش ایلنا و به نقل از بلومبرگ، این بانک مسقر در استکهلم که پیش از این از سوی مقامات قضایی سوئد  ۳۸۵ میلیون دلار جریمه شده است، روز دوشنبه اعلام کرد که مزایای پایان خدمت ۲.۵ میلیون دلاری را که برای «برجیت بونسن» مدیرعامل برکنار شده‌اش، کنار گذاشته بود، لغو خواهد کرد. بونسن یک سال پیش به دلیل فریب اذهان عمومی در مورد شدت رسوایی پولشویی به بار آمده توسط سوئدبانک، اخراج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیفورد چنس مشاور حقوقی که توسط سوئدبانک به منظور بررسی اتهامات مطرح شده علیه این بانک استخدام شده بود، در یافته‌های خود به این نتیجه رسید که در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹، مدیریت ارشد بانک از تعیین مرزبندی واضح در مورد مسئولیت‌های مرتبط با مقررات ضدپولشویی ناکام بوده و اینکه مدیران عامل بانک در طول دوره تجدیدنظر و بازبینی، از تشخیص خطراتی که از سوی مشتریان خارجی با ریسک بالا متوجه بانک می‌شود، ناتوان بوده اند. بونسن از اوایل سال ۲۰۱۶ جانشین «مایکل وولف» شد؛ کسی که از سال ۲۰۰۹ مدیرعامل سوئدبانک بود. «ینس هنریکسون» که در اکتبر ۲۰۱۹ جانشین بونسن شد، گفت که «بدیهی است که در بانک فرهنگ‌هایی برقرار بوده است که قابل قبول نیست. سهام سوئد بانک امروز با افت ۴.۳ درصدی نسبت به روز قبل معامله شد. سوئدبانک با اتهاماتی مبنی بر انجام معاملاتی مشکوک به مبلغ ۱۵۵ میلیارد دلار روبرو است. اوایل ماه جاری مشخص شد که ۵۸۶ تراکنش و معامله به ارزش حدود ۴.۸ میلیون دلار و به احتمال زیاد مغایر با تحریم‌های آمریکا از سوی این بانک انجام شده است. اکثر این تراکنش‌ها به کانالی مربوط بوده که مالک و متصدی انجام امور در کریمه مستقر بودند؛ شبه جزیره ای اوکراینی که در سال ۲۰۱۴ به الحاق روسیه درآمد. بازپرسان همچنان در حال بررسی پرونده بوده و سوئدبانک در معرض جریمه ای از سوی واشنگتن قرار دارد. گزارش کلیفورد چنس تنها بر معاملات انجام شده در فاصله سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ تمرکز دارد؛ زمانی که دانسکه بانک (نخستین بانک منطقه نوردیک) به دلیل رسوایی پولشویی تحت فشار قرار گرفت و در نهایت افشا شد که این بانک در بازه ای بیش از ۱۰ سال در جابجایی ۲۰۰ میلیارد یورو پول مشکوک دست داشته است. براساس یکی از گزارش های داخلی سوئدبانک که به رویت تلویزیون دولتی سوئد اس.وی‌.تی رسیده است، بیش از نیمی از جریان مالی با ریسک بالا در شعبه استونی این بانک در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ رخ داده است‌.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پول تلویزیون رسوایی سوئد واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳۱۶ هزار دلاری اهالی سینما برای غزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آنی لنوکس، خواکین فینیکس، برایان کاکس، جاناتان گلیزر، گی‌یرمو دل تورو و تیلدا سوینتون از جمله افراد مشهوری بودند که با همکاری و اهدای یادگاری‌هایی به این حراجی تلاش کردند تا برای کمک‌های پزشکی برای فلسطینی‌ها پول جمع کنند. گزارش: 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

 

 

دیگر خبرها

  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • (ویدئو) لغو معافیت ۱۰ میلیارد دلاری ایران؟!
  • (ویدئو) چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • سقف تراکنش خرید روزانه ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • کمک ۳۱۶ هزار دلاری اهالی سینما برای غزه
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران