Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، در پی تجاوز ائتلاف سعودی به یمن و محاصره این کشور دستکم ۵ میلیارد و ۸۵۶ میلیون دلار خسارت به بخش حمل و نقل وارد شده که بخش هوایی در رتبه اول قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «زکریا الشامی» وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن می‌گوید، حملات پنج سال گذشته ائتلاف سعودی به یمن به بخش‌های حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی یمن خسارت‌های زیادی وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی گفت: بخش حمل و نقل یمن بر اثر حملات و محاصره دستکم ۵ میلیارد و ۸۵۶ میلیون دلار خسارت دیده است. خسارت‌های بخش حمل و نقل هوایی به ۴ میلیارد و ۷۲۵ میلیون دلار و بخش حمل و نقل دریایی به حدود یک میلیارد و بخش حمل و نقل زمینی به ۱۶۶ میلیون دلار می‌رسد.

الشامی تأکید کرد، بر اساس گزارش سازمان ملل محاصره ظالمانه دریایی، زمینی و هوایی یمن منجر به بحران انسانی بی سابقه در جهان شده است.

«محمد عبدالقادر» رئیس اداره کل هواپیمایی یمن هم اعلام کرد، محاصره از روز اول انجام پروازها را فلج کرد و ائتلاف عمدا فرودگاه‌های غیرنظامی، تجهیزات ناوبری و ایستگاه‌های هواشناسی را به صورت کامل تحریب کرد.

جنگ علیه یمن از فروردین ۱۳۹۴ به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی آغاز شد و امسال وارد ششمین سال خود شده است.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن سازمان ملل ائتلاف سعودی حمل و نقل بخش حمل و نقل میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هرگونه حمله هوایی در داخل خاک عراق را رد کرد

فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا(سنتکام) مدعی شد که آمریکا هیچ حمله‌ای در داخل خاک عراق انجام نداده است.   به گزارش فارس؛ فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا گزارشها از حمله هوایی این کشور به یک پایگاه حشد الشعبی در عراق را رد کرد و آن را نادرست خواند.   سنتکام در بیانیه‌ای ضمن نادرست خواندن این گزارش مدعی شده که آمریکا در عراق حمله هوایی انجام نداده است.   ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش نیز اعلام کرد که نیروهای این ائتلاف در هیچ حمله ای در عراق شرکت نداشتند و گزارشهای دریافتی درباره حمله به پایگاه نظامی در عراق را رصد می‌کنیم.   پیش از این شبکه پی بی اس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که ارتش آمریکا در منطقه‌ای که انفجار در استان بابل عراق رخ داده است هیچ فعالیتی ندارد.   پی بی اس همچنین به نقل از یک مقام عراقی نوشت، ما معتقدیم که این حمله هوایی توسط اسرائیل انجام شده است.   منابع خبری بامداد شنبه از وقوع انفجارهایی در استان بابل عراق در جنوب عراق خبر داده‌اند.   ساعاتی بعد مقامات عراقی از وقوع چند حمله پهپادی به یک مقر نیروهای حشد الشعبی در استان بابل در جنوب بغداد حبر دادند.  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پیدا شدن بقایای موشک احتمالا اسرائیلی در عراق (+عکس)

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه های کشور​
  • آمریکا هرگونه حمله هوایی در داخل خاک عراق را رد کرد
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی