Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:10:04 GMT

ارتش تا رفع بحران کرونا در کنار مردم فارس خواهد بود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۵۸۹

ارتش تا رفع بحران کرونا در کنار مردم فارس خواهد بود

امیر سرتیپ ابوالقاسم رضایی، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مقابله با کرونا افزود: به دنبال این دستور ارتش جمهوری اسلامی نیز در کنار سایر نیروهای مسلح اقداماتی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: از جمله این اقدامات که از سوی ارتش در استان انجام شد می‌توان به استقرار آمبولانس‌های ارتش در ورودی شهرهای استان برای انتقال موارد مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا به بیمارستان‌ها و ضدعفونی معابر شهری، اماکن عمومی و مراکز درمانی توسط خودروها و نیروهای ارتش اشاره کرد.
وی درباره ایجاد نقاهتگاه در شیراز نیز گفت: هم اینک ۵۷۰ تخت برای گذران دوران نقاهت بیماران مبتلا به کرونا در استان فراهم شده که ۲۰۰ تخت در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز قرار دارد و مابقی نیز در پادگان‌های متعلق به ارتش پیش‌بینی و ایجاد شده است.
او اظهار داشت: علاوه بر این، این آمادگی در نیروهای ارتش در استان وجود دارد که در صورت نیاز یک اقامتگاه یک هزار تختی و همچنین در صورت نیاز بیمارستان‌های صحرایی نیز تجهیز و راه‌اندازی کنیم.
امیر سرتیپ رضایی اضافه کرد: ایجاد ۲۰ ایستگاه و قرارگاه زیستی ثابت و سیار در سطح شهر شیراز از دیگر اقدامات ارتش در این استان است که با توجه به استقرار پزشکان ارتش در این ایستگاه‌ها، به مراجعان مشاوره پزشکی ارائه شده و از آنها تست تب‌سنجی گرفته می‌شود و در صورت مشاهده علایم بیماری به وسیله آمبولانس به بیمارستان منتقل می‌شوند.
ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد افزود: برپایی این ایستگاه‌ها از میزان مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌کاهد.
وی، از مردم و شهروندان تقاضا کرد که ضمن رعایت توصیه‌ها و تذکرهای مکرری که از سوی متولیان امر بهداشت و درمان در کشور در بحث پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا داده می‌شود، مساله ماندن در خانه و پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری را نیز جدی بگیرند تا جامعه هرچه سریعتر از شر این بیماری رهایی یابد.

با شناسایی ۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شمار مبتلایان در این استان به  ۶۶۹ نفر افزایش یافت.تاکنون ۲۷ نفر در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. همچنین ۲۵۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۲۰۲ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان های شهید چمران  و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان علی اصغر شیراز کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می دهند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران شیراز فارس پروندهٔ خبری تلاش نیروهای مسلح در مواجهه علیه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران شیراز فارس ویروس کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران شیراز فارس بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمپین به شیراز رسید/ ادامه‌ی نه گفتن پرستاران به اضافه‌کار اجباری

آفتاب‌‌نیوز :

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، پرستاران در بیمارستان‌های شهر‌های مختلف، نسبت به اضافه‌کار اجباری اعتراض کرده‌اند؛ برای نمونه، برخی از پرستاران مشهد به دیوان عدالت شکایت برده‌اند و دست از اضافه‌کار اجباری کشیده‌اند.

در روز‌های اخیر، حدود ۲۰۰ پرستار بیمارستان شهید رجایی شیراز نیز در اعتراض به شیفت‌های زیاد و مبلغ بسیار ناچیز اضافه‌کار اجباری، درخواستِ عدم اضافه کار اجباری را پر کرده‌اند؛ این پرستاران می‌گویند دیگر حاضر نیستیم به اضافه‌کار اجباری که بیکاری صرف است، تن بدهیم.

حق‌الزحمه اضافه کار اجباری پرستاران بسیار ناچیز و رقمی بین ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان برای هر ساعت کار است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • مردمی سازی سلامت و سلامت خانواده شعار هفته سلامت
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • کمپین به شیراز رسید/ ادامه‌ی نه گفتن پرستاران به اضافه‌کار اجباری