Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:32:28 GMT

الحشد الشعبی حمله داعش به سامرا را دفع کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۶۷۶

الحشد الشعبی حمله داعش به سامرا را دفع کرد

به گزارش روز یکشنبه منابع عراقی، توطئه عناصر تروریستی داعش برای نفوذ به جنوب سامرا شب گذشته با هوشیاری نیروهای الحشد الشعبی و پلیس فدرال عراق ناکام و خنثی شد.

بر پایه اعلام این منابع، نیروهای تیپ ۴۱ الحشد الشعبی و پلیس فدرال اواخر وقت شنبه در عملیاتی مشترک تلاش تروریست های داعش برای نفوذ و ورود به جنوب سامرا را ناکام گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، دیروز (شنبه) نیروهای الحشد الشعبی مخفیگاه های گروه ترویستی داعش را در شمال شرقی «بعقوبه» مرکز استان «دیاله» با گلوله های خمپاره هدف قرار دادند.

خبرگزاری ملی «نینا» به نقل از یک مقام امنیتی عراق در این باره نوشت که نیروهای الحشد الشعبی پس از تحرکات داعش، با خمپاره مواضع این گروه تروریستی را در منطقه «بان میل» در حومه «خانقین» در استان دیاله گلوله باران کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای تیپ یکم الحشد الشعبی در واکنش به حمله داعش به یکی از یگان های بسیج مردمی در منطقه «نفت خانه» در شمال شرقی بعقوبه مواضع تروریست ها را گلوله باران کردند.

از طرف دیگر، نیروهای پلیس فدرال عراق نیز دو رشته تونل تروریست های داعش حاوی سلاح، تجهیزات و مواد منفجره را در سامرا و کرکوک شناسایی و کشف کردند.

فرماندهی پلیس فدرال عراق در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای لشکر پنجم در عملیاتی موفق به شناسایی و کشف یکی از مخفیگاه های تروریست های داعش در منطقه «الکوش» در شمال سامرا به همراه کمربندهای انفجاری و انواع مهمات و مواد منفجره شدند.

نیروهای الحشد الشعبی اوایل هفته گذشته هم در عملیاتی امنیت هشت منطقه در استان دیاله عراق را با پاکسازی عناصر تروریستی داعش تامین کردند.

سازمان الحشد الشعبی عمده ترین و مهم ترین نیروی عملیاتی عراق علیه تروریست های داعش به شمار می رود.

برچسب‌ها سامرا گروه تروریستی داعش عراق الحشد الشعبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سامرا گروه تروریستی داعش عراق الحشد الشعبی عراق عراق عراق عراق عراق عراق سامرا گروه تروریستی داعش عراق الحشد الشعبی نیروهای الحشد الشعبی تروریست های داعش پلیس فدرال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبرها از وضعیت فرودگاه‌های استان کرمان

مدیر کل و رئیس ستاد مدیریت بحران فرودگاه‌های استان کرمان گفت: برابر اعلام وضعیت قرمز هواشناسی در استان و لزوم پشتیبانی و امدادرسانی به نقاط بحرانی،آماده‌باش به پنج فرودگاه عملیاتی استان ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های این استان، علی جزینی‌زاده اظهار کرد: برابر اعلام وضعیت قرمز هواشناسی در استان و لزوم پشتیبانی و امدادرسانی به نقاط بحرانی هماهنگی‌های لازم به منظور حضور کارکنان و حالت آماده‌باش به پنج فرودگاه عملیاتی استان ابلاغ شده است.

وی از استقرار بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر استان در فرودگاه شهدای جیرفت به منظور پوشش امدادی در منطقه جنوب استان خبر داد و افزود: فرودگاه شهدای بم نیز به منظور پشتیبانی شرق استان در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان تصریح کرد: فرودگاه بین‌المللی کرمان، فرودگاه شهدای سیرجان و فرودگاه شهدای رفسنجان نیز پشتیبانی سایر مناطق و فرودگاه‌های هدف را برعهده دارند و با نیروی انسانی ویژه، تجهیزات و سامانه‌های هوانوردی و فرودگاهی در حالت آماده‌باش قرار دارند.

به گزارش ایمنا، بنا به اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، تمام راه‌های هوایی کشور باز است و هیچ محدودیتی برای پروازها وجود ندارد و اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور صحت ندارد.

کد خبر 745329

دیگر خبرها

  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • ارتش غافلگیر شده بود؟ /سند سِری ارتش درباره آغاز جنگ تحمیلی
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • آخرین خبرها از وضعیت فرودگاه‌های استان کرمان
  • امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ به اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود