Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@20:39:17 GMT

رئیس پارلمان لبنان به کناره‌گیری از دولت تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۶۸۴

رئیس پارلمان لبنان تهدید کرد، اگر دولت در سایه شیوع کرونا ویروس برای بازگرداندن لبنانی‌های موجود در دیگر کشورها اقدام نکند، از دولت کنار می‌کشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان از شخصیت‌های بانفوذ در این کشور است که وزیر دارایی و دیگر وزرا را در دولتی که با بحران مالی روبروست، تعیین کرد و اگر حمایت خود را از این دولت بردارد، با ناکامی روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی شیوع ویروس کرونا دولت لبنان تمایل دارد لبنانی‌های موجود در خارج از کشور پیش از بازگشت مورد معاینه و آزمایش قرار بگیرند. در این رابطه دفتر رسانه‌ای حسان دیاب، نخست وزیر لبنان روز شنبه اعلام کرد، در صورت فراهم شدن تجهیزات و مواد مورد نظر وزیر بهداشت مکانیزم بازگشت ایمن لبنانی‌های خارج از کشور را با انجام آزمایشات لازم آماده می‌کند.

بری، رهبر جنبش امل در بیانیه‌ای اعلام کرد، اگر دولت تا روز سه‌شنبه همین رویه را در قبال لبنانی‌های خارج از کشور  در پیش بگیرد، نمایندگی خود را در دولت تعلیق می‌کند.

رهبران دیگر گروه‌های لبنانی نیز خواستار بازگشت سریع لبنانی‌های موجود در خارج از کشور شدند. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، باید برای بازگرداندن لبنانی‌هایی که خواستار بازگشت به کشورشان هستند، اقدام فوری شود.

سمیر جعجع، سیاست‌مدار برجسته لبنان هم، به دلیل کم کاری در حق لبنانی‌های خارج از کشور از دولت انتقاد کرده است.

وی ادامه داد، نگران این مسأله است که کشورها در درمان مبتلایان کرونا در مقایسه با لبنانی‌ها شهروندان خود را در اولویت قرار دهند.

وضعیت لبنانی‌های موجود در خارج از کشور با محدودیت‌های شدید اعمال شده توسط بانک‌های لبنانی در خصوص حواله‌های خارجی و برداشت پول از دستگاههای خودپرداز خارج از کشور پیچیده‌تر شده و لبنان از ماه اکتبر دچار بحران شدید اقتصادی شده است.

وزیر خارجه لبنان نیز پیش از این اعلام کرده بود، سقف حواله‌های دانشجویان لبنانی در خارج از کشور افزایش خواهد یافت.

وی در توییتی نوشت، دولت پروازهایی را برای بازگرداندن لبنانی‌های خارج از کشور و تشویق آنها برای تماس با سفارت‌خانه جهت ارائه کمک در نظر خواهد گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 مسعود مولوی جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی لبنان دولت پارلمان کروناویروس نوروز 99 مسعود مولوی جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی لبنانی های خارج از کشور خارج از کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خارج شدن ایران از" ایکوموس" و "ایکوم"

به گزارش صدای ایران به نقل از تسنیم، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: در دولت مردمی فعالیت‌های بین المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه داشته و دارد.

وی در واکنش به برخی شایعات مبنی بر خروج ایران از دو سازمان بین‌اللملی در حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد: خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می شود. این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و و از سال ها قبل پرداخت به دلیل ماهیت غیردولتی، پرداخت حق عضویت آنها توسط افراد حقیقی انجام می شود.

ضرغامی تاکید کرد: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند.

خبر در حال تکمیل است...


دیگر خبرها

  • هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • رومن رینز و پروژه‌ای بزرگ خارج از دنیای WWE
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • تکذیب خارج شدن ایران از« ایکوموس» و «ایکوم»
  • تکذیب خارج شدن ایران از" ایکوموس" و "ایکوم"