Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@11:15:33 GMT

یک میلیون و ۸۰۱ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۸۷۲

یک میلیون و ۸۰۱ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد

«اسماعیل حسینی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کالاها به ارزش ۹۷۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از گمرکات استان مرکزی به ۸۳ کشور جهان صادر شده‌است.

وی ادامه داد: صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی سال قبل از آن به ۷۷ کشور جهان انجام می‌شد که شمار کشورهای مقصد صادراتی استان پارسال  روند افزایشی داشته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: صادرات پارسال کالا از گمرکات این استان نسبت به مدت مشابه قبل از نظر وزنی ۱۸ درصد افزایش و از نظر ارزشی چهار درصد کاهش دارد.

حسینی افزود: کاهش قیمت جهانی نفت، شیوع بیماری کووید ۱۹ و بسته شدن مرزها در اسفندماه سال گذشته از جمله مهمترین عوامل کاهش ارزشی صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور بوده‌است.

وی گفت: انواع هیدروکربورها، آبمیوه و رانی، میلگرد آجدار، پلی اتیلن سنگین، تینر فوری، شیشه، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سبک خطی و بلور عمده کالاهای صادر شده بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی همچنین از واردات ۱۸۰ هزار تن کالا سال گذشته به استان خبرداد و افزود: این کالاها به ارزش ۴۷۰ میلیون ریال از مقصد ۵۸ کشور جهان به استان وارد شده‌است.

حسینی اظهارداشت: واردات کالا به استان مرکزی سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۰و ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش یافته است.

وی افزود: مواد اولیه پوشک، ماشین‌آلات، اجزا و قطعات، پاکت آبمیوه، درب قوطی آسان بازشو آلومینیومی، خمیر کاغذ، پوره، رنگ خوراکی، کنسانتره، پروپیلن گلیکول و شمش آلومینیوم عمده کالاهای وارد شده به استان بوده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان مرکزی جهان دلار کشاورزی نفت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی گمرکات استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از مبدا خراسان رضوی به مقصد پاکستان صادر شده که ۲۴ درصد از نظر وزنی نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
جواد جعفری  افزود: این میزان کالای صادراتی ۸۴ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که در ارزش دلاری ۲۰ درصد افزایش یافته است.
ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: همچنین پارسال ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن کالا از کشور پاکستان به خراسان رضوی وارد شده که ۴۸ درصد کاهش داشته است.
جعفری افزود: این میزان کالا‌های وارداتی ۲۳ میلیون دلار ارزش داشته که نسبت به سال ۱۴۰۱، میزان ۴۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
اوگفت: پاکستان در حوزه صادرات و واردات به ترتیب ششمین و هفتین شریک تجاری خراسان رضوی محسوب می‌شود.
ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: با توجه به این که خراسان رضوی با پاکستان هم‌مرز نیست، فرآیند انتقال این کالا‌های صادراتی و وارداتی در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد؛ اما تشریفات گمرکی آنها در خراسان رضوی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان