Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:06:41 GMT

تردد ریلی در آذربایجان ۶۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۸۸۲

تردد ریلی در آذربایجان ۶۰ درصد کاهش یافت

شاپور ارصلانی روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر حجم قطارهای که در محدوده راه‌آهن آذربایجان در تردد هستند با ۵۰ درصد ظرفیت به انجام می رسد که این موضوع به دلیل سیاست های دولت مبنی بر کاهش حجم مسافرت ها بوده است.

وی اظهار داشت: تعداد قطارهای ارائه دهنده خدمات مسافری در استان های آذربایجان شرقی و غربی به طور متوسط از ۵ رام قطار به ۲ رام کاهش پیدا کرده و این تعداد نیز با ۵۰ درصد ظرفیت به سوی مقاصد خود حرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارصلانی درباره مقایسه تعداد قطارهای ارائه دهنده خدمات مسافری و مسافران عید امسال با سال گذشته، گفت: برآوردها و آمارهای موجود نشان می دهد مسافرگیری در سال جاری تنها ۱۰ درصد آمارهای سال قبل را شامل می شود.

وی با اشاره به اجرای تمهیدات لازم برای کنترل مسافران حوزه راه آهن منطقه آذربایجان، افزود: غربال گری مسافران طبق پروتکل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و گندزدایی کلیه واگن ها و اماکن راه آهن به صورت روزانه انجام می شود.

به گزارش ایرنا، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی همچنان سیر صعودی دارد و روز گذشته این آمار به یک‌ هزار و ۳۶۱ نفر رسید و تعداد فوت شدگان استان نیز به ۱۳۰ نفر افزایش یافته است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی شیوع کرونا در این استان هر هفته ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش نشان می دهد.  

برچسب‌ها ویروس کرونا تبریز آذربایجان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تبریز آذربایجان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا تبریز آذربایجان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگر در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی، رونق بخش گردشگری را سیاست قطعی استان برای توسعه اقتصادی اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های متولی این بخش، افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگر تا پایان سال را هدف‌گذاری و برای تحقق آن، برنامه‌ریزی کنند.

مالک رحمتی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، گفت: امسال به دلیل همزمانی تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان، میزان ورود مسافر و گردشگر به استان افزایش نداشته است؛ اما با توجه به سیاست قطعی استان مبنی بر رونق بخش گردشگری، لازم است برای افزایش جذب گردشگر در ایام نوروز سال آینده از همین اکنون برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و آثار تاریخی و طبیعی منحصر به فرد در آذربایجان شرقی، گفت: هدف ما این است که از رهگذر گردشگری، تحرکی در اقتصاد استان ایجاد کنیم و براین اساس همه باید خود را در این زمینه مکلف بدانیم.

استاندار آذربایجان شرقی، تامین امنیت سفر را یکی از عوامل توسعه گردشگری برشمرد و گفت: امنیت سفر در گرو توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل‌ونقل است؛ در این راستا ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شناسایی شده بود که ۱۰ نقطه اصلاح شده و مابقی نیز تا پایان سال باید اصلاح شود. در کنار آن، بخشی از پروژه‌های راه‌سازی استان نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رحمتی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های فرمانداران و ۲۷ دستگاه عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان در خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی، گفت: موج اول سفر‌های نوروزی این هفته به پایان رسیده و از آخر هفته جاری شاهد موج دوم سفر‌ها خواهیم بود و یک موج سفر نیز در تعطیلات عید فطر خواهیم داشت؛ لذا باید آمادگی خود را حفظ کنیم تا هم شاهد حوادث ناگوار نباشیم و هم خدمات شایانی به مسافران ارائه کنیم.

وی با اشاره به آمار تصادفات منجر به فوت در استان، گفت: هرچند میزان فوتی‌ها نسبت به سال قبل افزایش نداشته، اما کاهش معناداری هم ندارد و لازم است همه فرمانداران و دستگاه‌های مسئول، امکانات خود را بسیج کنند تا در ایام باقی‌مانده از تعطیلات، سفر‌های هموطنان در فضایی امن و آرام انجام گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی بر اهتمام همه مدیران برای نظارت بر عملکرد نیرو‌های تحت امر خود تاکید کرد و گفت: مدیران و فرمانداران در این ایام حضور میدانی بیشتر و موثرتری داشته باشند و بحث نظارت را جدی بگیرند.

وی همچنین بر اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و فضاسازی متناسب با این ایام با هدف حفظ شئونات اسلامی و حرمت ماه رمضان تاکید کرد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی نیز در این جلسه از درج آخرین نرخ‌نامه تاسیسات گردشگری در سامانه جانا در راستای نظارت موثر بر نرخ خدمات و جلوگیری از گران‌فروشی مراکز اقامتی و سایت‌های رزرواسیون خبر داد و گفت: اطلاعات مندرج در سامانه مذکور به صورت مستقیم و آنلاین از سامانه جامع نظارت آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) استخراج می‌شود و در دسترس عموم قرار دارد.

یحیی نقی‌زاده محجوب با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی، گفت: این استان آثار و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری فراوانی دارد که امید می‌رود با تلاش و اهتمام مسئولان استانی، شاهد تعالی و بالندگی آن در حوزه گردشگری کشور باشیم.

احمد حمزه‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز از استقرار ۲۰۰ ایستگاه راهنمای گردشگری در سطح استان خبر داد و گفت: با مشارکت شهرداری‌ها در ۵۰ نقطه استان نوروزگاه ایجاد شده است.

وی افزود: میزان بازدید از موزه‌های استان در تعطیلات نوروز امسال نسبت به سال قبل، ۱۱ درصد و میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری، ۲ درصد افزایش و میزان اقامت رسمی، ۶ درصد کاهش داشته است.

بهمن نقی‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم استقرار ۸ ایستگاه جامع اورژانس را از مهم‌ترین اقدامات حوزه بهداشت و درمان ذکر کرد و گفت: از زمان آغاز طرح نوروزی، ۴۹۰۰ ماموریت اورژانس در استان انجام شده که ۱۰۸۶ مورد آن مربوط به تصادفات بوده است.

اروجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز از کاهش ۲ درصدی تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: در مدت ۱۲ روز از آغاز طرح نوروزی، بیش از ۱۵۳ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان جابجا شده و نزدیک به ۱۷ هزار مسافر نیز از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند که به ترتیب ۲۲ و ۱۶ درصد کاهش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

سرهنگ حبیب آبراهه، فرمانده پلیس راه استان نیز آذربایجان شرقی را چهارمین استان پرتردد کشور در عید نوروز امسال اعلام کرد و گفت: از نظر آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات، با ۱۳ فوتی در رتبه ۲۵ کشور قرار داریم؛ ۵۸ درصد تصادفات در محور‌های اصلی، ۱۷ درصد در محور‌های فرعی و ۱۷ درصد در راه‌های روستایی اتفاق افتاده و مهم‌ترین علت تصادفات نیز تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو بوده است.

صمد حضرتی، مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی هم گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه کرد و گفت: ۳۵۲ گروه تعزیراتی در ایام نوروز بر واحد‌های صنفی و تولیدی استان نظارت کرده‌اند و ۸۲۲ مورد بازرسی انجام شده است.

ناصر راشدی، مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان نیز از افزایش ۸ درصدی مصرف بنزین در تعطیلات نوروزی امسال در استان خبر داد و گفت: با ۵۴۰ دستگاه نفتکش در این مدت برای مردم عزیز خدمت‌رسانی کرده‌ایم.

حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز از استقرار پست‌های نوروزی هلال احمر در ۸ نقطه استان خبر داد و گفت: تاکنون ۶۸ هزار نفر از مردم و مسافران از خدمات هلال احمر در این ایستگاه‌ها بهره‌مند شده‌اند.

فرمانداران میانه، مرند، کلیبر، بناب، عجب‌شیر و اسکو هم در ارتباط تصویری با این جلسه، گزارشی از عملکرد ستاد‌های خدمات سفر این شهرستان‌ها ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • تردد خودروها در محورهای ورودی استان بوشهر ۶ درصد کاهش دارد
  • دستگیری ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی + فیلم
  • جمع‌آوری ۵۰۰معتاد متجاهر در طرح نوروزی در آذربایجان شرقی
  • کلیسای سنت استپانوس پربازدیدترین اثر آذربایجان شرقی
  • بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • نوروزگاه‌های عشایری ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی
  • هدف‌گذاری افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگر در آذربایجان شرقی
  • ثبت ۱۳میلیون تردد نوروزی خودرو در آذربایجان شرقی
  • تمام راه های شریانی اصلی و فرعی آذربایجان شرقی باز است