Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@15:04:14 GMT

کاش طرح فاصله‌گذاری اجتماعی زودتر اجرا شده بود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۹۳۴

کاش طرح فاصله‌گذاری اجتماعی زودتر اجرا شده بود

ایسنا/البرز منتخب مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس یازدهم  با انتقاد از تعلل و تأخیر در اجرای برخی برنامه‌های مبارزه با کرونا، معتقد است دولت باید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را زودتر از این به اجرا می‌گذاشت.

علی حدادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و مشکلات ناشی از آن گفت: امروز با مجموعه علوم پزشکی جلسه‌ای در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با کرونا در استان داشتیم و از نزدیک شاهد تلاش‌های مضاعف و خوب مجموعه کادر درمان اعم از پزشکان، پرستاران و سایر پرسنل این مجموعه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدادی افزود: در کشور هم وزارت بهداشت و شخص آقای دکتر نمکی تلاش‌ها و فعالیت‌های خوبی را دنبال کرده و می‌کنند و مجموعه کادر درمان هم با از خود گذشتگی و ایثار در عرصه حضور دارند.

وی در ادامه تعلل و تأخیر در اجرای برخی از برنامه‌ها را علت بروز برخی مشکلات دانست و گفت: در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت تردد انتظار می‌رفت این اقدام زودتر انجام شود، چون اگر زودتر انجام می‌شد مشکلات کمتری به وجود می‌آمد اما تأخیر در اجرای آن ممکن است مشکلاتی برای کشور ایجاد کند.

وی تصریح کرد: اینکه مسئولان دولت عنوان می‌کنند طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به موقع انجام شده درست نیست و باید زودتر انجام می‌شد.

منتخب مردم البرز در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: به طور کلی بخشی از مسائل برای کنترل کرونا به مردم و در خانه ماندن باز می‌گردد و بخشی هم به مسئولان مربوط است به خصوص در بحث مشکلات معیشتی که از قبل وجود داشته و با بحران کرونا بیشتر شده و به همین دلیل نیاز است که مسئولان کشور تلاش به موقع و بیشتری برای رفع مسائل و مشکلات معیشتی ناشی از کرونا داشته باشند.

حدادی افزود: این مشکلات در اصناف بیشتر به چشم می‌خورد، بسیاری از اصناف بر روی ایام عید به خصوص از 25 اسفند تا 15 فروردین حساب ویژه‌ای باز می‌کنند اما در این شرایط با تعطیلی بازار دچار آسیب شده‌اند؛ دولت باید به دور از شعار و در عمل و با جدیت برای اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر تصمیم‌گیری کند، این تصمیمات می‌تواند در مباحثی چون بیمه بیکاری و بسته‌های معیشتی که به دست اقشار آسیب پذیر برسد بروز داشته باشد.

وی در خصوص اهمیت بسته‌های معیشتی گفت: تاکنون در کلام شعارهایی برای اعطای بسته‌های معیشتی داده شده است و ما در عمل چیزی مشاهده نکرده‌ایم، این اقدام باید به طور جدی و در عمل رخ دهد و بسته‌های معیشتی واقعاً به دست اقشار آسیب پذیر برسد.

حدادی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اساسی ما در مجلس یازدهم هم در ارتباط با همین اقشار آسیب پذیر است و در خصوص این موضوع برنامه‌هایی داریم؛ علاوه بر این در خصوص اصلاح قوانین مانع تولید و فعالیت هم مباحثی جدی را دنبال خواهیم کرد.

وی در پایان از نیروهای جهادی، مردمی و بانوانی که با تلاش مضاعف در برنامه‌های کنترل کرونا چه در بحث ضدعفونی معابر و چه در تولید اقلام مورد نیاز همچون ماسک مشارکت کردند هم تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی کروناویروس فاصله گذاری اجتماعی بسته های معیشتی اقشار آسیب آسیب پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان به ویژه پیشکسوتان، گفت: کارگروه بررسی مشکلات فرهنگی هنری شهرستان‌ها ایجاد می‌شود.

اعظم روانشاد امروز نهم فروردین‌ماه در ضیافت اندیشه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی و مساجد شهرستان دلفان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع اظهار کرد: هدف از برگزاری این سلسله نشست‌ها شنیدن دغدغه‌ها و مسائل و مشکلات و استفاده از نظرات اهالی فرهنگ استان در برنامه‌های پیش‌رو است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهور در جلسه اول سال جاری گردهمایی مدیران و کارگزاران دولت مردمی مبنی بر میز حل مساله و ضرورت رسیدگی به مسائل مختلف، در همین راستا کارگروه تخصصی بررسی مسائل صنفی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ایجاد می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: پیگیری مسایل صنفی، صندوق هنر، اولویت‌های اصلی کارگروه‌ بررسی مشکلات فرهنگی هنری شهرستان‌ها خواهد بود.

روانشاد با اشاره به اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت بزرگ هنرمندان و زبان نافذ هنر لازمه پیشبرد اهداف جهاد تبیین در جامعه اسلامی به ویژه استان لرستان است.

وی بیان کرد: جامعه هنرمندان استان لرستان جامعه فرهیخته، توانمند و اثرگذاری است که جلوه‌های هنر آن‌ها نه تنها در استان بلکه در سایر استان‌ها نمایان است و باید با یک برنامه‌ریزی دقیق از این ظرفیت، در جهت تبلور هر چه بیشتر گفتمان انقلاب اسلامی استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: هنرمندان به عنوان سرمایه مهم اجتماعی و نفش راهبری که دارند اگر تعامل داشته باشند اتفاقات خوبی می‌افتد سبب افزایش سرمایه های اجتماعی می‌شود.

روانشاد با اشاره به اینکه هنرمندان مهمترین سرمایه‌های اجتماعی یک کشور به شمار می‌روند و نقش راهبری دارند، بیان کرد: هنر نقش مهم و انکارناپذیری در روند تکامل اجتماعی داشته و هنرمندان نقش مهمی را در تقویت نشاط اجتماعی و ارتقای فرهنگ جامعه دارند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری موجود در شهرستان دلفان به نقش فرهنگ و هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد سلامت، پویایی و نشاط اجتماعی در جامعه اشاره کرد و بر هماهنگی و هم افزایی هنرمندان این شهرستان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به صورت فصلی در سراسر استان برگزار خواهد شد که مشکلات و دغدغه‌های اهالی فرهنگ بررسی پیگیری و تا حصول نتیجه ادامه داشته باشند.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۳ درصدی سرقت در آبادان
  • اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • اجرای طرح تئاتر درمانی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط مرکز مشاوره پلیس اصفهان
  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد
  • روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • قلب رئال ایستاد: مصدومیت ستاره همه‌کاره! (عکس)