Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-16@20:15:28 GMT

رشد ۱۳ هزار و ۱۳۶ واحدی شاخص بازار سرمایه

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۹۴۵

رشد ۱۳ هزار و ۱۳۶ واحدی شاخص بازار سرمایه

ایران اکونومیست- معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که در این بازار بیش از یک میلیون معامله فقط در بازار بورس و بدون احتساب تعداد معاملات در فرابورس، انجام شد. از سوی دیگر شاخص کل فرابورس نیز دوباره به کانال هفت هزار واحد بازگشت.

شاخص بازار سرمایه امروز با ۱۳ هزار و ۱۳۶ واحد رشد به رقم ۵۴۵ هزار و ۶۶۱ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۵۲۸۹ واحد صعود و رقم ۱۹۳ هزار و ۹۸۰ واحد را ثبت کرد. در این بازار یک میلیون معامله انجام شد که ۵۸ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال ارزش داشت.

ملی صنایع مس ایران، گروه مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت ارتباطات سیار ایران، بانک ملت، توسعه معادن و فلزات و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و بانک‌های ملت و صادرات، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سالمین و فولاد مبارکه اصفهان نمادهای پربیننده این بازار بودند.

شاخص فرابورس نیز ۱۵۴ واحد صعود کرد و در رقم ۷۰۱۸ واحد ایستاد. در این بازار ۷۴۹ هزار معامله انجام شد که ۳۰ هزار و ۶۳۲ میلیارد ریال ارزش داشت. سنگ آهن گهر زمین، سهامی ذوب آهن اصفهان، صنایع ماشین‌های اداری ایران، فرابورس ایران، پتروشیمی تندگویان، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و شرکت آهن و فولاد ارفع نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس داشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، فرابورس ایران، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و صنایع ماشین‌های اداری ایران نمادهای پربیینده فرابورس بودند.

 ایسنا

برچسب ها: بازار سرمایه ، شاخص ، معاملات

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سرمایه شاخص معاملات بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) با ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۷۶ واحدی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، شاخص هم‌وزن امروز با ۲ هزار و ۶۷۷ واحد کاهش به ۷۲۳ هزار و ۵۳۹ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۵۰۲ واحد کاهش به ۴۰۶ هزار و چهار واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۳۱ هزار میلیارد ریال با انجام ۸۹ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فملی، فولاد، فارس، وغدیر، وبملت، نوری و شپنا بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۳۰ واحد افت، به ۲۴ هزار و ۶۴۵ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران ۴۹ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دادوستد مالکیت حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق بود.

نمادهای شگویا، هرمز، زاگرس، بپاس، وسپهر، آریان و فصبا، بیشترین اثر منفیرا بر شاخص فرابورس داشتند.

دیگر خبرها

  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد
  • بورس کاهشی شد | افت ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحدی شاخص کل
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس قرمز شد
  • بورس کاهشی شد/ نوسان زودگذر است
  • بورس کاهشی شد