Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس فتا استان در خصوص پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برای کاربران با عنوان شرکت در مسابقه‌های میلیونی ارسال می‌شود، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ "حشمت سلیمانی" اظهارداشت:  با توجه به شیوع بیماری کرونا و حضور خانواده‌ها در منازل خود، مجرمان سایبری از این موضوع سوء استفاده و با ارسال پیام‌هایی از قبیل شرکت در مسابقه، مسابقه با جوایز باور نکردنی و در مسابقه شرکت کن تا برنده یک دستگاه خودروی لوکس شوی، اقدام به ارسال پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از قبیل واتساپ و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. برای شهروندان می‌نمایند  و حتی در بعضی موارد خود را مجری یا مسئول مسابقات رادیویی و یا تلویزونی صدا و سیما معرفی می کنند. وی افزود: از این رو مجرمان سایبری با ارسال اینگونه پیام‌ها از کاربران می‌خواهند که  بر روی لینک ارسال شده  در پیام کلیک نمایند تا برنامه مورد نظر یا  همان مسابقه‌ای که معرفی کرده‌اند، بر روی سیستم کاربر نصب گردد که در بیشتر موارد این برنامه‌ها ماهیت جاسوسی و یا بدافزاری را دارند و منجر به دسترسی مجرمان سایبری به اطلاعات و فایل‌های موجود در سیستم کاربران می‌شود . رییس پلیس فتا استان فارس گفت: حتی در بعضی موارد مجرمان سایبری از کاربران می‌خواهند تا برای ورود به مسابقه مبلغ بسیار اندکی را واریز نمایند، این در حالی است که کلاهبرداران بدون اینکه کاربران متوجه این موضوع شوند آنها را به درگاه‌های بانکی جعلی هدایت و در نتیجه اطلاعات حساب بانکی کاربران در اختیار این مجرمان قرار گرفته که منجر به برداشت‌های غیر مجاز از حساب شهروندان می‌شود. سرهنگ سلیمانی افزود: کاربران هرگز فریب اینگونه پیام‎ها را نخورند و از کلیک کردن بر روی لینک‌هایی که از طرف افراد مشکوک و یا ناشناس برای آنها ارسال می‌شود، خودداری نمایند. رئیس پلیس فتا فارس گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن‌ را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir  قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مسابقه کلاهبردار سایبری مجرمان سایبری پلیس فتا پیام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جوایز جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» به 4 میلیون دینار عراق

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، این جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعر شعبی به بهترین شاعر در هر بخش دو میلیون دینار عراقی و دیپلم افتخار اهدا می کند و همچنین در هر دو بخش به دو نفر به ترتیب مبلغ 700 هزار و 500 هزار دینار عراقی اهدا می کند.

بنابر اعلام دبیرخانه اشعار ارسالی به این جشنواره را داورانی از عراق، عمان، سوریه، لبنان، فلسطین و ایران این جشنواره را داوری خواهند کرد.

دبیرخانه این جشنواره همچنین تصاویر بخش عکس خود را به شرح زیر منتشر کرده و از متقاضیان شرکت در این بخش خواسته است که با انتخاب هر کدام از عکس های زیر برای آنها شعری سروده و به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

علاقمندان به مشارکت در این جشنواره و مسابقه می توانند آثار خود را تا 20 ماه مبارک رمضان به آدرس ایمیل daftaresher.h@gmali.com ارسال نمایند.

متن کامل فراخوان نیز در لینک زیر قابل مشاهده است:  https://zil.ink/tofanalgawafi

دیگر خبرها

  • فیلم| هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • افزایش جوایز جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» به 4 میلیون دینار عراق
  • هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • پلیس فتا: ارسال پیام درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال شگرد کلاهبرداران اینترنتی است
  • (ویدیو) هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • هشدار رئیس پلیس فتا لرستان در خصوص پیامک‌های جعلی در ایام نوروز
  • قابلیت تعامل با تلگرام و سیگنال به واتس‌اپ اضافه می‌شود
  • استفاده رایگان از تلگرام پولی به کابوس تبدیل شد
  • کمین کلاهبرداران اسکیمری در قالب فروشندگان سیار
  • هشدار: تلگرام پریمیوم رایگان را فعال نکنید