Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخوت گفت: کانون‌های مساجد جنوب فارس همگام با سایر دستگاه‌ها و نهادها در صف مقابله با شیوع ویروس کرونا گام برمی‌دارند.

«محمدابراهیم اخوت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در لارستان، با بیان اینکه مسجد به‌عنوان پایگاهی برای توسعه و ترویج فعالیت‌های ملی و فرهنگی مورد توجه است، گفت: این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا، کانون‌های مساجد جنوب فارس همگام با سایر دستگاه‌ها و نهادها در صف مقابله با شیوع ویروس کرونا گام برمی‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس افزود: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس به شکل ویژه در جهت مبارزه با این ویروس فعالیت می‌کنند که از جمله فعالیت‌های آن‌ها می‌توان به ضدعفونی کردن معابر، سطح مساجد و اماکن عمومی شهر، توزیع اقلام بهداشتی، خدمات‌رسانی به خانواده‌های کم درآمد در قالب توزیع بسته‌های غذایی و همکاری و هماهنگی با کلیه دستگاه‌های مرتبط برای اطلاع‌رسانی و پیشگیری از ابتلا به کرونا اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: در همین راستا و به‌منظور جلوگیری از شیوع این بیماری واگیر و همچنین اهمیت سلامت اعضای کانون‌ها، برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و ... لغو و از ظرفیت مساجد برای آموزش نکات بهداشتی به عموم مردم استفاده می‌شود.

 

اخوت با بیان اینکه کلیه فعالیت‌های کانون‌های مساجد جنوب فارس با موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت می‌شود، تصریح کرد: تولید محتوای مجازی نظیر ارائه سخنرانی، پخش دعا و نیایش، ترغیب خانواده‌ها برای انجام اعمال ماه‌ شعبان در منازل، اطلاع‌رسانی پیام‌های آموزشی و بهداشتی و مسابقات کتابخوانی از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌هایی است که کانون‌های مساجد جنوب فارس در دستور کار خود قرار داده‌ است.

پایان پیام/656

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با کرونا ویروس شیوع ویروس کرونا کرونا در فارس کانون های مساجد جنوب فارس لارستان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس کانون های مساجد فارس کانون های مساجد جنوب فارس ویروس کرونا فعالیت ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند

جشن آیه‌های بندگی به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی و با مشارکت قرارگاه ایده پردازی فرهنگی مساجد محله سجادشهر بیرجند با حضور بیش از ۲۰۰ نوجوان روزه دار در مسجد امام جعفر صادق (ع) بیرجند برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام محقی مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی، رضایی رئیس سازمان بسیج رسانه استان، رمضانی معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و جمعی دیگر از مسئولان استان برگزار شد، برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به اجرا در آمد.

حجت الاسلام محقی در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه ۹۰ مسجد در سطح شهر بیرجند وجود دارد که از این تعداد می‌توان گفت بیش از ۴۰ مسجد در حوزه کودک و نوجوان برنامه دارند، گفت: ۵۶ هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی هنری سطح استان بوده و ۱۵ هزار نفر در سطح شهرستان بیرجند هستند.

برگزاری مسابقات شاد ویژه ۲۰۰ نوجوان دختر و پسر روزه دار شرکت کننده از مساجد سیدالساجدین، سیدالشهدا، بقیع و امام جعفر صادق (ع) در این جشن، اجرای تئاتر و سرود  از جمله برنامه‌های این جشن بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • اجرای طرح ساماندهی مساجد و بکارگیری ائمه جماعات در محلات
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان