Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید یاسر حسن‌پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اینکه ارائه خدمات ارتباطی و تحقق دولت الکترونیک یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های این نهاد است، گفت: در حال حاضر ۶۷ درصد روستا‌های استان سمنان تحت پوشش اینترنت پهن باند است.

او بابیان اینکه جاده سمنان به مهدی‌شهر و بالعکس از ظرفیت فنّاوری ۳ جی و ۴ جی به‌واسطه نزدیکی این جاده به شهر برخوردار است، افزود: پایه و اساس جاده‌ای اصلی استان غیر از جاده حرم تا حرم بر مبنای فنّاوری ۲ جی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تصریح کرد: در موارد خاصی مثل شهر‌هایی که از فنّاوری ۳ جی و ۴ جی برخوردار هستند و به جاده اصلی نزدیک است باعث می‌شود این مسیر نیز مجهز به فنّاوری مذکور می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به اینکه ۸۵ درصد جاده حرم تا حرم در استان دارای فنّاوری ۳ جی و ۴ جی است، یادآور شد: این جاده از ابتدای ایوانکی تا انتهای حوزه استان سمنان بعد از عباس‌آباد میامی را پوشش می‌دهد.

او اضافه کرد: مابقی جاده‌های اصلی استان سمنان تعهد پروانه‌ای برای اینترنت پهن باند سیار ندارند و فقط پوشش تلفن سیار در تمامی مسیر‌های اصلی برقرار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با تأکید بر اینکه سه اپراتور در سطح استان پوشش دهی دارد و خدمات ارائه می‌کند، یادآور شد: درمجموع یک هزار و ۴۵۱ سایت تلفن همراه در سطح استان وجود دارد.

حسن‌پور گفت: از مجموع این سایت‌ها ۵۷۱ مورد ۲ جی، ۴۷۵ مورد ۳ جی و ۴۰۵ مورد ۴ جی است که بستر ارتباطات را در سطح استان فراهم می‌کنند.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده از ظرفیت های فناوری استان سمنان ۳ جی و ۴ فن اوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات به استان سمنان سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، (پنجشنبه) همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان سمنان سفر می‌کند.

زارع پور در این سفر به نمایندگی از دولت به شهرستان میامی می‌رود و ضمن شرکت در شورای اداری، تعدادی از پروژه‌های عمرانی از جمله پست برق جدید این شهرستان را افتتاح می‌کند.

علاوه بر آن با حضور وزیر ارتباطات، عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرستان میامی و رضوان آغاز می‌شود.

قرار است آسیاتک از اپراتورهای دارای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات در مجموع با احداث ۲۰ کیلومتر فیبرنوری همه خانوارهای شهرستان‌های میامی و رضوان را تحت پوشش قرار دهد.

وزیر ارتباطات سپس برای بازدید میدانی از وضعیت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها به شاهرود می‌رود.

سفر زارع پور به استان سمنان نخستین سفر استانی وی در سال جدید به شمار می‌رود.

پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در کشور با پیشرفت ۳۵ درصدی از ۷ میلیون پوشش خانوار گذر کرده است و مطابق برنامه باید تا پایان این دولت به ۲۰ میلیون پوشش خانوار برسد

کد خبر 6081636 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • وزیر ارتباطات به استان سمنان سفر می‌کند
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • آخرین وضعیت فیبر نوری در کشور
  • آخرین وضعیت فیبرنوری در کشور