Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-28@16:30:40 GMT

تردد ریلی در آذربایجان ۶۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۵۱۳۹

تردد ریلی در آذربایجان ۶۰ درصد کاهش یافت

تین نیوز

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان اعلام کرد: تردد ریلی در این منطقه به دلیل شیوع ویروس کرونا نسبت به ماه‌های قبل ۶۰ درصد کاهش دارد.

شاپور ارصلانی روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر حجم قطارهای که در محدوده راه‌آهن آذربایجان در تردد هستند با ۵۰ درصد ظرفیت به انجام می رسد که این موضوع به دلیل سیاست های دولت مبنی بر کاهش حجم مسافرت ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تعداد قطارهای ارائه دهنده خدمات مسافری در استان های آذربایجان شرقی و غربی به طور متوسط از ۵ رام قطار به ۲ رام کاهش پیدا کرده و این تعداد نیز با ۵۰ درصد ظرفیت به سوی مقاصد خود حرکت می‌کنند.

ارصلانی درباره مقایسه تعداد قطارهای ارائه دهنده خدمات مسافری و مسافران عید امسال با سال گذشته، گفت: برآوردها و آمارهای موجود نشان می دهد مسافرگیری در سال جاری تنها ۱۰ درصد آمارهای سال قبل را شامل می شود.

وی با اشاره به اجرای تمهیدات لازم برای کنترل مسافران حوزه راه آهن منطقه آذربایجان، افزود: غربال گری مسافران طبق پروتکل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و گندزدایی کلیه واگن ها و اماکن راه آهن به صورت روزانه انجام می شود.

 تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی همچنان سیر صعودی دارد و روز گذشته این آمار به یک‌ هزار و ۳۶۱ نفر رسید و تعداد فوت شدگان استان نیز به ۱۳۰ نفر افزایش یافته است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی شیوع کرونا در این استان هر هفته ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش نشان می دهد.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن منطقه شمالغرب کاهش سفر ریلی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوروزگاه‌های عشایری ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی نوروزگاه‌های عشایری در ۳۰ و ۶۰ کیلومتری ورودی شهرها با هدف ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی پیش از آغاز نوروز بر پا و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

هر ساله پیش از آغاز نوروز ستاد خدمات سفر استان با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرائی از جمله اداره‌کل امور عشایر استان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی تشکیل می‌شود که در سنوات گذشه نیز با برپائی نوروزگاه‌های عشایری در سطح استان مورد استقبال مردم، مسافران و مسئولان قرار گرفته بود.

امسال نیز این نوروزگاه‌های عشایری در ۳۰ و ۶۰ کیلومتری ورودی شهرها و همچنین در مراکز استان‌ها تحت عنوان نوروزگاه‌های عشایری از جمله در شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین، جلفا و تبریز با برپائی ۱۲ مورد آلاچیق عشایری با هدف ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی پیش از آغاز نوروز بر پا و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل امور عشایر آذربایجان شرقی، مکانی برای استراحت موقت مسافران و رفع خستگی راننده‌ها و همچنین پذیرایی و اجرای مراسم سنتی، موسیقی محلی و آداب و رسوم نوروزی و فرهنگی عشایر است و علاوه بر آن فرصتی مغتنم نیز برای نمایش توانمندی‌های تولیدی و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی عشایر و همچنین عرضه محصولات این جامعه تولیدکننده و زحمتکش به مسافران نوروزی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تردد خودروها در محورهای ورودی استان بوشهر ۶ درصد کاهش دارد
  • دستگیری ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی + فیلم
  • کلیسای سنت استپانوس پربازدیدترین اثر آذربایجان شرقی
  • بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • نوروزگاه‌های عشایری ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی
  • چین به دنبال قطارهای سریع السیر باری
  • ثبت ۱۳میلیون تردد نوروزی خودرو در آذربایجان شرقی
  • تمام راه های شریانی اصلی و فرعی آذربایجان شرقی باز است
  • قطارهای نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافته است