Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@23:42:31 GMT

میانبری به تاریخ جهان با زندگی‌نامه افراد مشهور

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۵۱۵۵

میانبری به تاریخ جهان با زندگی‌نامه افراد مشهور

بخش مهمی از کتابهای تاریخ جهان در دل زندگی نامه و خاطرات افراد بزرگ و سرشناس سیاستمدار، آزاده و حقیقت خواه نهفته است. این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از جنبه های داستان های تاریخی و روایت های واقعی از دل زندگی نامه ها و خاطرات برمی آیند، چنانکه اگر شخصی بخواهد تمام این جنبه ها را مورد بررسی قرار دهد باید دل این زندگی نامه ها را بشکافد و روایت های بیان شده را راستی آزمایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درستی و صحت این داستان ها نیز چندان سخت نیست؛ شما می توانید با مراجعه به منابع موثق جمله نقل شده، داستان بیان شده و حقیقت حذف شده از دل وقایع و رویداد ها را بیابید. یکی از جمله این منابع روایت گونه از زندگی نامه و خاطرات افراد مشهور می باشد.  در این مطلب نگاهی می اندازیم به زندگی نامه افرادی که خواندن زندگی نامه آنها در واقع خواندن بخش بزرگی از تاریخ و رویداد های آن است.

زندگی نامه و خاطرات توماس ادیسون

توماس ادیسون بخش مهمی از تاریخ جهان را به خود اختصاص داده است. نگاه او به زندگی، چالش ها، باور ها و حقایق درست چیزی برعکس روتین عادی دیگر مردم است که اتفاقا همین موضوع، باعث موفقیت او شد. البته موفقیت مسیر پر فراز و نشیبی دارد که در کتاب موسوم به زندگی نامه و خاطرات او نهفته است. قطعا او هم مانند بسیاری از افراد خاص تاریخ، ره صد ساله را یک شبه طی نکرد و چالش هایی که پیش رویش قرار داشت از چالش های عادی و روزمره همگی ما نیست. پس چه نیازی به خواندن زندگی نامه اوست؟ تغییراتی که او در تاریخ جهان و زندگی انسان بوجود آورد به قدری نیست که بتوان با یک یا دو خط به آن پاسخ داد، اما شاید در کتاب زندگی او بتوانید جواب این سوال را بیابید.

زندگی نامه و خاطرات نادرشاه افشار

نادرشاه افشار یک شاه ایرانی است و قطعا با دیدن نام زندگی نامه او باید از خودتان بپرسید که او و زندگی اش چه ارتباطی به تاریخ جهان دارند؟ بسیاری از پادشاهانی که در ایران دوران حکومت مشخصی داشته اند تاثیرات قابل توجهی بر روی تاریخ جهان گذاشته اند. جنگ های میان او و دیگر ملت ها که به پیروزی های متعددش دامن زده اند موضوع حائز اهمیتی است که بخشی از تاریخ ایران و جهان را شامل می شود. اینکه ایران قبل از او و بعد از او چه چهره ای پیدا کرد، او چگونه به قدرت رسید و چطور توانست نقشه ایران را توسعه دهد و در برخی برهه های تاریخی باعث تاثیر بر روی کشورهای همسایه و بیگانه داشت که او را هم مرتبه با ناپلئون و اسکندر می دانند. قطعا خواندن زندگی نامه چنین فردی بخش بزرگی از سوالات مربوط به سلسله افشاریه و اقدامات وی را روشن و شفاف خواهد نمود.

زندگی نامه و خاطرات ناپلئون

مهم ترین و شناخته شده ترین شخص تاریخ ناپلئون است. کسی که گاهی خاطراتش و گاهی جملات قصارش توجه خیل عظیمی از مخاطبانش را به سمت خود جلب می کند. مشهورترین امپراتور فرانسه که تاثیر بسزایی در قدرت گرفتن این کشور و انسجام گرفتن ارتش شد. حقایق لشکر کشی های او به اروپا (سوئیس، پروس، اتریش)، ایتالیا، روسیه، مصر، بسیار جالب توجه است. همچنین قوانینی که او برای اداره کشور وضع کرده بود هنوز هم توسط بسیاری از جوامع مانند آمریکای لاتین مورد استفاده قرار می گیرد. اگر نگاهی به تک تک ابعاد شخصیت او از زمان تولد تا به قدرت رسیدن و سپس جنگ ها و تبعید و سپس مرگش بیندازیم متوجه می شویم که وی بخش عظیمی از تاریخ فرانسه و جهان را به خود اختصاص داده است؛ این وقایع به قدری با جزئیات و اتفاقات مختلف در هم آمیخته اند که به راستی با خواندن یک الی دو کتاب در مورد تاریخ دوران حکومت و حیات فرانسه نمی توان به نتیجه کاملی دست پیدا کرد. پس چندان بی راه نیست که نام او شناخته شده ترین نام ها برای عده کثیری از مردم جهان به شمار می آید.

زندگی نامه و خاطرات آدولف هیتلر

شخصیت عجیب، دیکتاتور و ظالمی که وقایع و تصمیمات او در طی سالها باعث رنج و مشقت بخش عظیمی از ساکنان این کره خاکی بود. تبدیل یک کودک به یک دیکتاتور ظالم، روزهای زندگی او در زندان، شکل دهی به جنگ جهانی و کشتن انسان های بی گناه به بهانه های واهی و به قدرت رسیدنش همگی به قلم خود او شکل گرفته اند که خواندنشان در واقع مانند خواندن بخش عظیمی از کتابهای تاریخ جهان است. با این حال نباید به خاطرات و زندگی نامه او به یک دید نگاه کرد. با اینکه خواندن کتاب های تاریخ ما را از تکرار آن باز می دارد پس می توان از یک بُعد جالب به این موضوع نگاه کرد. هیتلر دیدگاه های خود را از تمامی جنبه ها برای مخاطبانش توضیح می دهد  و این بیشتر به معنی عبرت گرفتن است تا الگو برداری.

زندگی نامه و خاطرات لئو تولستوی

بخش مهمی از خاطرات، نظریات و اصول زندگی لئو تولستوی به تاریخ روسیه مرتبط است. پس اگر علاقه مند به تاریخ روسیه باشید می توانید به سراغ خاطرات و زندگی نامه این نویسنده بزرگ بروید. او در مورد اتفاقات و رویداد های انقلاب 1905 روسیه و سیاست های اتخاذ شده در آن زمان انتقادات و تفکرات متعددی داشت. با اینکه او سهمی در تغییرات مادی و سیاست های این کشور نداشت اما تفکرات و اندیشه هایش مبدایی برای تفکرات دیگر مردمان زمان حیات او و پس از او بود. تا جایی که اظهار می شود گاندی با توجه به نظریات و نافرمانی مدنی تولستوی دست به قیام زد و مردم سرزمین خود را به هویت و استقلال از دست رفته شان بازگرداند. تاثیرات پی در پی تفکرات این نویسنده فارغ از زندگی نامه او در آثارش نیز نهفته است. زندگی نامه تولستوی به اندازه این آثار تاثیر گذارند و روایت گر بخش مهمی از تاریخ کشور زادگاه او هستند. با این حال آنچه که نباید از آن غافل شد، عدم محدود شدن به آثار تاریخی جهان و زندگی نامه های افراد مشخص و سرشناس است.

شما برای یافتن زندگی نامه این افراد و بسیاری دیگر از شخصیت های برجسته تاریخ می توانید سری به سایت کتابچین بزنید.

لینک کوتاه: asriran.com/0031YX

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زندگی نامه و خاطرات زندگی نامه او بخش مهمی تاریخ جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!

عصر ایران - در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی کند، اما موارد مشابه را می توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می کنند.

در سه موج از مارس 1918 تا بهار 1919، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان 50 میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می کرد. به نظر می رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی 20 تا 35 سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس 1918 در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده ها و محدودیت تجمعات عمومی می شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آنفلوآنزا اسپانیایی ؛ زمانی که ماسک را زنانه می دانستند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن سالروز ولادت کریم اهل بیت در داراب
  • یاد یاران، روایتی از زندگی و خاطرات ماندگار شهدای والا مقام
  • وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت
  • وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت + جزئیات
  • این موسیقی‌دان مشهور استعداد کمی در موسیقی داشته است!
  • روز جهانی تئاتر + تاریخچه و شعار
  • اینفوگرافیک: ثروتمندترین افراد جهان در کدام کشور‌ها زندگی می‌کنند؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • غم‌نامه‌ای برای قربانیان غزه/ داغ کرمان با درد مسکو تازه شد!