Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از پیشنهاد نمایندگان مجلس در جلسه مجازی برای پیش پرداخت چند ماهه یارانه نقدی و معیشتی به مردم خبر داد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد رضا تابش در خصوص جزئیات تشکیل جلسه امروز مجلس به صورت مجازی گفت: درجلسه امروز مجلس که به صورت مجازی باحضور حدود ۱۳۰ نماینده و به ریاست لاریجانی برگزار شد، رئیس مجلس در خصوص علت عدم تشکیل جلسه علنی مجلس با حضور وزیر بهداشت ودرمان برای بررسی اقدامات این وزارتخانه در مقابله باکرونا توضیحاتی ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم اردکان در مجلس اظهار داشت: لاریجانی، علت عدم برگزاری جلسه علنی را نامه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی برلزوم تاخیر دوهفته‌ای در برگزاری جلسات علنی مجلس دانست و ابراز امیدواری کرد که اولین جلسه علنی مجلس درسال جاری ظرف ۱۰ روز آینده بافاصله گذاری مناسب و در محل صحن و با استفاده از جایگاه تماشاچیان برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خویش در خصوص مغایرت قانونی برگزاری جلسات به صورت مجازی، پیشنهاد فراخوان پویش خیرین برای حمایت از آسیب دیدگان بیماری کرونا، پیش پرداخت چند ماهه یارانه به مردم، تعمیم مرخصی زندانیان به متهمینی که در زندان هستند و هنوز حکم محکومیت نگرفته اند، لزوم حضور پررنگ‌تر مجلس در موضوع کرونا، اعمال مقررات و محدودیت‌ها در استان‌ها متناسب با سیر پیشرفت بیماری، انتقاد به رد قبول کمک‌های بین المللی باتوجه به کمبود تجهیزات پزشکی و تقلیل منابع مالی متاثر از تحریم‌ها و تاثیرات بیماری کرونا، ارائه راهکار تامین منابع لازم توسط افراد و گروه‌هایی که با اظهارات خویش سطح مطالبات را افزایش می‌دهند، پرداختند.

تابش همچنین اظهار کرد: رئیس مجلس در این جلسه گفت: «در ستاد ملی مقابله با کرونا تمهیداتی برای جبران خسارات آسیب دیدگان از کرونا اندیشیده شده از جمله اعطای وام ارزان قیمت برای واحد‌های خرد. البته به در هم تنیدگی و پیچیدگی موضوعات باید توجه داشت و باتوجه به کمبود منابع تصمیمات سنجیده و قابل اجرا اتخاذ نمود. تردیدی نیست که باید برای آسیب دیدگان از کرونا تمهیداتی اندیشید به همین دلیل کمیته اقتصادی به موازات کمیته بهداشتی در ستادملی مقابله باکرونا تشکیل شده است که این موضوعات را پی می‌گیرد»

وی ادامه داد: علاوه بر این رئیس کمیسیون ویژه حمایت ازتولید ملی اعلام کرد؛ این کمیسیون چندین جلسه برای بررسی راهکار‌های مهار تبعات سوء اقتصادی این بیماری به صورت مجازی برگزار کرده است؛ و لازم است نهاد‌ها وبنیاد هائی از قبیل: ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان در جبران خسارت‌ها به کمک دولت بشتابند.

تابش با اشاره به بررسی راهکار‌های تحقق شعارسال، جهش تولید در جلسه مجازی مجلس گفت: بررسی‌هایی دربخش‌های مختلف اقتصادی انجام پذیرفته که عمدتاً مبتنی به افزایش رشداقتصادی است که گزارش آن تا هفته آینده تقدیم مجلس خواهد شد واگر نیازی به قانونگذاری بود، طرح آن تهیه خواهد گردید.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: در پایان اسامی غایبین در جلسه مجازی قرائت گردید.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات مجلس در فضای مجازی محمل قانونی ندارد و ضرورت دارد هر چه زودتر جلسه علنی در محل فعلی مجلس با فاصله گذاری مناسب انجام و به اصلاح آیین نامه مبادرت شود تا بتوانیم در مواقع اضطراری جلسات را در محل دیگر و یا در فضای مجازی و با رای گیری به شیوه‌ای که در قانون پیش بینی می‌شود، انجام دهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس انتظار مردم از مجلس که رکن رکین قانونگذاری است را عمل به قانون دانست و تاید کرد: متاسفانه مدتهاست قانون و قانونگرایی در اتخاذ تصمیمات به حاشیه رانده شده و مجلس در ذیل امور قرار گرفته است. در راس امور قرارگرفتن مجلس منوط به ترویج قانون وقانونگرایی در کشور و رفتار و اظهارنظرات سنجیده نمایندگان است تا خانه ملت اعتبارخویش را باز یابد و محل اتکای مردم در همه حوادث و رویداد‌ها باشد.


منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی یارانه کرونا صورت مجازی جلسه مجازی جلسه علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز سه شنبه - ۲۸ فروردین ماه - در جریان بررسی لایحه تجارت در پاسخ به تذکر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی درباره تغییرات اعمال شده در جداول بودجه اظهار داشت:‌ بخش دوم لایحه بودجه براساس بند «ب» ماده ۱۸۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا کمیسیون تلفیق و صحن مجلس نمی‌توانند احکام جدیدی را در جداول بیاورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تغییری درباره موضوع مالیات یا ال پی جی در جداول لحاظ شود به معنای حکم جدید است که امکان طرح آن در بخش دوم لایحه بودجه وجود ندارد، تاکید کرد: نمایندگان در پیشنهادات خود و کمیسیون تلفیق و همچنین در جریان بررسی در صحن امکان طرح حکم جدید ندارند و اگر دولت هم در بخش دوم لایحه حکم جدیدی آورده باشد، خلاف قانون عمل کرده و قابل طرح نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی براساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه بخش اول لایحه بودجه یعنی منابع و مصارف را تصویب کرد که بعد از تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون و در اسفندماه سال گذشته ابلاغ شد، کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی حق تغییر منابع و مصارف را ندارند و نمی‌توان آن را کم و زیاد کرد منتها جابجایی بین جداول امکان‌پذیر است.

قالیباف با بیان اینکه ایجاد تغییر در جداول برخلاف مصوبات مجلس شورای اسلامی در بخش اول لایحه بودجه داشته است، عنوان کرد: در این رابطه بررسی و اعمال اصلاحات به عهده کمیسیون تلفیق است.

وی با اشاره به شرایط بازار ارز گفت: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما جلسه‌ای را هفته‌ آینده در این خصوص برگزار خواهیم کرد.

محمدرضا پورابراهیمی در تذکر خود گفت: براساس اصلاحات آیین‌نامه قرار بود که بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه مربوط به منابع و مصارف و احکام، دولت جداول را مبتنی بر بخش اول ارائه دهد ولی تفاوت زیادی بین اعداد و ارقام احکام با جداول وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: نمونه آن را می‌توان در موضوع فروش محصولات فرعی گاز اتان و گاز مایع دید. در تبصره هشت این موضوع به عنوان منابع قید شده بود که در صحن علنی مجلس حذف شد اما دوباره در جداول آمده است.

وی با اشاره به موضوع ارز که قرار بود مجلس جلسه‌ای برگزار کند که به خاطر اتفاقات اخیر به عقب افتاد، تصریح کرد: انتظار می‌رود جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل شود. چرا که ما نگران وضعیت بازار ارز هستیم و باید موضوع سیاست‌های ارزی که چالشی برای سیاست‌های اقتصادی کشور است، تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • ۷۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه به طور مستقیم به مردم پرداخت می‌شود
  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه‌دار شد؟
  • پرداخت ۲۰۰همت به یارانه آردو نان طی امسال در بودجه ۱۴۰۳
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • تغییر منابع و مصارف در جداول بودجه ۱۴۰۳ امکان‌پذیر نیست
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود