Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-24@20:07:51 GMT

نگاهی به سرنوشت 15 استعداد برتر اوایل دهه 10؛ بخش اول

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۵۲۵۶

نگاهی به سرنوشت 15 استعداد برتر اوایل دهه 10؛ بخش اول

مارکا در یادداشتی نگاهی به 15 استعداد برتر اوایل دهه 10 کرده است.

طرفداری- روزنامه مارکا در یادداشتی نگاهی به سرنوشت بازیکنان مستعدی که اوایل دهه خود را مطرح کردند، انداخته که آن را در دو قسمت منتشر کرده ایم:

1- الکساندر پاتو

او جایزه پسر طلایی سال 2009 را کسب کرد و امیدوارکننده ترین استعداد آن دوران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با 22 میلیون یورو از سائو پائولو راهی آث میلان شد اما مصدومیت‌ها مانع پیشرفتش شد. برای پیدا کردن دوباره فرم خود به کورینتیانس، ویارئال و حتی سوپر لیگ چین رفت اما درنهایت دوباره به سائو پائولو بازگشت.

2- ماریو بالوتلی

بالوتی سال 2010 جایزه پسر طلایی را از آن خود کرد و انتظارات فوق العاده زیادی از وی وجود داشت. حالا ده سال گذشته و هنوز منتظر بر آورده شدن آن انتظارات فوق العاده هستیم ولی شاید حالا زمانی است که باید بپذیریم هرگز نبوغ کامل و توانایی ایتالیایی او را نمی‌بینیم. قبل از انتقال به میلان و لیورپول، از حضور در اینتر و منچسترسیتی لذت می‌برد و حالا در تیم برشیا حضور دارد.

3- گرت بیل

پس از درخشش در سمت چپ تاتنهام در سال 2007 و معرفی خود به عنوان استعدادی امیدوار کننده، گرت بیل یکی از داستان‌های موفقیت آمیز این لیست محسوب می‌شود. او به معنای واقعی در پست وینگر پیشرفت کرد و پیش از پیوستن به رئال مادرید در سال 2013، در تاتنهام درخشش فوق العاده ای داشت.

شاید حالا محبوبیتش در پایتخت اسپانیا کم شده باشد ولی او یکی از عناصر مهم فتح لیگ قهرمانان اروپا در سال 2014 بود.

4- فیلیپه کوتینیو

کوتینیو که در نوجوانی به اینتر پیوسته بود، مدتی بعد که نراتزوری خواهان جذب پائولینیو بود، از این تیم جدا شد و راهی لیورپول شد. نکته جالب اینجاست که پیوستن پائولینیو به اینتر، هیچوقت اتقاق نیفتاد. عملکرد خوب وی در آنفیلد باعث انتقال 120 میلیون یورویی اش به بارسلونا شد ولی هیچوقت نتوانست با این تیم وفق پیدا کند و جای نیمار را در ترکیب پر کند. وی اکنون به صورت قرضی در بایرن مونیخ حضور دارد و آنجا هم بازیکن ثابت نیست.

5- نیمار

به عنوان ستاره طلایی سال 2010 که حتی به عنوان جانشین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی هم معرفی شد. حضورش در سانتوس هم حساس و هم بحث برانگیز بود. اگر در این باره تردید دارید، فقط کافی است از راجریو سنی بپرسید. سرانجام سال 2013 جایی که بهترین دوران فوتبال خود را پشت سر می‌گذاشت، راهی بارسلونا شد تا در کنار مسی و سوارز، مثلث قدرتمندی را تشکیل دهند. وی در بزرگترین نقل و انتقال تاریخ فوتبال، سال 2017 با 222 میلیون یورو راهی پاری سن ژرمن شد اما مصدومیت‌ها و نگرش بازیکن برزیلی باعث افت وی شده است.

6- روملو لوکاکو

فیزیک بدنی لوکاکو و قدرت گلزنی اش، در ابتدای دهه تمام چشم‌ها را به بازیکنی دوخت که راهی چلسی شد تا جانشین دیدیه دروگبا شود. هیچوقت در استمفورد بریج موفق نشد ولی انتقال‌های بعدش اش یعنی وست بروم و اورتون باعث شد تا وی توانایی‌هایش را به همه نشان دهد. عملکردش در مرسی ساید، شیاطین سرخ را متقاعد کرد تا 90 میلیون یورو برایش هزینه کنند ولی وی فقط دو فصل در اولدترافورد ماند و بعد راهی اینتر شد.

7- جیووانی دوس سانتوس

وی در لاماسیا رشد کرد و بعد در تابستان 2008 راهی تاتنهام شد. با این حال بازیکن مکزیکی هیچوقت در انگلیس موفق نشد و افت شدیدی پیدا کرد. پس از مدتی راهی مکزیک و آمریکا شد و برای مدتی دوباره همان دوس سانتوسی شد که انتظار می‌رفت.

8- تونی کروس

یکی از سیاست‌های موفق بایرن مونیخ در اوایل دهه، قرض دادن بازیکنان مستعد خود به باشگاه‌های برتر بوندسلیگا بود. شاید برخی بر این باور باشند که این موضوع باعث قوی تر شدن حریفان باوارایی‌ها می‌شود ولی این موضوع باعث می‌شد زمانی که آن‌ها به مونیخ باز می‌گردند، پیشرفت کرده باشند. کروس یکی از آن‌ها بود که پس از درخشش در بایرن لورکوزن راهی بایرن مونیخ شد و با این تیم قهرمان اروپا شد. اختلاف درمورد حقوق باعث شد تا مرد آلمانی راهی مادرید شود جایی که وی نقش بسیار مهمی در قهرمانی‌های متعدد رئالی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا داشت.

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: اوایل دهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این تصمیم بخشی از تحقیقی است که اوایل ماه جاری میلادی توسط الکساندر دی مورائس قاضی دادگاه عالی درباره ایلان ماسک( مدیر ارشد اجرایی ایکس) آغاز شد زیرا میلیاردر آمریکایی اعلام کرده بود حساب های کاربری که به دستور قاضی مسدود شده اند را دوباره فعال خواهد کرد.

مورائس اکنون مهلتی ۵ روزه برای ادای توضیحات درباره این اقدام ایکس تعیین کرده است. این درحالی است که ماسک دستور قاضی برای مسدودسازی برخی حساب های کاربری را غیر قانونی خوانده بود.

طبق گزارش پلیس فدرال برزیل حساب های کاربری روی ایکس که دادگاه محلی دستور مسدودسازی آنها را داده بود، تا اوایل آوریل سال جاری میلادی همچنان فعال بودند. این امر مغایر بیانیه اولیه شرکت ایکس بود.

این حساب های کاربری همچنان می توانستند فالوئرهای جدید جذب کنند و لینک هایی برای ویدئوهای زنده منتشر کنند. مورائس در رای خود نوشته است: نمایندگان پلتفرم ایکس ملزم هستند درباره عدم پیروی هایلایت شده در گزارش پلیس پاسخگو باشند.

کد خبر 6086152

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در اغلب ساعات آرام خواهد شد
  • معاون استاندار:استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • معاون استاندار: استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • اینزاگی با تماس‌ها از لیگ برتر بمباران شده است!
  • استعداد‌های برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان باید حمایت شوند
  • دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • سرنوشت ما، کابوس شما؛ طرح موزاییکی هواداران اینتر در بازی مقابل میلان / عکس