Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@20:19:16 GMT

کاهش 17 درصدی مصرف بنزین در کردستان

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۵۲۶۳

کاهش 17 درصدی مصرف بنزین در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه کردستان گفت: از زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا این لحظه مصرف بنزین در استان 17 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالله گیتی‌منش ظهر امروز در نشست اعضای ستاد مبارزه با کرونای استان کردستان اظهار کرد: از 27 اسفندماه سال گذشته تا زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مجموع روزانه  900 هزار لیتر بنزین در استان مصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه کردستان گفت: میزان مصرف بنزین بعد از اجرای طرح حدود 17 درصد کاهش داشته تا جاییکه در روز 8 و 9 بعد از اجرای طرح این میزان به 756 هزار کاهش پیدا کرده است.

وی اذعان کرد: میزان مصرف در روز جمعه 754 هزار لیتر و در شنبه 758 هزار لیتر بوده است.

گیتی‌منش عنوان کرد: کار ضدعفونی و گندزدایی هر روز به صورت مستمر در جایگاه‌های عرضه سوخت توسط اکیپ‌های مجهز انجام می‌شود.

گفتنی است؛ در حال حاضر 76 جایگاه فرآورده نفتی و و 52 باب جایگه سی‌آن جی در استان کردستان فعال و به مردم خدمات رسانی می‌‌کند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: مصرف بنزین کردستان سنندج اجتماعی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای

به گزارش خبرنگار مهر، علی مختاران صبح چهارشنبه در نشست خبری گرامیداشت روز ملی گندم و نان که در سالن جلسات مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی برگزار شد، با اشاره به تجارب استفاده از سامانه آبیاری قطره‌ای در تولید گندم به عنوان یک گیاه متراکم گفت: در این زمینه باید به کاهش مصرف آب و افزایش تولید و بهره وری در مزارع توجه جدی صورت گیرد.

وی مبنای این حرف را صرفه جویی واقعی در مصرف آب دانست که در سطح استان و کلان کشوری باید مورد پیگیری قرار گیرد و افزود: با توجه به کمبود آب در سراسر کشور، صرفاً با تأمین آب می‌توان تولید را افزایش داد اما ممکن است به ارتقای بهره وری در سطح یک حوزه یا استان نرسیم، بنابراین باید کاهش مصرف آب با در نظر گرفتن حفظ تولید محصول مد نظر باشد.

عضو هیأت علمی بخش تحقیقات آبیاری زهکشی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با اشاره به اینکه برای تحقق این هدف باید از تکنیک‌های به زراعی استفاده کرد، عنوان کرد: یکی از این تکنیک‌ها سامانه آبیاری قطره‌ای نواری است که برای تولید گندم می‌توان از آن استفاده کرد، در کنار این موضوع باید تمهیداتی نیز برای ارتقای بهره وری اتخاذ شود.

مختاران با تاکید بر ضرورت تمرکز بر سامانه کشت و استفاده از مهندسی زهکشی مناسب در جهت حفاظت از خاک بیان کرد: تجربه استفاده از این سامانه در تحقیقات این مؤسسه با حفظ عملکرد محصول از چهار تن در هکتار در مناطق مستعد شوری تا مناطق مستعد و خاک‌های مناسب که ۶ و نیم تن در هکتار بود، حاکی از کاهش ۳۲ درصدی مصرف آب نسبت به سامانه آبیاری سنتی است.

وی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی مصرف آب با استفاده از این سامانه نسبت به بهره گیری از سیستم‌های آبیاری بارانی عنوان کرد: این سامانه توانسته میزان بهره وری آب در سطح مزرعه را ۳۵ درصد افزایش دهد و نسبت به سیستم آبیاری بارانی حدود ۱۰ درصد ارتقای بهره وری داشته باشد. اساس این سامانه دور آبیاری کم و تناوب آبیاری بالاست.

عضو هیأت علمی بخش تحقیقات آبیاری زهکشی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با اشاره به اینکه این سامانه اجازه نمی‌دهد نمک در اطراف ریشه گیاه تجمع کند، مطرح کرد: در مناطقی که کیفیت آب مناسب بود استفاده از این سامانه با حفظ بقایای گیاهی موجب ارتقای ۱۰ درصدی صرفه جویی واقعی آب نسبت به سیستم سنتی و نیز افزایش ۲۰ درصدی عملکرد محصول شد.

مختاران گفت: استفاده از سامانه آبیاری قطره‌ای نواری حتی به مهندسان آب اجازه می‌دهد که به راحتی سیستم‌های هوشمند را به صورت اتوماسیون یا بر خط استفاده از داده‌های هواشناسی اجرا کنند و ضمن مدیریت آبیاری، صرفه جویی واقعی آب در مزرعه محقق شود. توسعه این سیستم نباید مبنای توسعه اراضی کشاورزی بلکه باید مبنای بهبود باشد.

کد خبر 6080972

دیگر خبرها

  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه بامداد شنبه شارژ می شود
  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • بازتعریف یارانه بنزین به فرد جهت بهینه کردن مصرف بنزین، کاهش هدررفت و مقابله با قاچاق
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • افزایش ۱۱۲ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲
  • موافقان و مخالفان نوشیدن قهوه چه می‌گویند؟