Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، سید ابولفضل رضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در گفتگو با پارسینه میران ذخایر سد‌های پنجگانه تهران تا روز گذشته را ۶۶۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۸۲ میلیون مترمکعب آب بیشتر ذخیره کردیم.

او با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد سد‌های تهران پر و ۴۰ درصد خالی است، ادامه داد: شرایط به گونه‌ای است که سیلاب‌های بهاری را مهار کنیم و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در رابطه وضعیت ذخایر آب‌های زیرزمینی هم گفت: با توجه به بارندگی‌هایی که در سال قبل رخ داد حدود ۱۵ میلیون مترمکعب وضعیت ذخایر تمامی دشت‌های استان تهران بهبود پیدا کرده، اما همچنان همه دشت‌های بحرانی و فوق بحرانی است.
به گفته این مقام مسئول، حدود ۴ میلیارد و ۲۰۰ مترمکعب به صورت تجمعی در مخازن آب‌های زیرزمینی کسری داریم و سالیانه حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب به کسری مخازن ما اضافه می‌شود.
رضوی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت بارندگی‌ها گفت: تا دیروز ۲۸۵ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده که نسبت به سال قبل ۲ درصد کاهش، ولی نسبت به میانگین دراز مدت ۴۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
او با بیان با وجود مناسب بودن وضعیت ذخایر و بارندگی‌ها مردم باید مدیریت مصرف آب را جدی بگیرند، گفت: به دلیل شرایط خاص این روز‌ها میزان مصرف در تهران حدود ۲۵ درصد بیشتر شده است.
این مقام مسول در شرکت آب منطقه‌ای گفت: حتی اگر در تامین آب مشکلی وجود نداشته باشید، باید توجه داشت که ظرفیت تصفیه، تولید و توزیع آب در شبکه محدود است.
او همچنین در رابطه ظرفیت شبکه آب گفت: ۲۹ اسفند که رکورد مصرف طی ۵۰ سال گذشته شکسته شد، حدود ۵۰ مترمکعب در ثانیه آب توزیع می‌شد که می‌توان آن را حداکثر ظرفیت شبکه دانست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر مدیرعامل شرکت آب میلیون مترمکعب بارندگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا

ایسنا/کرمان بخشدار شهداد گفت: روز گذشته در پی وقوع سیلاب در روستای پشوئیه، شبکه آب و برق دچار مشکل و قنات روستا تخریب شده، همچنین در روستای جهر نیز شاهد وقوع سیلاب بودیم.

محسن محمدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آغاز بارندگی‌ها از روز گذشته در بخش شهداد شهرستان کرمان با اشاره به طغیان رودخانه‌های فصلی در چند نقطه افزود: با طغیان رودخانه در مسیر ورودی روستا، این منطقه مسدود و باعث ایجاد مشکل در شبکه آب و برق شده بود.

محمدی بیان کرد: در حال حاضر برق روستای پشوئیه وصل و مردم آب آشامیدنی دارند اما قنات روستا دچار خسارت شده و مردم خواستار تسریع در بازسازی آن هستند.

بخشدار شهداد با اشاره به آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدماتی، امدادی، کمک‌رسان و بسیج گفت: یک تانکر ۲۰‌ هزار لیتری آب آشامیدنی به روستای پشوئیه ارسال شده است.

وی افزود: با صدور هشدار هواشناسی، ماشین آلات عمرانی در همه روستاهای در مسیر سیل مستقر شده بود که سیلاب روستای پشوئیه نیز به طرف رودخانه و مقدار کمی به سمت خیابان اصلی هدایت و از ورود به منازل مسکونی جلوگیری شد.

محمدی اظهار کرد: امروز نیز در روستای جَهَر سیلاب به وقوع پیوست که به سمت رودخانه فصلی روستا هدایت شده و ضمن اینکه بارندگی همچنان ادامه دارد دستگاه‌های اجرایی در حالت  آماده باش هستند.

وی در پایان اظهار کرد: بارندگی و سیلاب در بخش شهداد تاکنون خسارت‌های محدودی بر جا گذاشته است.

بانتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد