Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@13:58:01 GMT

آماده‌باش برای هشدار سیل و ریزش کوه از امشب

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۵۳۹۰

به گزارش اکوفارس، رضا اکبری اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینیهای صورت گرفته از امروز و فردا بارش شدید باران تا ۸۰ میلیمتر در استانهای خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس اتفاق می‌افتد اما از آنجا که سازمان هواشناسی ایستگاههای محدودی دارد و میانگین بارشها را به صورت استانی پیشبینی میکند و پیشبینی شهرستانی، نقطهای و محلی برای آن‌ها مقدور نیست، در سیل اخیر نیز بارندگی‌ها بیش از آن چه که پیشبینی کرده بود، اتفاق افتاد که نهایتاً منجر به وقوع سیل جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر در فروردین امسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا کمیته پیشبینی هوای سازمان راهداری، آخرین پیش بینیهای معتبر را با پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی تطبیق میدهند و بر اساس آن جمعبندی نظرات را به صورت کلی و به صورت استانی اطلاعرسانی می‌کنند، بر همین اساس اکیپهای مختلفی به مناطقی که احتمال وقوع سیل وجود دارد، اعزام شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ادامه داد: امیدواریم که بارش‌های پیش رو باعث وقوع سیلاب مخرب در استان‌های مذکور نشود، چرا که نه تنها زیرساخت‌های حمل و نقلی کشور از جمله راه‌ها ضعیفتر می شود، بلکه هنوز بازسازی سیل دی ماه و هفته اول اسفندماه پارسال تکمیل نشده و این مسئله سبب می‌شود تا بازسازیهای جدیدی به لیست سازمان اضافه شده و کار مشکل‌تر شود.

اکبری گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها اوج بارش ها از یکشنبه و دوشنبه اتفاق میافتد و اگر تا کمتر از ۱۰۰ میلیمتر بارش در لرستان داشته باشیم که منجر به سیل مخرب در محورهای مواصلاتی این استان خواهد شد اما بخشی از کهگیلویه و بویراحمد و فارس استعداد سیل را دارند و می‌تواند به راه‌های این دوستان آسیب بزند؛ حتی اگر سیل هم منجر به خسارت نشود، بارندگیهای کوتاه مدت و شدید منجر به ریزش کوه و رانش زمین میشود کما اینکه در سیل چهارم فروردین ماه امسال به بیش از ۵۰۰ مقطع ریزش کوه در ۳۸ هزار متر مربع و مکعب داشتیم.

* ایسنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مدیریت بحران در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدعلی ملک زاده با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر صدور هشدار نارنجی و تشدید سامانه بارشی برای سوم و چهارم اردیبهشت ماه گفت: مدیریت بحران آماده باش است.

وی همچنین در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان هشدار داد.

ملک زاده با بیان اینکه منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان یزد پیش بینی شده است، اظهار داشت: به همه شهروندان به خصوص ساکنان مناطق ییلاقی و کوهپایه‌ای استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • آماده باش مدیریت بحران تهران برای بارش های شدید فردا و پس فردا
  • آماده‌باش و هشدار هلال احمر برای پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • آماده‌باش و هشدار؛ پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • هشدار: پیشبینی بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا در تهران
  • آماده باش تهران برای بارش های ۲ روز آینده
  • آماده باش در تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا