Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@07:48:34 GMT

کاهش ۶۵ درصدی تصادفات رانندگی در قم

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۵۴۲۱

کاهش ۶۵ درصدی تصادفات رانندگی در قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمد شهیدی رئیس اورژانس ۱۱۵ قم گفت: از ابتدای طرح نوروزی امسال (۲۴ اسفند تا پایان ۹ فروردین)، ۳۲۱ مأموریت به دنبال حوادث ترافیکی در استان قم به اورژانس قم اعلام شده است که نسبت به آمار سال گذشته در همین بازه زمانی ۶۲ درصد در تصادفات شهری و ۷۰ درصد در تصادفات جاده‌ای کاهش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اورژانس ۱۱۵ قم تصریح کرد: کل مأموریت‌های انجام شده توسط پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در این مدت ۲۰۶۴ مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش نشان می‌دهد و البته عمده این کاهش ناشی از کمتر بودن حوادث ترافیکی ارزیابی می‌شود.

شهیدی افزود: در این مدت ۲۵۷ مصدوم حوادث ترافیکی به مراکز درمانی استان منتقل شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد کمتر بوده است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ قم با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا در استان قم ماهیت تماس وارده به واحد ارتباطات ۱۱۵ تغییر کرد،یادآورشد: بر خلاف کاهش مأموریت‌ها، تعداد تماس‌ها با اورژانس افزایش نسبی داشته است که بسیاری از این تماس‌ها مرتبط با اورژانس‌های تنفسی و بیماران تب دار بوده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا اورژانس قم حوادث ترافیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی های تصادفات

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالانه ۱۰ درصدی جان باختگان تصادفات بر اساس برنامه هفتم توسعه در شورای عالی هماهنگی و ایمنی حمل و نقل خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در ﻧﺸﺴﺖ ۱۳۵ ﻛﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ایمنی راه های کشور که در ساختمان دادمان با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد، به ابلاغ احکام برنامه هفتم توسعه در خصوص کاهش سالانه ۱۰ درصدی جان باختگان تصادفات جاده ای اشاره کرد و تحقق آن را به عنوان یکی از نقاط آسیب، جدی دانست که باید در کانون برنامه ریزی دستگاه های مسئول قرار گیرد.

بذرپاش بیان کرد: این مهم با تأکید رئیس جمهور به عنوان یک کارویژه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی گفت: در نوروز ۱۴۰۳، هماهنگی میان دستگاه ها با کاهش جان باختگان جاده ای در طرح نوروزی همراه شد که آمار نهایی آن توسط مراجع مسئول اعلام خواهد شد؛ اما حتی یک جان باخته هم زیاد است و باید برای پیشگیری از آن تدابیری اتخاذ کرد.

مهرداد بذرپاش افزود: تحقق هدف گذاری کاهش ۱۰درصدی برنامه هفتم توسعه به عنوان نقشه مسیر، ایمنی بخشی به راه های کشور، در رأس سیاست های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی رفع نقاط پرتصادف را یکی از اصلی ترین محورهای کار وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۷۲۵ نقطه پر تصادف رفع شد و طبق هدف گذاری انجام شده با مجموعه پلیس، ۴۲۵ نقطه پر تصادف دیگر تا پایان دولت برطرف خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی و انسجام میان دستگاه های اقدام کننده و مسئول در کاهش تعداد جان باختگان تصادفات، به اقدامات هماهنگ دستگاه ها اشاره کرد و افزود: از جمله این موارد، امدادرسانی های فوری به سانحه دیدگان تصادفات رانندگی، رساندن هرچه سریع تر آن ها به مراکز پزشکی و ارائه خدمات درمانی به هنگام و اثربخش، برنامه های تبلیغی و ترویجی با هدف هشدار به رانندگی پر خطر، اعمال قانونی جرایم رانندگی برای کسانی که قوانین و الزامات رانندگی ایمن را رعایت نمی کنند و جان خود و دیگران را به خطر می اندازند، است.

بذرپاش ادامه داد: پیگیری توسعه ناوگان، کنترل سرعت و رفتارهای شبکه حمل و نقل عمومی کشور با استفاده از سامانه های هوشمند مثل سامانه سپهتن که باید در آینده توسعه بیشتری یابد، به صورت توامان می تواند به سفر ایمن در جاده ها منجر شود.

ﻧﺸﺴﺖ ۱۳۵ ﻛﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ایمنی راه های کشور با دستور کار ارائه گزارش عملکرد دستگاه ها در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ و ارائه پیشنهاد و برنامه عملیاتی در راستای تحقق کاهش ۵۰ درصدی جان باختگان در طول برنامه هفتم توسعه (سالی ۱۰ درصد) توسط دستگاه های مسئول و عضو کمیسیون برگزار شد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان باختند
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • مهم‌ترین حوادث کشور در هفته گذشته چه بود؟
  • ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی های تصادفات
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند
  • هدفگذاری برای کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی‌های تصادفات
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد
  • کاهش ۵۴ درصدی تصادفات منجر به فوت در کهگیلویه و بویراحمد
  • شناسایی ۲۳ نقطه حادثه‌خیز درون شهری در کهگیلویه و بویراحمد