Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: از اوایل آبانماه سال‌ گذشته تاکنون با تشکیل ۴۴تیم دیده بانی و۳۰اکیپ مبارزه در سطح ۸ هزارو۹۲۶هکتار از اراضی استان با ملخ صحرایی مهاجر انجام شده و بیشترین سطح مبارزه با پوره ملخ صحرایی بوده است.

امان الله طوقی افزود: از سطح ۸ هزارو۹۲۶ هکتار مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان های سرباز، قصرقند، فنوج، نیکشهر ،کنارک و چابهار، ۸ هزارو ۳۳ هکتار مبارزه با پوره ملخ و۸۹۳هکتار با ملخ صحرایی بالدار انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علیرغم شیوع بیماری خطرناک کرونا و بارندگی های سیل آسا، دست اندرکاران بخش کشاورزی بعنوان مدافعان امنیت غذایی رصد و مبارزه شبانه روزی با این آفت بین المللی را با ۲۱دستگاه سمپاش ulv پشت وانتی و دستی و۳۰۰دستگاه انواع سمپاش دیگر در استان همچنان ادامه می‌دهند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: تاکنون ۶تن انواع سموم شیمایی علیه ملخ صحرایی مهاجر استفاده شده و سموم  مورد استفاده نیز مورد تأیید سازمان جهانی فائو وسازمان حفظ نباتات کشور می‌باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان ملخ صحرایی ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید

سعید معین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار تاکنون در ۲۷ هزارهکتار مبارزه علیه ملخ های بومی در ۱۴ استان کشور صورت گرفته است.

او با بیان اینکه ۸۰ درصد مبارزه علیه ملخ های بومی مربوط به ملخ های مراکشی است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه ملخ های بومی تا اوایل شهریور به ۲۰۰ هزارهکتار برسد.

او  گفت: هم اکنون هیچ مشکلی برای تامین سموم مورد نیاز وجود ندارد.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات با بیان اینکه جای هیچ گونه نگرانی برای مبارزه با ملخ های صحرایی وجود ندارد، افزود: با توجه به شرایط جوی و بارش، خبری از حمله ملخ های صحرایی نیست و به عبارتی دیگر آمدن ملخ در بهار منتفی شده است.

او گفت: اواخر اردیبهشت و خرداد با شروع بادهای موسمی ملخ های صحرایی از شبه جزیره عربستان به سمت ایالت های شمالی هندوستان و تابستان گذرا می روند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان