Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-16@14:15:02 GMT

8 حرکت کششی ورزشی برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۵۶۴۳

8 حرکت کششی ورزشی برای مقابله با کرونا

انجام حرکات کششی ورزشی برای بالا بردن توان سیستم ایمنی بدن و مقابله با کرونا بسیار مفید است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با توجه به اینکه مشخص نیست چه زمانی زنجیره شیوع ویروس کرونا قطع می‌شود چراکه اغلب مردم در خانه نمی‌مانند و رعایت نمی‌کنند انجام ورزش در منزل بهترین راه برای آن است تا در شرایطی قرار بگیریم که از آمادگی جسمانی مناسبی برخوردار باشیم و سیستم ایمنی بدن در وضعیت مناسبی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام حرکات کششی باعث آن می‌شود که بدن ورزش خوبی را انجام دهد و برای همین 8 حرکت کششی که هر کدام از آنها را باید 30 ثانیه انجام دهیم را توصیه می‌کنیم.

1- بالا تنه: در این حالت چه ایستاده و چه نشسته انگشتان خود را در یکدیگر قلاب کنید و کف دستان را به سمت بالا گرفته و در ادامه بازوها را به آرامی عقب و جلو ببرید.

2- شانه: به آرامی آرنج‌ها را به سمت دیگر قفسه سینه و شانه مخالف ببرید و این حرکت را به‌صورت ضربدری انجام دهید.

3- ساق پا: به نزدیکی تکیه‌گاه محکمی رفته و در حالت ایستاده با ساعدهای خود به آن تکیه کنید. در شرایطی که سر روی دستان قرار بگیرد بعد یکی از پاها را تا کرده و با دیگر پای خود روی زمین قرار بگیرید و سپس این حرکت را بری پای مخالف تکرار کنید .در چنین حرکتی باید پایین کمر صاف باشد و حرکت ناگهانی دیگری انجام ندهید تا بدن آسیب نبیند.

4- پایین کمر: قسمت پایین کمر را با منقبض کردن ماهیچه‌های شکم و باسن صاف کنید. هربار 6 ثانیه این کار را انجام داده و سپس ماهیچه‌ها را رها کنید. این عمل را  3 تا 4 بار انجام داده و برای تکمیل آن به صورت ضربدری پاها را به سمت قفسه سینه ببرید.

5- عضله جلوی ران: با دست چپ بالای پای راست خود را بگیرید و با آهستگی پاشنه پا را به سمت پایین فشار دهید. سپس برای پای چپ همین حرکت را انجام دهید.

6- ران داخلی و کشاله ران: آرنج‌ها را با آرامش به سمت داخل ران فشار دهید و از باسن به سمت جلو خم شوید.

7- ماهیچه عقب بازوی بالایی: بازوها را پشت سرتان قرار دهید و با دست دیگر آرنج بازوی مقابل را گرفته و با آرامش آرنج را به پشت دست فشار دهید به‌صورت ضربدری این کار را تکرار کنید تا ماهیچه شما تقویت شود.

8- زرد پی پشت ران: برای انجام این حرکت نشسته و پای راست را صاف کنید، سپس پای چپ را در حالی که کف پا به سمت داخل ران کشیده شده خم کنید. به سمت جلو خم شده و پای خود را بگیرید، بعد قوزک و انگشتان پا را به سمت بالا نگه داشته و در ادامه این حرکت را برای پای مقابل نیز انجام دهید.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سیستم ایمنی بدن حرکات کششی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند

احمد خضری در گفت‌ وگو با خبرنگار مهر گفت: با ورود سامانه جدید بارشی به استان و شهرستان لامرد از بامداد دیشب تا امروز سه شنبه از تمامی هم همشهریان تقاضا کرده‌ایم تا از اسکان و تردد در حاشیه و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان لامرد گفت: در روزهای گذشته با برگزاری جلسه ارزیابی میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران شهرستان در فرمانداری صورت گرفت.

خضری با بیان این مطلب که از دیشب تاکنون بارش‌های خوبی داشته‌ایم افزود: تمامی دستگاه‌های عضو این ستاد باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا با توجه به اعلام قرمز هواشناسی شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

مدیر بحران شهرستان لامرد، بر لزوم انجام اقدامات ایمنی و احتیاطی با هدف کاهش خسارت‌های احتمالی تاکید کرد و افزود: اقدامات لازم و مورد نیاز جهت حفظ ایمنی شهروندان انجام توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شده و تمامی مرخصی‌ها و مأموریت‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران شهرستان لغو و همگی مکلف به حضور در محل کار خود جهت مدیریت امور طبق هشدار هواشناسی هستند.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران شهرستان نسبت به استقرار ماشین آلات، تجهیزات و امکانات لازم جهت امدادرسانی و ایمنی هر چه بیشتر در سطح شهرستان اقدامات لازم را صورت داده‌اند و هرگونه اطلاع رسانی در چرخه مدیریت بحران صرفاً با محوریت ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان لامرد و به صورت متمرکز صورت می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لامرد نیز در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: بارندگی اخیر در لامرد خوشبختانه تاکنون مأموریت خاصی منوط به اتفاق ناگواری در لامرد صورت نگرفته اما از شهروندان لامردی همچنان می‌خواهیم که در مسیر رودخانه‌ها و مساله‌ها قرار نگیرند زیرا هر لحظه احتمال طغیان رودخانه با توجه به بارش شدیدتر باران در کوه‌ها وجود دارد.

مجتبی شیری مدیریت برق شهرستان لامرد نیز اظهار کرد: در این بارندگی با توجه به حجم باران و شدت باد دیشب قسمتی از شهر لامرد برای دقایقی دچار خاموشی شد.

شعبانی رئیس اداره هواشناسی لامرد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در لامرد از بارندگی ۴۰ میلی متری تا ساعت ۱۶ امروز سه شنبه ۲۸ فروردین امروز خبر داد.

کد خبر 6080131

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند
  • ده سرمایه‌گذاری هماهنگ برای توسعه اقتصاد ورزش
  • طرح آمایش سرزمینی ورزش در کرمانشاه در حال انجام است
  • تمهیدات لازم مقابله با سیل در جنوب کرمان اندیشیده شده است
  • پرمصرف ترین میلگردهای آجدار در ایران کدامند؟
  • کاهش ۳۳ درصدی سرقت‌های خشن در البرز
  • کاهش ۳۳ درصدی سرقت به عنف در استان البرز
  • حرکت جهادی برای تحقق شعار سال انجام شود
  • اگر اسرائیل با حمایت آمریکای جنایتکار بخواهد حرکت غلطی انجام دهد مجاهدان اسلام پاسخ خواهند داد
  • امروز «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة» فعلیت پیدا کرد