Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@04:21:15 GMT

پیشگیری، درمان و قرنطینه» حلقه های مبارزه علیه کروناست

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۵۸۰۵

پیشگیری، درمان و قرنطینه» حلقه های مبارزه علیه کروناست

سعیدپور علی  روز یکشنبه در یازدهمین جلسه شورای سلامت کیش، افزود: حلقه درمان با محوریت بیمارستان و حلقه قرنطینه‌سازی و فعالیت‌های نقاهتگاه بر عهده مرکز توسعه سلامت، هلال احمر، بسیج و سازمان منطقه آزاد کیش است که در راستای مبارزه با ویروس کرونا در جزیره کیش درحال فعالیت و تلاشند.

وی اضافه کرد: اجرای دستورالعمل و ضوابط قرنطینه با هدف کاهش تقاضای بازگشت کیشوندان از سفر در بازه زمانی طولانی‌تر؛ فرصتی را در بدنه بهداشت و بیمارستان کیش ایجاد کرده تا روند کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جزیره کیش با شدت بیشتر ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این نشست که  با حضور  مدیرعامل و شورای معاونان و مدیران این سازمان منطقه آزاد کیش در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد،  مجید ملانوروزی معاون گردشگری با اشاره به اولویت بندی ورود مسافران به کیش بر اساس ضوابط بهداشتی گفت: پرسنل درمانی پزشکی با معرفی‌نامه از مرکز توسعه سلامت و بیمارستان کیش، پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی، ماموران دستگاه‌های اجرایی و دولتی با درخواست کتبی و حکم ماموریت و ساکنین جزیره کیش نیز با داشتن کارت کیشوندی، سند یا قولنامه منزل مسکونی، گواهی شغلی و ثبت مشخصات در سامانه سلامت برای ورود به جزیره کیش ارزیابی می‌شوند. 

 همچنین غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، برگزاری آموزش‌های آنلاین را یکی از اقدامات مهم آموزش و پرورش کیش در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  بر شمرد و افزود: با استفاده از مدرسان آموزش و پرورش کیش؛ آموزش آنلاین برای دانش‌آموزان در شبکه مرکز صدا و سیمای کیش راه‌اندازی شده است.

مظفری افزود: تا پایان فروردین، شبکه آموزش آنلاین به فعالیت خود ادامه خواهد داد و دانش‌آموزانی که خارج از جزیره کیش هستند و به این شبکه دسترسی ندارند می‌توانند با مراجعه به اپلیکشن تله کیش از بسته‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

طبق آخرین آمار اعلام شده،  ۳۷ بیمار مبتلایان به ویروس کرونا در جزیره کیش شناساسایی شده است ، همچنین از ابتدای شروع اپیدمی  ۸۰ بیمار مشکوک به کووید - ۱۹ در بیمارستان کیش بستری بوده اند ودر حال حاضر ۷ بیمار در بیمارستان کیش بستری هستند که دو مورد از آنها مثبت و ۵ مورد نیز مشکوک به بیماری می باشند که نمونه آنها برای آزمایشگاه ارسال شده است. 

  ازبین ۳۷ بیمار مبتلا به کرونا، تاکنون ۳۳ نفر با حال عمومی خوب مرخص شده اند ، ۲ نفر فوت کرده اند و ۲ نفر نیز در بیمارستان بستری می باشند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کیش پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کیش ویروس کرونا کیش سازمان منطقه آزاد کیش بیمارستان کیش ویروس کرونا جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به کند بودن روند عملیات اجرایی بیمارستان یک‌هزار تختخوابی تبریز، توجه بیشتر دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تسریع در اجرای این پروژه را خوستار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، آیت الله محمدعلی آل هاشم ظهر امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: سرعت بخشی به عملیات پروژه بیمارستان یک هزار تختخوابی یکی از مطالبات اصلی و مهم مردم این استان و بلکه استان‌های شمال غرب کشور است.

وی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی به عنوان قطب درمانی شمال غرب کشور و حتی کشورهای همجوار محسوب می‌شود، انتظار می‌رود دولت و وزارت متبوع حمایت‌های کافی را در خصوص تکمیل این بیمارستان داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به کند بودن روند عملیات اجرایی بیمارستان یک‌هزار تختخوابی تبریز، توجه بیشتر دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تسریع در اجرای این پروژه را خوستار شد.

آیت الله آل هاشم اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات و کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها، کارهای فوق العاده‌ای در عرصه بهداشت و درمان به وقوع پیوسته است و معتقدیم امکانات کفاف این خدمت را نمی‌دهد از این رو تجهیز بیمارستان‌ها و ارائه خدمات در مناطق محروم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: حضور چهره‌های متعهد و متخصص در صدر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز باعث شده است تا مشکلی را در این دانشگاه نداشته باشیم.

کد خبر 745521

دیگر خبرها

  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • اهدای ۳ دستگاه آمبولانس پیشرفته توسط خیر قشمی
  • مبارزه علیه آفات زراعی و باغی بروجرد در سطح بیش از ۳۵ هزار هکتار
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا