Web Analytics Made Easy - Statcounter

۵ هزار بسیجی در خراسان جنوبی در راستای ضدعفونی کردن معابر عمومی، کنترل ورودی خروجی‌های استان  با دستگاه‌های مربوطه همکاری دارند. ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، نیمه شب بندهای پوتین را محکم می‌بند و در ساعاتی که همه در خواب هستند تازه کارش آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد ضد عفونی را بر دوش خود گذاشته و در شهر روانه می‌شود تا نقاط عمومی سطح شهر را ضدعفونی کنند.

کارشان شب و روز نمی‌شناسد چرا که خدمت به مردم برایش افتخاری بزرگ است و به صورت 24 ساعته در ورودی و خروجی‌های شهر کار ضد عفونی را هم بر عهده دارند. آنها بسیجیان بی ادعایی هستند که در هر برهه از زمان که نیاز باشد پای کار خدمت هستند و در شرایط امروز جامعه و شیوع ویروس کرونای نیز دست به دست داده‌اند تا با همت و تلاش مدافعان سلامت هر چه زودتر این ویروس منحوس را نابود کنند. 

5 هزار بسیجی پای کار مبارزه با کرونا 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند از همکاری بیش از 5 هزار نفر بسیجی در راستای مبارزه با ویروس کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: چند موضوع مهم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شامل ضد عفونی کردن اماکن عمومی، نظارت بر خبازی ها و نانوایی ها انجام و در حال انجام است. 

سردار علی قاسمی افزود: همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در کنترل و گشت‌ها در فروشگاه‌های بزرگ و بازار، کمک به درمان در نقاهتگاه‌ها و آمادگی لازم برای هر نوع همکاری وجود دارد و علاوه بر این با همکاری نیروی انتظامی استان در ورودی‌های استان کنترل لازم انجام می‌شود.

بسیجیان سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارندتهیه 18 هزار بسته معیشتی توسط سپاه قدس گیلان؛ پاسداران و بسیجیان از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کنندتبریز| بسیجیان و پاسداران در «روز پاسدار»کوچه به کوچه ضدعفونی می‌کنند+ تصاویر

وی تولید ماسک، توزیع مواد ضدعفونی را از دیگر اقدامات بسیجیان استان در طرح مبارزه با کرونا ویروس در استان اعلام و اظهار داشت: گروه‌های بسیجی و مردمی به صورت خودجوش با مراکز غربالگری بهداشت و درمان همکاری می‌‌کنند و ورودی و خروجی‌های اصلی استان همواره توسط بسیجیان و جهادگران ضدعفونی می‌شود.

طرح فاصله گذاری اجتماعی با دقت در حال انجام است 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز اعلام تشدید کنترل 11 نقطه از مبادی ورودی استان در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی و قطع رنجیره انتقال کرونا در سطح استان اظهار داشت: از زمان آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی و در نتیجه اقدامات کنترلی نیروهای انتظامی و امدادگر مستقر در این 11 مبادی ورودی تعیین شده و در راستای پیشگیری و کنترل زنجیره انتقال کرونا ویروس از ‌ورود 259 خودرو غیر بومی به استان و خروج 90 خودرو بومی به قصد مسافرت به خارج از استان جلوگیری به عمل آمد.

ناصر خوش خبر افزود: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با دقت و نظارت جدی دستگاه‌های استان در حال انجام است و به دلیل تاثیر مثبت اقدامات کنترلی و عملکرد دستگاه‌های استان در این مدت کوتاه  رضایتمندی مردم از این طرح در استان را در پی داشته است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی  بیان کرد: در طرح فاصله گذاری اجتماعی برای قطع زنجیره کرونا، 11 محور مواصلاتی استان در ورودی‌ها و خروجی‌های شهرستان‌های قاین، طبس، زیرکوه، نهبندان و سرایان کنترل می‌شود.

 اعمال قانون رانندگان متخلف

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به مصوبات شورای ملی مقابله با کرونا و در راستای اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال این ویروس منحوس، محدودیت‌های تردد همانند سراسر کشور در استان نیز به مرحله اجرا درآمد و کارکنان پلیس راه از لحظات اولیه شروع طرح همراه با دستگاههای مرتبط در ورودی و خروجی استان مستقر شدند.

وی افزود: طرح کنترل ورود و خروجی تمامی خودروها با قاطعیت اجرا می‌شود و از هم استانی‌ها درخواست داریم در این زمینه با پلیس همکاری و مشارکت داشته باشند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه  به هیچ خودرویی با پلاک بومی استان اجازه خروج از استان داده نمی‌شود مگر موارد حاد و ضرروی که پس از پالایش و شناسایی کامل اجازه خروج خواهد داشت افزود: تردد خودروهای غیربومی از سایر استان‌ها به خراسان جنوبی نیز همین محدودیت اعمال خواهد شد و اجازه ورود به داخل استان را نخواهند داشت و باید بلافاصله از کمربندی شهرها به استان محل سکونت خود برگردند.

جریمه 5 میلون ریالی برای رانندگان متخلف

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی تصریح کرد: تیم‌های مستقر در ورودی و خروجی استان خودروهای غیربومی را بر اساس کارت ملی، شناسنامه، پلاک و بیمه نامه خودرو، پالایش و بررسی می‌کنند و افراد پس از آن اجازه ورود و یا خروج از استان را خواهند داشت که در همین راستا شهروندانی که نسبت به اجرای کامل این طرح بی توجهی کنند پلیس بدون اغماض و برابر قانون خودروی آنان را به مدت یک ماه توقیف و مشمول 5 میلیون ریال جریمه نیز خواهند شد.

سرهنگ رضایی اظهار داشت: مسافران غیربومی هر چه سریعتر به محل زندگی خود برگردند چرا که احتمال اعمال محدودیت‌های بیشتر در ورودی و خروجی استان در روزهای آتی وجود دارد و با استفاده از دوربین‌های نصب شده در سطح محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی ترددها کنترل خواهد شد و خودروهایی که اقدام به مسافرت می‌کنند برابر قانون با آنان رفتار خواهد شد.

 وی بیان کرد: تمام سفرهای برون شهری قطع می‌شود البته خودروهای نقلیه باری حامل موادغذایی و سوختی، امدادی، انتظامی، درمانی، اورژانس و آتش نشانی از این موضوع مستثنی خواهند بود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح این است که ترددهای غیرضرور کاهش پیدا کند و انتقال این ویروس قطع شود که برای تحقق این مهم نیازمند همکاری و تعامل هر چه بیشتر شهروندان است تا هر چه سریعتر ویروس کرونا را شکست دهیم.

اجرای لایه دوم فاصله گذاری اجتماعی در  حاجی آباد زیرکوه

فرماندار زیرکوه از اجرای طرح لایه دوم فاصله گذاری اجتماعی در ورودی شهر حاجی آباد خبر داد و  افزود: با توجه به ابلاغ ستاد ملی طرح فاصله گذاری اجتماعی  از ساعت صفر روز هشتم فروردین ماه در شهرستان زیرکوه یک ایستگاه کنترل تردد در ورودی شهرستان از طرف استان خراسان رضوی اجرا شد و خودروهایی افراد غیر بومی مبلغ 500 هزار تومان جریمه و خودروی آنها به مدت یک ماه متوقف می‌شود.

عربشاهی در جلسه ستاد مدیرت کرونا شهرستان  زیرکوه  تاکید کرد: در مرحله لایه دوم که از امروز در ورودی شهر حاجی آباد از سمت قاین اجرا می‌شود تنها  افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن و  غیربومی ممنوع است  نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو  صورت می‌پذیرد.

وی عنوان کرد: خروج افراد غیرساکن برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌شود و این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور خواهند کرد.

گندزدایی معابر و اماکن عمومی استان توسط جوانان داوطلب هلال احمر 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی نیز بیان کرد: داوطلبان جمعیت هلال همچون بسیاری از حوادث غیر مترقبه در موضوع شیوع ویروس کرونا اقدامات ارزشمندی انجام می‌دهند.

شهریاری ادامه داد: اعضای داوطلب هلال احمر با توان عملیاتی جمعیت در شهرهای حاجی آباد زیرکوه، روستای علی آباد سربیشه، روستای تقاب، سیوجان خوسف و باغستان سفلی فردوس معابر و خیابان‌ها را با همکاری دیگر دستگاه‌ها ضدعفونی می‌کنند.

وی گفت: این داوطلبان در سطح شهر خوسف هم عابر بانک‌ها را با همکاری شبکه بهداشت ضدعفونی می‌کنند و علاوه بر این  اقدام به ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی در روستای قومنجان قائن و روستای نصرآباد و خور خوسف کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی یادآور شد: در این طرح 60 داوطلب مشارکت داشته و تاکنون حدود به دو هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار آنها قرار داده‌ شده است.

کشف اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده قاچاق در بشرویه

 فرمانده  انتظامی شهرستان بشرویه نیز از کشف اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران انتظامی شهرستان بشرویه هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ فاضل مریمی ادامه داد: مأموران در بازرسی از این خودرو 820 عدد ماسک و یک هزار و 416 عدد بطری پلاستیکی 250 سی سی الکل صنعتی که فاقد مجوز و به صورت قاچاق حمل می‌شد کشف کردند.

وی تصریح کرد: در این رابطه خودرو توقیف و  متهم  پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

جلوگیری از ورود خودروهایی با پلاک‌های غیر بومی به شهرستان درمیان 

سرپرست فرمانداری درمیان نیز در دومین جلسه مدیریت بحران در این شهرستان با توجه به صدور اخطاریه جوی هواشناسی از سوی مدیریت بحران استان خواستار هوشیاری و توجه بیشتر مردم نسبت به این موضوع و پرهیز از ساخت و ساز غیرمجاز و همچنین تردد غیر ضروری در مسیر و حاشیه رودخانه‌ها شد.

وی افزود: مطالعه و بازدید کارشناسانه از نقاط حادثه ساز، مشکلات و مخاطرات احتمالی آنها توسط ادارات مربوطه در کمترین زمان ممکن انجام شود.

بخشی گفت: احداث پل در روستاهای نوغاب و هندوالان در اولویت پیگیری‌ها در این نقطه حادثه ساز قرار دارد و برای تکمیل پروژه مذکور نیازمند مساعدت مالی خیرین، همفکری و کار جهادی ادارات شهرستان هستیم تا زودتر دغدغه مردم در این زمینه بطور کامل رفع شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان درمیان بیان کرد: برابر دستوالعمل ابلاغی طرح فاصله گذاری اجتماعی جهت کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا برای کنترل ورودی‌ها شهرستان در میدان امام رضا(ع) شهر اسدیه آغاز شد و در اجرای این طرح از ورود خودروهایی با پلاک‌های غیر بومی به شهرستان درمیان جلوگیری و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان درمیان نیز از آمادگی یک تیم عملیاتی در مرکز شهرستان و آمادگی فرماندهان و بسیجیان سطح شهرستان در صورت بروز شرایط غیر مترقبه نظیر سیل و مسئله مهم این روزهای کشور بیماری کرونا جهت خدمت رسانی و کاهش مشکلات احتمالی مردم عزیز شهرستان خبر داد.

در تأمین مایحتاج و خدمات ضروری موردنیاز مشکلی وجود ندارد 

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان سربیشه نیز از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در بخش صنعت، معدن و تجارت خبر داد و اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، واحدهای صنفی در سه بخش ضروری و فعال، واحدهای غیرضروری و واحدهای با فعالیت محدود تقسیم‌بندی شده‌اند و توجیهات لازم از طریق اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی به متصدیان واحدهای صنفی ارائه شده است. 

 ملائی با تشکر از کسبه شهرستان در همراهی و همکاری در اجرای طرح، اجرای آن را مهم و الزامی دانست و گفت: برخورد با متخلفان و واحدهای که ضوابط بهداشتی را رعایت نکنند از جمله برنامه‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سربیشه با بیان اینکه پیش‌بینی لازم در زمینه تأمین اقلام اساسی و خدمات ضروری موردنیاز مردم انجام شده است از شهروندان محترم خواست با کاهش ترددها و تجمعات غیرضروری و مدیریت خرید مایحتاج خانوار در مدیریت بیماری و تنظیم بازار کماکان همکاری کنند.

محلول ضدعفونی در اغلب مناطق عشایر استان توزیع شد

سرپرست امور عشایری خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به شیوع کرونا و برای رعایت نکات بهداشتی، محلول ضدعفونی کننده بین عشایر خراسان جنوبی در بیشتر مناطق عشایری توزیع شد.

عصمتی پور افزود: این میزان محلول برای گندزدایی مکان‌های دامداری و ضد عفونی محله‌های زندگی عشایر بوده است و هزینه تهیه محلول‌های ضدعفونی از محل کمک شرکت‌های تعاونی عشایر، خیرین، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است.

وی بیان کرد: طبق گزارش‌های دریافتی از شهرستان‌های استان در مناطق عشایری تاکنون عشایر مبتلا به بیماری کرونا شناسایی نشده و با تشکر از همراهی و همکاری عشایر توصیه می‌شود از پذیرش مهمان از سایر استان‌ها و شهرستان‌ها خودداری کرده و با رعایت نکات بهداشتی تا اطلاع ثانوی از محله‌های خود خارج نشوند. 

سرپرست امور عشایری خراسان جنوبی بر نظارت و جلوگیری از حضور افراد متفرقه تحت هر عنوان و به بهانه "روز طبیعت" در سامان‌های عرفی عشایر برای مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تاکید کرد.

انتهای پیام /254/ش

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح فاصله گذاری اجتماعی خراسان جنوبی نیز ورودی و خروجی شهرستان درمیان بیماری کرونا عفونی کننده ویروس کرونا دستگاه ها هلال احمر حاجی آباد اجرای طرح ضد عفونی غیر بومی پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تاول‌های سرخ» در انتظار حمایت است/روایتی ازبمباران شیمیایی نودشه

مختار شکری پور کارگردان مستند «تاول‌های سرخ» درباره تولید این مستند که درباره بمباران شیمیایی شهر نودشه از توابع شهرستان پاوه است به خبرنگار مهر گفت: از آنجا که خودم اهل نودشه هستم و از نزدیک، هم شاهد بمباران بودم و هم شاهد رنج و شرایط مصدومان، چند سالی بود که فقط منتظر فرصتی برای تولید این مستند بودم اما این فرصت در سال ۱۳۹۵ که توانستم دوربینی بخرم مهیا شد چون تهیه مصاحبه‌ها زمان زیادی می‌برد و حتی هنوز چند مصاحبه هم مانده که انجام دهم تا مستند تکمیل شود.

وی ادامه داد: هر بار که با مصدومان و شرایط‌شان مواجه می‌شدم و روایت‌های‌شان را می‌شنیدم، بیشتر ترغیب می‌شدم که مستندی درباره این فاجعه که در حد گستره و عمق آن دیده نشد، بسازم. جالب است جدای از مساله ادای دین، این ماجرا بسیار پتانسیل مستند شدن داشت چون روایت افراد صدمه دیده خیلی فضاساز بود و وقتی در ذهن به هم کات‌شان می دادم، مطمئن بودم که خیلی جذاب و سینمایی خواهد بود و مستندی بدیع شکل خواهد گرفت.

شکری‌پور درباره ایده محوری داستان توضیح داد: ابتدا قصد داشتم ماجرا از طریق روایت یکی از جانبازان که شاعر فولکلور است و آواز هم می‌خواند اما اکنون صدایش را و همین طور چشمانش را به دلیل شیمیایی شدن از دست داده است، پیش ببرم ولی جز یک بار در حد یک مصاحبه حاضر نشد خیلی همکاری کند چون نه وضعیت خودش و نه شرایط زندگی اش چندان مناسب نیست که وقت زیادی در اختیار بگذارد و فرصتش را به پروژه اختصاص‌ دهد، من نیز نمی‌توانستم هزینه‌ای برایش در نظر گیرم. اتفاقا یکی از خواسته‌های شورای تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که چند سال قبل طرح مستند را برای حمایت به آنها ارایه دادم و مورد تایید قرار نگرفت این بود که وی محور مستند باشد که امکان پذیر نشد. به همین دلیل قصد دارم با ایده‌ای کلی‌تر و مبتنی بر روایت همه مصدومان از ابعاد مختلف این رویداد و عواقب آن این مستند را بسازم چون هر کدام از این آدم‌ها داستان منحصربه فردی‌ دارند. چارچوب مستند شکل گرفته و کافی است که شرایط تدوین آن که مستلزم هزینه و یک حمایت کننده است، مهیا شود.

این روزنامه نگار و مستندساز درباره چالش هایی که برای ساخت مستند پیش رویش قرار دارد، عنوان کرد: تولین این مستند چالش های زیادی دارد. نداشتن امکانات حرفه‌ای برای بازسازی صحنه‌ها یکی از این چالش ها است. یکی دیگر از چالش ها عدم همکاری است. برای نمونه قصد بازسازی صحنه‌ای در درمانگاه نودشه را داشتم که ماجرای کور شدن و تاول زدن مصدومان در لحظات اولیه صدمه را بازسازی کنم ولی درخواستم به دلیل عدم موافقت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به نتیجه نرسید و این در صورتی بود که از واحد سمعی و بصری وزارت بهداشت حاضر بودند که به من نامه دهند اما مسؤول درمانگاه گفت که مسؤولان بهداشت استان که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است مجوز این کار را به من نمی دهد از این رو من هم قید ساخت این صحنه ها را، که بار بصری و همچنین واقعیت نگارانه ماجرا را ارتقا می داد، زدم. در واقع چالش اصلی نداشتن اسپانسر و عدم اطمینان از سرمایه‌گذاری شخصی است.

شکری پور افزود: یکی دیگر از چالش‌های این مستند و در کل مستندسازی، نداشتن و کمبود منابع تصویری لازم است. بی‌کیفیت بودن تصاویر و فیلم‌ها همواره مستندسازان را در ترسیم فضای بصری دچار چالش می‌کند. من نیز در این مستند با این چالش مواجه هستم چون عکس های این واقعه موجود نیست و از عکاس قدیمی شهر هم پی گیری کردم که گفت به دلیل بمباران و آلوده بودن محیط به مواد شیمیایی نتوانسته از بمب ها و مصدومان عکس بگیرد. البته برای یافتن افراد صدمه دیده هیچ مشکلی‌ ندارم چون همه آن‌ها را از نزدیک می‌شناسم و هر بار که به نودشه که زادگاهم است، می روم با همه در ارتباط هستم و اکثرا هم همکاری خوبی با من داشته و دارند. البته یکی از این جانبازان به نام حبیب الله یعقوبی حدود ۲ سال پیش به دلیل ضایعات شیمیایی شهید شد و متأسفانه با چند تن دیگر هم به دلیل شدت بیماری شان موفق به انجام مصاحبه نشدم که بر اثر همین ضایعات شهید شدند.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: در سال جدید قصد نهایی کردن ساخت این مستند را دارم و امیدوارم که حمایت کننده‌ای پیدا شود که همکاری آن، مستلزم افتادن در بوروکراسی زمان‌بر و فرسوده کننده اداری و سنگ اندازی های ناامیدکننده نشود!

نودشه از توابع شهرستان پاوه واقع در منطقه هورامان، یک روز پس از حلبچه و بار دوم هم در چهارم فروردین ۱۳۶۷ بمباران شیمیایی شد. در همان روزهای اول حدود ۱۳ نفر بر اثر شدت جراحات شهید و بیش از ۱۰۰ نفر هم مصدوم شدند و همراه مصدومان حلبچه به بیمارستان‌های تهران و شیراز منتقل و برخی هم برای مداوا به خارج از کشور اعزام شدند.

کد خبر 6060094 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • بردسکن میزبان مسابقات کشتی نونهالان خراسان رضوی است
  • کاهش بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی
  • نبود مشکل در تأمین آرد خبازی‌های خراسان جنوبی
  • تامین آرد خبازیهای خراسان جنوبی بدون هیچ محدودیتی
  • وقتی جهادگران لبخند هدیه می‌دهند/هزارخدمت دندانپزشکی در سربیشه
  • «تاول‌های سرخ» در انتظار حمایت است/روایتی ازبمباران شیمیایی نودشه
  • پایان روزهای سیاه کره با پیروزی مقابل تایلند
  • بهره مندی ۲ روستای شهرستان قاین از کانال‌های دیجیتال
  • اعزام دانشجویان بسیجی خراسان شمالی به اردوی جهادی