Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:41:29 GMT

امسال هیچ عشایری به چهارمحال و بختیاری وارد نشده است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۶۱۲۱

امسال هیچ عشایری به چهارمحال و بختیاری وارد نشده است

یدالله چراغ‌پور روز یکشنبه در نخستین نشست در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون، گزارشی از ابتلای جامعه عشایری استان به ویروس کرونا گزارش و اعلام نشده است.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم برای زمان تاخیر در ورود عشایر به چهارمحال و بختیاری و جلوگیری از ورود زودهنگام آنان به استان ، انجام و موافقت‌های لازم انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراغ‌پور تصریح کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم به عشایر استان از طریق مختلف برای جلوگیری از ورود زودهنگام آنان انجام و در این راستا ۲۴ هزار پیامک برای عشایر دارای تلفن همراه ارسال شده است.

وی یادآور شد: با اداره کل امور عشایر خوزستان هماهنگ شده تا آرد و سایر ارزاق مورد نیاز عشایر در ماه‌های فروردین و اردی‌بهشت سال‌جاری فقط در استان خوزستان توزیع شود.

معاون توسعه عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در همین راستا به عشایری که کوچ زودهنگام داشته باشند هیچ خدماتی برای ماه‌های فروردین و اردی‌بهشت سال‌جاری ارایه نمی‌شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن گفت: تمامی انبارهای علوفه و اتحادیه‌های عشایری ضدعفونی و گندزدایی شده است.

چراغ‌پور درخواست کرد، تمهیدات ویژه مناطق شهری و روستایی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه عشایری هم اندیشیده شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از ۱۲۴ هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک، دومین استان عشایرنشین کشور است.

عشایر بختیاری در طول سال ۲ بار در فصل بهار و پاییز به سمت خوزستان و چهارمحال و بختیاری اقدام به کوچ می‌کنند.

براساس پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری سامانه بارشی اخیر در استان تا روز سه‌شنبه فعال است و باعث اختلال در ترددهای جاده‌ای می‌شود.

در این راستا از مردم تقاضا شده تا از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و در صورت لزوم به حضور در جاده‌ها، باید تجهیزات ایمنی، ‌سوخت کافی، زنجیر چرخ و لباس گرم به‌همراه داشته باشند.

همچنین از دامداران و کشاورزان خواسته شده به‌ علت احتمال وقوع آذرخش و بارش برف، به ارتفاعات نروند و از ایتادن و توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

به‌دنبال فعالیت این سامانه بارشی و با توجه به کاهش محسوس دما، باغداران چهارمحال و بختیاری باید تدابیر لازم برای جلوگیری از سرمازدگی باغات خود به‌ویژه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری را بیندیشند.

بارش‌های اسفندماه سال گذشته ۵۸۰ میلیارد ریال و سرمازدگی فروردین‌ماه سال‌جاری حدود ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

ویروس کرونا کووید ۱۹ نام دارد، این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها زندگی عشایری ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری زندگی عشایری ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد

روح الله نظامی مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت:  ۳۰۰ کیلومتر از راه‌ها و جاده‌های عشایری در این استان به منظور برطرف کردن آسیب‌های ناشی از سیلاب، با هفت میلیارد ریال اعتبار بهسازی و بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: سیلاب از مهمترین دلایل صدمه به جاده‌های عشایری و ایلراه‌هاست و بر همین اساس اداره عشایر به منظور تسهیل در تردد و کوچ عشایر عملیات تیغ زنی و بازگشایی را انجام می‌دهد.

نظامی با اشاره به آغاز مطالعات و مستندسازی در حوزه جاده‌های عشایری استان مرکزی اضافه کرد: امسال برای این منظور یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده و طرح هم اکنون در دست مشاور برای انجام مطالعات است.

وی خاطر نشان کرد: پس از انجام مطالعات برخی از جاده‌های عشایر استان با تامین اعتبارات از محل منابع دولتی آسفالت و برخی الی راه‌های مال رو نیز به صورت شوسه احداث می‌شود.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری