Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد رضا پورمحمدی روز یک‌شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: متاسفانه،  روزانه به تعداد مبتلایان و جان باختگان در استان افزوده می شود و پای کار بودن متولیان بهداشت و درمان در استان برای غلبه بر این بیماری، جای امیدواری دارد.

‌وی افزود: خود مراقبتی و ماندن در خانه، بهترین راه پیشگیری از شیوع این بیماری است و به طور قطع، افزایش یا کاهش آمار مبتلایان به کرونا، به رفتار مردم در رعایت مسایل بهداشتی و پرهیز از رفت‌وآمدهای غیرضروری بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پورمحمدی ‌گفت: هدف از اجرای طرح غربالگری قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است و امیدواریم در روزهای آینده تمام مردم استان تحت پوشش این طرح قرار گیرند.  
وی ادامه داد: خوشبختانه مردم به شکل جدی در استان نکات بهداشتی و خودمراقبتی را رعایت می کنند.  

‌پورمحمدی گفت: بنا به اظهار نظر سازمان جهانی بهداشت، در صورت رعایت حداکثری بهداشت عمومی و فردی، احتمالا از ۲۵ فروردین به بعد شاهد سیر نزولی این بیماری خواهیم بود.  

‌وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی در مقایسه با سایر استان ها در خصوص ابتلا به کرونا، در رتبه ۹ قرار دارد اما اگر تعداد مبتلایان را به ازای هر ۱۰ هزار جمعیت در نظر بگیریم در رتبه ۱۷ کشور قرار داریم.  

به گزارش ایرنا، ۱۳۶۱ نفر از جمعیت ۳.۹ میلیون نفر آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا هستند به عبارتی دیگر از هر ۱۰ هزار نفر در این استان حدود ۳.۴ نفر کرونا گرفته اند.
استاندار آذربایجان شرقی ‌اضافه کرد: علاوه بر تبریز، در شهرستان های مرند، شبستر، سراب و میانه به خاطر کم ملاحظه گی برخی از مردم تعداد ابتلا بیشتر از دیگر شهرها و شهرستان ها است.  
‌پورمحمدی یادآور شد: ایزولاسیون، ‌قرنطینه، ‌حکومت نظامی ‌و فاصله گذاری اجتماعی چاره ساز و کار مهم برای مواجهه با این ویروس بر اساس معیارهای سازمان بهداشت جهانی است.  

وی تاکید کرد: فاصله گذاری اجتماعی زنجیره بین افراد مبتلا و افراد سالم را قطع خواهد کرد و ‌عامل مهم برای موفقیت در این طرح، همراهی و مشارکت مردم است.   

وی ادامه داد: امروز موفقیت تمام طرح ها، وابسته به همکاری و همراهی حداکثری مردم است و نتایج با مشارکت آنها محقق خواهد شد.  
پورمحمدی گفت: هدف طرح فاصله‌گذاری اجتماعی حفظ سلامت عمومی است، نه برای تعطیلی جامعه و زندگی.
وی ادامه داد: در این طرح صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و از ورود افراد غیر ساکن جلوگیری خواهد شد و تا اطلاع ثانوی تمام پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی ‌و استخرها  که می توانند محل تجمع افراد باشند تعطیل است و ادارات، نهادها و سازمان ها برابر بخشنامه صادره حداکثر با یک سوم نیروهای اداری و به صورت نوبتی کار می کنند.

استاندار آذربایجان شرقی ‌همچنین گفت: اصنافی که قوانین لازم را رعایت نکنند از طریق اتحادیه ها و اماکن تذکر لازم داده خواهد شد و گشت های انتظامی و فرمانداری برخورد لازم را خواهند داشت.  
پورمحمدی گفت: مردم برای ضدعفونی محلات و نقاط مختلف شهر با شماره تلفن ۱۳۷ شهرداری تبریز تماس ‌بگیرند و شماره ۲-۳۵۲۶۴۱۵۰  و ۱۱۱ فرمانداری تبریز نیز آماده دریافت نظرات، دیدگاه ها، پیشنهادات و انتقادات مردم است.   

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان شرقی بهداشت و درمان پورمحمدی سازمان بهداشت جهانی شهرداری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت

صادق نامدار ناظر گمرکات آذربایجان شرقی میزان صادرات سال گذشته از گمرک‌های استان بدون احتساب صادرات نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و صادرات از محل تجارت چمدانی را ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۴۱ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این کالا‌ها به ۱۰۳ کشور مختلف دنیا صادر شده است.

وی، پنج کشور عمده مقصد صادراتی آذربایجان شرقی را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۳۰.۸ درصد، عراق ۲۰.۲ درصد، ارمنستان ۱۷.۵۷ درصد، جمهوری آذربایجان ۳.۶ درصد و گرجستان ۳.۵ درصد اعلام کرد و گفت: پنج قلم کالای عمده صادراتی استان نیز به ترتیب شامل انواع میلگرد فولادی، پلیمر‌های استایرن، قیر نفت، سیم مفتول و کشمش انگوری بود.

نامدار افزود: در بخش واردات ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵۴۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ دلار از مبداء ۶۳ کشور مختلف از طریق گمرکات استان وارد شد که رشد ۲۹ درصد در وزن و ارزش دارد و از این نظر بین استان‌های کشور در رتبه نهم قرار داریم.

وی، پنج کشور عمده مبدا واردات کالا از گمرکات استان بر اساس میزان واردات را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۵۷درصد، امارات متحده عربی ۱۲درصد، چین ۱۱درصد، آلمان پنج درصد و کره جنوبی ۲ درصد عنوان کرد و گفت: پنج قلم عمده کالای وارداتی به ترتیب شامل، کامیون‌های کشنده، شمش طلا، انواع توتون، گوشت منجمد گاوی و پودر کاکائو بوده است.

نامدار افزود: در بخش ترانزیت خارجی در ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۰۷ هزار تن کالا از گمرکات استان منتقل شد که با اختصاص ۳.۴ درصدی از کل ترانزیت کشور به خود، رشد چهار درصدی دارد.

وی گفت: پنج کشور عمده مقصد ترانزیتی از گمرکات آذربایجان شرقی به ترتیب شامل کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و عراق بوده است.

نامدار اضافه کرد: در بخش درآمد، وصولی گمرکات استان ۷۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۳ درصد افزایش دارد.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی