Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@08:03:52 GMT

اعلام تاریخ پیشنهادی المپیک توکیو در سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۶۴۱۱

اعلام تاریخ پیشنهادی المپیک توکیو در سال ۲۰۲۱

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسانه‌های ژاپن امروز گزارش کردند مقامات برگزاری بازی‌های المپیک توکیو و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای برگزاری مراسم افتتاحیه در ماه جولای سال ۲۰۲۱ در حال مذاکره نهایی هستند.

یکشنبه هفته گذشته کمیته بین‌المللی المپیک از تعویق یک ساله بازیهای المپیک توکیو خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای نخستین بار در طول تاریخ ۱۲۴ ساله برگزاری بازیهای المپیک است که مسابقات به تعویق می افتد.

امروز شبکه NHK ژاپن اعلام کرد مقامات برگزاری بازیها تمایل دارند المپیک در سال ۲۰۲۱ روزهای ۲۳ جولای تا ۸ آگوست برگزار شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 مسعود مولوی جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی المپیک توکیو المپیک 2020 تاریخ برگزاری کروناویروس نوروز 99 مسعود مولوی جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار توکیو برای افزایش فضاهای مردم‌محور در شهر

توکیو به‌عنوان بخشی از برنامه‌های دولت برای ایجاد فضاهای مردم‌محورتر در شهر یکی از بزرگراه‌های خود را به گذرگاه سبز مرتفع تبدیل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، توکیو یکی از بزرگراه‌های خود را به یک مسیر سبز و مرتفع تبدیل کرد تا عابران‌پیاده بتوانند به روشی کاملاً جدید از مرکز شهر لذت ببرند. طبق برنامه‌ریزی‌ها، ساخت‌وسازهای این پروژه که در اواسط دهه ۲۰۲۰ آغاز شده است تا دهه ۲۰۳۰ یا ۲۰۴۰ تکمیل می‌شود اما بعضی از بخش‌ها پیش از این موعد و از طریق یک برنامه تعمیر و نگهداری مرحله‌ای به روی عموم باز خواهند شد.

توسعه شهری قابل پیاده‌روی

دولت کلان‌شهر توکیو پیش از این از برنامه‌های خود برای توسعه شهری قابل پیاده‌روی با تمرکز بر ایجاد فضاهایی با محوریت مردم خبر داده بود که می‌توان به‌راحتی در آن‌ها قدم زد و لذت برد. توکیو هدف از این اقدام را نیز ترویج پیاده‌روی در میان مردم و تشویق آن‌ها به استفاده از این روش حمل‌ونقل فعال و پایدار معرفی کرد و تبدیل بزرگراه توکیو به کریدور هوایی یک عنصر کلیدی در مسیر دستیابی به این هدف است. این اقدام شریان ترافیکی را که از قلب شهر عبور می‌کند به یک راهروی هوایی سرسبز مناسب برای عابران‌پیاده تبدیل خواهد کرد.

مسیر دو کیلومتری انتخاب‌شده در طول سال‌ها نقش‌های بسیاری را ایفا کرده، اما همواره به‌عنوان نوعی زیرساخت اجتماعی عمل کرده و حامی نیازهای مردم و اقتصاد محلی است. این مسیر تا اوایل قرن بیستم به عنوان یک راه ترانزیت برای قایق‌ها عمل می‌کرد و در دوران پس از جنگ برای ترافیک جاده‌ای مورد استفاده قرار داشت. در قرن بیست‌ویکم توکیو این مسیر را به یک راه سبز تبدیل کرد که چندین منطقه شهر را به هم متصل می‌کند.

ایده تبدیل آن به کریدور هوایی سبز توکیو به‌دنبال جابه‌جایی برنامه‌ریزی‌شده بخشی از بزرگراه بود. انحراف ترافیک جاده‌ای و کاهش نقش این خط در تردد، فرصتی بی‌نظیر برای احیای شهری ایجاد کرد که عابران پیاده را قادر می‌سازد تا از مرکز توکیو به شیوه‌ای جدید و متناسب با یک کلان‌شهر پایدار قرن بیست‌ویکمی لذت ببرند. توکیو با تبدیل این مسیر به فضایی برای عابران پیاده، به دنبال افزایش جذابیت خود برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان است.

پروژه حاضر بر سه اصل استوار است که شامل موارد زیر می‌شود:

• گذار از خودرومحوری به مردم‌محوری با ایجاد یک شبکه عابر پیاده باز

• هم‌زیستی مردم با طبیعت با ایجاد زیرساخت‌های سبز به‌عنوان نمادی از شهر توسعه‌یافته توکیو

• افزایش ارزش‌ها و زیبایی‌های منطقه‌ای با ایجاد مناطق تفریحی باز برای ارتقای پویایی جوامع

کد خبر 739574

دیگر خبرها

  • احتمال افزایش بودجه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • سقوط آزاد ین
  • ابومهدی المهندس؛ سرباز این فرمانده ایرانی بود /این شهید امروز ۷۰ ساله شد +عکس
  • ۲.۵ سال حبس برای بوسه اجباری/ زمان خداحافظی مسی و گواردیولا
  • ابتکار توکیو برای افزایش فضاهای مردم‌محور در شهر
  • استرداد آسانژ به آمریکا به تعویق افتاد
  • رونمایی از لباس داوطلبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴
  • شهر قم در گذر تاریخ هفت هزار ساله
  • نمایی زیبا از شهر توکیو (فیلم)
  • مهدی محسن نژاد؛ جنگ برای تاریخ سازی در المپیک | سهمیه‌های المپیکی