Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@10:48:32 GMT

تندباد استان مرکزی را در بر می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۶۴۸۲

تندباد استان مرکزی را در بر می‌گیرد

«رضا مرادی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان بارش‌ها ناشی از فعالیت سامانه باران‌زا  که به کشور وارد شده در استان مرکزی حالت هشدار آمیز ندارد اما ممکن است در بعضی از ساعات بعدازظهر و اوایل امشب رگبار باران  همراه با رعد و برق  در برخی از نقاط استان رخ دهد و در پاره‌ای از مناطق مستعد به‌صورت تگرگ و وزش باد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا ساعات عصر فردا (دوشنبه) در استان رشد ابرناکی و احتمال رگبار باران، تگرگ  و رعد و برق در ارتفاعات رگبار برف پیش‌بینی شده است.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: سرعت وزش باد در ساعاتی از روز دوشنبه در مناطقی از استان به طور لحظه‌ای تا حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت  خواهد بود.

مرادی گفت: با عبور این سامانه، دمای هوای شبانه ۲ تا چهار درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و احتمال افت دما تا زیر صفر در صبح سه‌شنبه برای برخی نقاط این استان دور از انتظار نیست.

وی اظهار داشت: وضعیت هوا در روز سه‌شنبه با افزایش پایداری جوی، صاف پیش‌بینی شده اما در ساعات بعدازظهر با رشد ابرکی  و وزش باد همراه می‌شود.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: مجموع بارش‌های این استان شبانه روز اخیر در اراک به ۲ و سه دهم میلیمتر، ساوه یک و ۶ دهم میلیمتر، تفرش پنج میلیمتر، خمین ۲۲ و هشت دهم میلیمتر، محلات۱۲ و سه دهم میلیمتر، شازند چهار و هشت دهم میلیمتر، خنداب پنج و هشت دهم میلیمتر، کمیجان ۱۰  و ۶ دهم میلیمتر، دلیجان ۹ و هفت دهم میلیمتر، آشتیان چهار و نیم میلیمتر، غرق آباد پنج و ۹ دهم میلیمتر، فرمهین چهار و ۲ دهم میلیمتر و در مامونیه ۲ و ۶ دهم میلیمتر رسیده است.

مرادی اظهار داشت: ساوه با بیشینه دمای ۱۷ و چهار دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و خمین با کمینه دمای ۲ و نیم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

۲۶۲ و ۶ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه سال ۹۸) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با بلندمدت ۳۲ و سه دهم درصد افزایش یافته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان مرکزی رعد و برق وزش باد هواشناسی میلیمتر بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ۶ دهم میلیمتر استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع تندر و آذرخش در تهران

به گزارش تابناک، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از ظهر امروز (۵ اردیبهشت) در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال رخداد تندر و آذرخش پیش‌بینی می‌شود. بر پایه بررسی نقشه‌های پیش یابی و واکاوی الگو‌های همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد ملایم تا متوسط پیش‌بینی می‌شود.

امروز (۵ اردیبهشت) با گذر زبانه سامانه بارشی از ظهر تا شب، گاهی افزایش ابر، افزایش باد و در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است.

در روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) نیز در این بخش‌ها افزایش موقتی ابر و رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از فردا تا یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت‌ماه)  صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعد ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵  و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های سنجش آلودگی فیروزکوه ۷.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک ۲.۸ میلیمتر، آبعلی ۲.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲.۴ میلیمتر، چیتگر ۲.۲ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۸ میلیمتر، شهریار ۱.۴ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۱ میلیمتر، دماوند ۰.۸ میلیمتر، شمیرانات ۰.۷ میلیمتر، شرق تهران ۰.۳ میلیمتر و ورامین با ۰.۲ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • احتمال وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • رگبار پراکنده باران در تهران
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند
  • پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران
  • پیش بینی وضعیت جوی تهران در روزهای آتی
  • پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان