Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@09:33:39 GMT

افزایش ۴۴ درصدی صادرات از مازندران

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۶۵۷۰

افزایش ۴۴ درصدی صادرات از مازندران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی یوسف منش ناظر گمرکات مازندران ،گفت: ۹۹۳ هزار و ۷۲۷ تن کالا پارسال از مازندران صادر شد که در مقایسه با سال ۹۷ بیش از ۴۴ درصد افزایش داشته است.
او ارزش کالا‌های صادر شده را بیش از ۲۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار اعلام کرد و افزود: این کالا‌ها شامل فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی و کیوی بود که از گمرکات نوشهر، امیرآباد، ساری، آمل و فریدونکنار به ۳۶ کشور جهان مانند عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، هند، افغانستان، ترکمنستان و امارات صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یوسف منش گفت: ۴ میلیون و ۲۱۳ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۸۰۲ هزار دلار نیز وارد مازندران شد که از نظر وزنی و ارزشی ۱۰ و ۱۴ درصد افزایش در مقایسه با سال ۹۷ داشت.
ناظر گمرکات استان مازندران مهمترین کالا‌های وارداتی را نیز جو و ذرت دامی، روغن‌های حیوانی و پایه، کاغذ و چوب اعلام کرد و گفت: این کالا‌ها نیز از ۲۹ کشور جهان مانند روسیه، آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، قزاقستان و سوئیس وارد استان شده است.

او ادامه داد: درآمد گمرکات مازندران نیز پارسال با افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال ۹۷ از مرز ۳۹۸ میلیارد و ۷۹۶ میلیون تومان گذشت.
انتهای پیام /س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرکات مازندران کالا های صادر شده کالا های وارداتی درآمد گمرکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ درصدی جابه‌جایی کالا از طریق ناوگان حمل‌ونقل لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: طی سال گذشته پنج میلیون و ۳۹۰ هزار تن انواع کالا با ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با چهار میلیون و ۹۷۳ هزار تن، ۸.۴ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: این میزان کالا در قالب ۴۰۲ هزار فقره بارنامه جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با ۳۸۳ هزار بارنامه، پنج درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۷ شرکت حمل‌ونقل کالا، ۲۰ هزار و ۲۰۹ راننده و ۱۱ هزار و ۹۹۹ ناوگان باری سنگین، سه پایانه عمومی حمل بار در بخش حمل‌ونقل باری استان فعالیت می‌کند.

شیروانی به آمار وانت‌بارهای استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۸۵ وانت‌بار و ۱۵۷ راننده دارای کارت هوشمند در حمل کالای استان مشغول فعالیت هستند و در سال ۱۴۰۲ میزان هزار و ۲۳۴ تن توسط ناوگان وانت‌بار در استان جابه‌جا شده است.

کد خبر 6083845

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری
  • انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا
  • افزایش ۵ درصدی جابه‌جایی کالا از طریق ناوگان حمل‌ونقل لرستان