Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@19:47:45 GMT

احتمال بارندگی شدید در ۲۵ ولایت افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۶۶۷۴

احتمال بارندگی شدید در ۲۵ ولایت افغانستان

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هواشناسی افغانستان اعلام کرد که احتمال بارش برف و باران و جاری شدن سیلاب در ۲۵ ولایت به شمول سالنگ ها در تاریخ ۱۱ و ۱۲ حمل/ فروردین وجود دارد.

در اطلاعیه اداره هواشناسی افغانستان که امروز (یکشنبه ۱۰ حمل/ فروردین) منتشر شده آمده است که ولایت های هرات، فراه، نیمروز، هلمند، قندهار، غور، دایکندی، ارزگان، زابل، پکتیکا، غزنی، بامیان، خوست، پکتیا، میدان وردک، لوگر، کابل، ننگرهار، کنر، نورستان، لغمان، کاپیسا، پنجشیر، فاریاب و جورجان به شمول سالنگ ها در معرض این بارندگی‌ها قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، مقدار بارندگی در نقاط مختلف بین ۲۰ الی ۵۰ میلی‌متر و مقدار بارش برف در نقاط مرتفع، بین ۱۵ الی ۳۰ سانتی‌متر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی افغانستان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ها در کشور

صادق ضیائیان مدیرکل  پیش‌بینی  سازمان  هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از صدور هشدار سطح نارنجی  خبر داد گفت: هشدار سطح  نارنجی برای  نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب، تداوم فعالیت سامانه قدیم در نیمه‌شرقی و در نواحی مستعد  صادر شده است.

به گفته وی این سامانه از امشب فعال و تا روز جمعه ادامه  دارد و در این مدت شاهد  بارش باران، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، در نقاط گرمسیر با رعدوبرق، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه خواهیم بود.

وی افزود: استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، زنجان، کردستان، قزوین، شمال همدان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استانهای تهران و البرز لرستان، مرکزی، اصفهان، یزد درگیر این سامانه بارشی خواهند بود.

ضیاییان اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین در آسمان نیمروز
  • وقوع زمین لرزه در کابل
  • صدور هشدار زرد بارندگی در خوزستان
  • هشدار زرد بارندگی در خوزستان صادر شد
  • انجام بیش از ۲۷۰ پروژه انکشافی در پروان
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ها در کشور
  • هشدار زرد بارندگی در خوزستان
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای بارندگی در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند
  • پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان
  • ویدیو/ بارندگی شدید و آبگرفتگی در چند استان کشور