Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، این منطقه جهت پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا، اقدامات چند جانبه ای را دنبال کرده و تمامی این اقدامات با همکاری کامل شرکت های تولیدی منطقه انجام شده است.

سیدامید شهیدی نیا، با اعلام این مطلب، گفت: این اقدامات که از اسفند سال پیش آغاز شده بود، در چند حوزه قابل دسته بندی هستند؛ آموزش مستمر و آگاه‌سازی پرسنل، گندزدایی و ضدعفونی ادارات و فضاهای اداری، تریاژ پزشکی از طریق تب سنجی و اکسیومتری و غربالگری گروه های حساس، تغییر ساعات کار کارکنان منطقه برای کارکنان ستادی و روزکار و به حداقل رساندن آنها از طریق انجام امور بصورت دور کاری و کاهش تعداد نیروهای نوبتکار از طریق تغییر در نوع نوبتکاریها و اقدامات کنترلی در مبادی ورودی منطقه و ورودی مجتمع های پتروشیمی، از بخش های مختلف این اقدامات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهیدی نیا خاطرنشان کرد: تعلیق کلیه فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، مراکز تفریحی و محل های تجمع، کاری بود که هم راستا با سراسر کشور در ‌منطقه ما نیز انجام شد.

وی افزود: با تمام این محدودیت ها، تولید محصولات شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به صورت پایدار در جریان است و این شرایط تاثیری بر روند تولید نداشته است. در رابطه با تعامل همکاری با سطح شهرستان از ابتدای شروع شیوع ویروس، کلیه توان لجستیکی منطقه در اختیار عملیات ضد عفونی اماکن در سطح شهرستان بندر ماهشهر و شهرک های اطراف قرار گرفته که این عملیات بطور مستمر انجام می پذیرد. تولید آب ژاول توسط پتروشیمی کارون با تمام توان روزانه بیش از یکصد تن و توزیع رایگان آن در سطح شهرستان و سایر شهرهای استان بنا به درخواست ستاد مدیریت بحران استان از دیگر اقدامات موثر صنعت بوده که حتی دامنه آن تا 27 استان کشور نیز گسترش یافته است.

شهیدی نیا ادامه داد: توجه به رفع نیاز سه بیمارستان شهرستان ماهشهر با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان از لحاظ تأمین تجهیزات و سایر نیازمندیهای جاری برای امکان تداوم عملیات مراقبت و درمان و نیز همراهی و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اهواز در رفع نیازهای درمانی استان نیز از جمله اقدامات حمایتی صنعت پتروشیمی محسوب می گردد. تأمین تجهیزات حفاظتی مانند ماسک، گان، دستکش و.... برای دستگاههای اجرایی شهرستان علی الخصوص نیروهای انتظامی و هلال احمر در حد مطلوب انجام پذیرفته است. در زمینه کمک به اعمال محدودیت ها و قرنطینه در سطح شهرستان و تأمین وسایل مورد نیاز از جمله دستگاه تب سنج و در اختیار گذاشتن کمک های لجستیک اقدامات خوبی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است پنج هزار بسته حمایتی شامل ارزاق عمومی و مواد بهداشتی به ارزش 25 میلیارد ریال نیز برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تهیه و با کمک دستگاه های ذیربط بین عزیزان توزیع گردید.

مدیرارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، افزود: شایان ذکر است با توجه به اقدامات اساسی و موثر جهت پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در‌ سطح شهرستان بندر ماهشهر و براساس اظهارات مسئولین بهداشت و درمان، روند کنترل شیوع بیماری قابل قبول بوده است. در اینجا لازم است از تلاش جهادگرانه کلیه کادر پزشکی و درمانی بیمارستانهای سطح شهرستان که ایثارگرانه در صف مقدم مبارزه با این ویروس می باشند، تشکر ویژه نمایم. ان‌شاالله این همراهی صنعت در جهت کنترل شیوع بیماری و حفظ سلامتی شهروندان عزیز شهرستان در قالب مسئولیت های اجتماعی تا پایان غلبه بر این ویروس با تمام توان ادامه خواهد داشت.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام سطح شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی شاهمیرزایی در کنگره ملی نفت و گاز آسیا-اروپا اظهار داشت: ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، جایگاه ویژه و برجسته‌ای از زمان‌های بسیار دور در نقشه انرژی جهان داشته است.

وی، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه خواند و گفت: کشور ما به دلیل دارا بودن سواحل طولانی در خلیج فارس تا دریای عمان و اقیانوس هند به‌عنوان شاهراه عبور و حمل‌ونقل نفت، میعانات گازی، گاز مایع، محصولات مختلف پتروشیمی و دیگر محصولات به شمار می‌رود و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در دنیا مطرح و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالاها و تجهیزات به شرکت‌ها و مشتریان همسو در سراسر جهان است.

شاهمیرزایی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال ۱۴۰۲ از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ گرید مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای‌میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

شاهمیرزایی افزود: ایران در تولید دانش‌فنی محصولات آمونیاک، اوره، الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل رسیده است.

کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا ۲۸ فروردین‌ماه با حضور سفیر ایران در روسیه، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر انرژی فدراسیون روسیه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ گرم در تویسرکان
  • پیش بینی تولید بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن محصول کلزا در میاندوآب
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • حمله ایران به اسراییل تاثیری بر ماموریت ما در دریای سرخ نداشت
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی