Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر با اشاره به استقبال مردم استان بوشهر از طرح فاصله گذاری اجتماعی از خسارت ۶۵ میلیارد تومانی سیل در استان بوشهر خبر داد.

عبدالکریم گراوند در نشست ویدئو کنفرانس با رییس جمهور با اشاره به اقدامات استان برای مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید تعداد تخت های بستری استان از ۸۸۰ تخت به ۱۴۰۰ تخت رسیده و بیمارستان اورژانس هسته ای هم امسال افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کار بزرگی که در جریان بیماری کرونا در استان شاهد بودیم فعالیت شرکت های دانش بنیان و تاثیری که در تامین نیازمندی های استان داشتند بود.

استاندار بوشهر عنوان کرد: کرونا با همه مشکلاتی که داشت فرهنگ ویدئو کنفرانس را برای جلسات مهم تقویت کرد که این مهم با اقدامات دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساختهای ارتباطی محقق شده است.

وی در مورد آخرین آمار مبتلایان استان به کرونا افزود: آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر ۸۵ نفر است؛ در مدت شیوع کرونا هم ۲ هزار و ۸۷۲ بیمار به مراکز درمانی استان مراجعه کردند از این تعداد یک هزار و ۱۳۶ نفر بستری و یک هزار و ۸۸ نفر ترخیص و ۴۸ نفر هم بستری هستند.

گراوند گفت: هم اکنون ۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی شده که ۷۳ نفر بهبود یافتند و متاسفانه ۶ نفر فوت شدند. ضمن اینکه ۳ پرستار مراکز درمانی استان هم به کرونا مبتلا شدند که اکنون در وضعیت خوبی هستند.

وی بیان کرد: در استان بوشهر روند ثابتی در شیوع کرونا داشتیم و اوج ابتلا در یک روز ۱۰ نفر بوده که اکنون مبتلایان بهبود یافته هم در قرنطینه هستند.

مقام عالی دولت در استان بوشهر با اشاره به طرح غربالگری وزارت بهداشت گفت: ۸۰ درصد این طرح در استان بوشهر اجرا شده است.

گراوند با بیان اینکه مردم استان بوشهر استقبال خوبی از طرح فاصله گذاری اجتماعی داشتند، افزود: در حالی که سال گذشته در این ایام مصرف بنزین در استان دو میلیون لیتر گزارش شد اما این رقم در سال جاری به یک میلیون و ۳۰ هزار لیتر رسید و پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هم به ۹۳۳ هزار لیتر کاهش یافته است.

وی همچنین از وزیر نفت در مورد صدور دستورالعمل سختگیرانه برای صنایع نفت و گاز مستقر در استان برای کنترل کرونا قدردانی کرد.

استاندار بوشهر در مورد اقدامات استان برای وقوع سیل هفته گذشته گفت: در جریان بارش تگرگ در شهرستان جم ۱۶۰ هکتار باغات این شهرستان آسیب دیدند. سیل در کنگان هم علاوه بر خسارت به زیرساخت های شهری و اراضی کشاورزی، متاسفانه یک کشته بر جای گذاشت.

وی بیان کرد: کل خسارت وارده به بخش کشاورزی و زیرساخت های شهری ناشی از سیل و تگرگ در استان ۶۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس سیل استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری

مدیر کل آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استراتژی مهم برنامه سلامت خانواده در کشور ارتقای سواد سلامت است، که در این راستا طرح‌های مختلفی در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، فرشید رضایی مدیر کل آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد که به مناسبت آغاز هفته سلامت صورت گرفت، گفت: امسال شعار هفته سلامت «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» است که در این راستا طرح ارتقای سواد سلامت قرار است برای اولین بار در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری اجرا شود.

وی افزود: سلامت خانواده مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت است و نسخه جدید و به روز شده طرح پزشکی خانواده است که در ۱۷ سال گذشته انجام می‌گرفت، سعی شده چالش‌های برنامه قبلی در این طرح جدید دیده و رفع شود.

مدیرکل آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هدف امسال هفته سلامت، پوشش همگانی سلامت خواهد بود و همه افراد باید بتوانند به نیاز‌هایی که دارند و شامل بهداشت و درمان است بدون دغدغه مالی دست پیدا کنند.

رضایی عنوان کرد: اعتقاد داریم سلامت چیزی فرارتر از پزشک، دارو و درمان است، خلق سلامت اساساً از شغل، درآمد، رفتار‌های اجتماعی و… خانواده آغاز می‌شود و به مراودات اجتماعی و عادات در محیط کار و سبک زندگی مردم بسط پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر موفق نشویم مسیر را برای مردمی سازی سلامت هموار کنیم با بیماری‌ها روبرو خواهیم شد که در این صورت باید وارد خدمت‌رسانی در حوزه درمان شویم.

مدیر کل آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: شعار امسال هفته سلامت، روزشماری دارد، روز اول این هفته با عنوان «سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگان» نامگذاری شده است، این عنوان مسئولیتی برای همه از مردم گرفته تا سازمان‌های غیر از زیرمجموعه وزارت بهداشت ایجاد می‌کند، همه در خلق سلامت سهیم هستند و مسئولیت دارند.

رضایی بیان کرد: استراتژی مهم برنامه سلامت خانواده در کشور ارتقای سواد سلامت است، نگاه این برنامه صرفاً پزشکی بالینی نبوده و پیشگیرانه است.

وی گفت: برای پرداختن به بحث سواد سلامت ذیل سندی که در کشور تهیه شده از محروم‌ترین و نیازمندترین افراد آغاز می‌کنیم، این طرح قرار است برای اولین بار در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری اجرا شود، این طرح تا مهرماه در همه مناطق عشایرنشین کشور اجرایی می‌شود.

مدیر کل آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سواد سلامت باید در نهایت عملگرایانه باشد، تصریح کرد: در مسیر افزایش سطح سواد سلامت باید معضل سرویس‌های بهداشتی مدارس مناطق عشایری که یک معضل بسیار جدی در برخی مناطق است رفع شود تا کودکان بتوانند در محیطی سالم درس بخوانند.

رضایی افزود: در ارتقا سواد سلامت دانش‌آموزان به چند قشر ویژه توجه خاص داریم، یکی مادران کودکان است که در برنامه آموزشی قرار دارند، دیگری معلمان مدارس است که باید در جریان آموزش‌ها قرار گیرند و دیگری فراهم کردن ملزومات است.

وی عنوان کرد: اولین برنامه از طرح سواد سلامت با موضوع دهان و دندان امسال در شهرستان کیار آغاز می‌شود و تا پایان سال دیگر برنامه‌ها نیز اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر
  • اجرای برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد سخت است
  • خسارت میلیاردی به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان
  • اجرای طرح واکسیناسیون علیه عفونت تنفسی و گوش در بوشهر
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری
  • هر سال حدود ۵۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در کشور ثبت می‌شود