Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:45:46 GMT

ابتلای جدید به کرونا در برخی استانها تک رقمی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۶۹۱۱

ابتلای جدید به کرونا در برخی استانها تک رقمی شد

کیانوش جهانپور روز یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، در پاسخ به ایرنا افزود: اینکه آمار تفکیکی استانها را اعلام نکردیم. تصمیم درستی بود که در وزارت بهداشت اتخاذ شد و با این کار توانستیم روند شیب نزولی آمار ابتلا به کرونا در حدود ۱۳ استان نزولی نگه داریم.

وی ادامه داد: این تجربه موفقی بود که در جمعیتی حدود ۳۹ میلیون نفر دیده می شود و تعداد مبتلایان در این مناطق انفرادی شده است اگر این وضعیت به ثبات رسید و در کل کشور آمار نزولی شد می توانیم جزئیات بیشتری در این مناطق اعلام کنیم اما هنوز در فاز طغیان و شیب صعودی بیماری در کشور هستیم و نمی خواهیم در مناطق کنترل شده دوباره شاهد طغیان بیماری باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره افزایش آمار کشوری در روزهای گذشته گفت: بخشی از افزایش آمار موارد کرونا در روزهای اخیر که به حدود سه هزار نفر در روز رسیده علاوه بر افزایش بیماریابی به علت خریدهای نوروزی مردم در روزهای آخر اسفند است.

وی افزود: افرادی که در روزهای آخر اسفند به مراکز خرید و بعد از آن به سفر رفتند باعث شدند که امروز(۱۰ فروردین) با افزایش موارد ابتلا در کشور مواجه باشیم و شیب افزایش ملایم مبتلایان را در کشور داشته باشیم.

میانگین سن فوتی ها ۶۹ سال است

جهانپور گفت: میانگین سن مبتلایان ۵۵ سال و میانگین سن فوتی ها ۶۰ سال است.  اغلب موارد فوتی هم در هم روزها و هفته های اخیر کسانی هستند که در دو هفته یا سه هفته اخیر بستری شده اند و هنوز هر ۱۰ دقیقه یک نفر جانش را بر اثر ویروس کرونا از دست می دهد .موارد شدید هم که ۳۴۶۷ نفر هستند که ر بخش های ویژه بستری هستند

وی درباره تفاوت آمار برخی بیمارستانها با آمار کشوری گفت: عادات غلطی دریم که افرادی فکر می کنند با دادن آمار زیاد و بزرگنمایی و با فریاد زدن می توانند امکانات بیشتری برای مناطق خود بگیرند. این عادت در بین برخی  مسئولان محلی و حتی نمایندگان مجلس وجود داردکه عادت غلطی است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: این طور نیست که هر کس دادش بیش، وامش بیشتر، این رفتارها شاید در گذشته بدآموزی شده است. مساله کرونا یک مساله ملی و حتی جهانی است و آمار ها بر اساس شواهد علمی، آزمایش، سی تی اسکن ریه و تشخیص پزشکان اعلام می شود و فقط بر اساس تست نیست.

وی افزود: ایران یکی از دقیق ترین آمارها در مورد کرونا د ارد و افرادی مثل روسای یک بیمارستان که آمار متفاوت می دهند از کجا می دانند که آمار آنها در آمار کشوری لحاظ نشده است و چنین رفتارهای ظلم به سیستم بهداشتی و درمانی کشور است.

جهانپور افزود: ما در منطقه مدیترانه شرقی تنها کشوری هستیم که آمار دقیق داریم کشورهای این منطقه که در شرق آن چین و در غرب اروپا با آمار بالا وجود دارند اغلب آماری اعلام نمی کنند یا آمارهای نادرست و غیر واقعی دارند و این نشانه عاری بودن آنها از بیماری نیست بلکه نشان ناتوانی آنها در شناسایی بیماران است.

ادامه دارد...

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان پدافند غیرعامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است/ همپوشانی بین امور استانها و شهری سازمان

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت، ارسال پیامک جعلی با سوءاستفاده از نام سازمان پدافند غیرعامل با هدف ایجاد تشویش در افکار عمومی، گرچه با آگاهی و بصیرت شهروندان عزیز کشورمان بی اثر شد؛ اما نشان از جایگاه سازمان پدافند غیرعامل کشور به عنوان مرجعی قابل اتکا در میان مردم دارد.

 به گزارش ایسنا، سردار محمدعلی قمی معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در شورای مدیران کل پدافند غیرعامل کشور، برنامه های سال ۱۴۰۳ استانها در حوزه پدافند غیرعامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. با اشاره به پیشرفت هایی که به خصوص با توجه به قانون و اساسنامه جدید در این سازمان صورت گرفته است، افزود: به طور قطع هم اکنون فرصت مغتنمی در استفاده از ظرفیت های این سازمان وجود دارد و باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شود.

سردار قمی با اشاره به جایگاه استانها به عنوان لایه دوم پدافند غیرعامل کشور، نقش آنها به خصوص ادارات کل استانها را در انجام ماموریت های سازمان حیاتی توصیف کرد.

آرش قندچی معاون امور شهری و کلانشهرهای سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز با اشاره به همپوشانی های زیادی که بین فعالیت امور استانها و امور شهری سازمان پدافند غیر عامل وجود دارد عنوان کرد: به نتیجه رسیدن ماموریت های سازمان در صورت هم افزایی بخش ها و سطوح مختلف این سازمان امکانپذیر است.

وی با اشاره به طرح های توسعه در شهرهای مختلف کشور به خصوص حاشیه خلیج فارس، توسعه متوازن را استراتژی اصلی این طرح ها عنوان کرد و افزود: سازمان پدافند غیر عامل در طرح های توسعه  شهرها نگاه جامعی را در نظر دارد.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، جلسات شورای پدافند غیر عامل کشور، به صورت ماهانه برگزار می شود و در جریان این نشست ها آخرین موضوعات حوزه پدافند غیرعامل مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند
  • سازمان پدافند غیرعامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است/ همپوشانی بین امور استانها و شهری سازمان
  • افزایش بارش‌ها در ۶ استان/ ۴۰ درصد مخازن سدهای کشور خالی است
  • عدم تاثیر مصرف استامینوفن در بارداری بر خطر ابتلای کودک به اوتیسم
  • مهار بیماری سالک در دامغان/ آمار شیوع تک رقمی شد
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!