Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@09:27:24 GMT

فعاليت 13 بانک نشا در قائم‌شهر

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۶۹۳۴

فعاليت 13 بانک نشا در قائم‌شهر

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‎شهر با اشاره به اینکه 13 بانک نشا دراین شهرستان فعالیت دارد، گفت: صاحبان و فعالان بانک‌های نشا براساس توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی، در فرآیند پرورش نشا، از ملزومات بهداشت فردی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان قائم شهر، مجید جعفری اظهار کرد: تاکنون  6 هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان قائم‌شهر شخم و شیار، یک‌هزار و 840  هکتار آب تخت اولیه و 200 هکتار بذرپاشی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‎شهر با بیان اینکه  64 آببندان در سطح 300 هکتار با حجم آبگیری 5 میلیون مترمکعب در روستاهای این شهرستان وجود دارد، افزود: تاکنون 85 درصد آببندان‌های این شهرستان آبگیری شده است.

این مسؤول با تاکید بر مدیریت مصرف آب کشاورزی و صرفه جویی در میزان آب مصرفی برای ذخیره رطوبت و از بین بردن علف های هرز، به شالیکاران توصیه کرد هرچه سریع‌تر نسبت به شخم و شیار زمین‌های شالیزاری خود اقدام کنند.

وی به کشاورزان  توصیه کرد بذور مورد نیاز خود را از مراکز توزیعی که جهاد کشاورزی معرفی می‌کند، تهیه کنند.

جعفری با بیان اینکه در سال "جهش تولید" باید در تولید محصولات کشاورزی جهش تولید داشته باشیم، گفت: تاکنون 40 هزار و 29 کیلوگرم بذر برنج گواهی شده از نوع ارقام طارم هاشمی، فجر، شیرودی، ندا و طارم از سوی 4 کارگزاری خریداری و بین کشاورزان در حال توزیع است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه این شهرستان دارای هشت هزار و 689 هکتار اراضی شالیزاری است، تصریح کرد: 220 هکتار از زمین های شالیزاری تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته و 12 نمونه آزمون خاک به آزمایشگاه ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه 13 بانک نشا دراین شهرستان فعالیت دارد، گفت: صاحبان و فعالان بانک‌های نشا براساس توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی، در فرآیند پرورش نشا، از ملزومات بهداشت فردی استفاده کنند تا به سهم خود در قطع کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در این ایام تعطیل نیست و بهره برداران برای دریافت توصیه‌های فنی کارشناسان پهنه با رعایت توصیه بهداشتی اقدام کنند.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فعالیت 13 بانک نشا قائم شهر شهرستان قائم شهر جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن نورمحمدی اظهار کرد: سطح باغات گردو در شهرستان خلخال ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار است و سالانه سه هزار و ۸۰۰ تن گردو از این باغات برداشت می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح سرشاخه‌کاری درختان گردوی شهرستان در سال‌های اخیر گفت: طرح سرشاخه‌کاری با هدف جلوگیری از سرمازدگی محصول، افزایش تولید محصول، تولید محصول یکنواخت و افزایش درصد مغز گردو در باغات این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال با بیان اینکه تاکنون برای اصلاح و پایدارسازی تولید باغات گردو ۷۰ هکتار از باغات خلخال سرشاخه‌کاری شده است، اظهار کرد: در سال جاری ۵۰ هکتار برای اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته و در این راستا ۲۵ هزار پیوندک سه چشمه‌ای و تجهیزات پیوندزنی تهیه شده است.
نورمحمدی همچنین از برنامه‌ریزی برای احداث ۴۰۰ هکتار باغ جدید و اصلاح و جایگزینی از طریق نهال‌های اصلاح شده در این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار مناسب در سال‌های نه چندان دور شاهد شکوفایی اقتصاد کشاورزی در منطقه و شهرستان خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: برای اصلاح کامل باغات گردوی شهرستان خلخال یک برنامه ۱۰ ساله با برآورد اعتبار مورد نیاز و سطح اجرایی به صورت سالانه تهیه و به مراجع استانی و شهرستانی از قبیل فرمانداری، استانداری و سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ارسال شده است.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال با بیان اینکه با اعتبارات استانی و شهرستانی، این طرح برنامه پیشرفت مناسبی نخواهد داشت، گفتد: با توجه به نقش طرح سرشاخه‌کاری در اقتصاد شهرستان و استان، امیدواریم جزو طرح‌های پیشنهادی سفر آتی ریاست جمهوری به استان قرار بگیرد.
نورمحمدی افزود: با توجه به اینکه غالب کشاورزان سطح شهرستان خلخال دارای باغ گردو بوده و با توجه به فراگیر بودن طرح مذکور، در صورت تامین اعتبار گردش مالی بالایی در شهرستان ایجاد و موجب رونق اقتصادی منطقه و همچنین سایر صنایع مرتبط و وابسته از قبیل صنایع تبدیلی و فرآوری، بسته‌بندی و صنایع چوبی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است
  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • شخم بیش از نیمی از شالیزار‌های شهرستان ماسال
  • قائم شهر شهرستان پیشرو در کشت مکانیزه برنج
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۸۴ میلیارد ریالی بخش کشاورزی در استان همدان