Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@01:27:49 GMT

شگرد جدید ماموران قلابی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۶۹۹۱

شگرد جدید ماموران قلابی

سرهنگ امینی در خصوص سرقت‌های با پوشش مأمور گفت: مردم با درخواست کارت شناسایی یا احکام قضایی از مأموران، نسبت به احراز هویت مراجعان اطمینان حاصل پیدا کنند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، سرهنگ امینی معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در گفتگویی با برنامه «نوروز در خانه»رادیو نوروز با اعلام این خبر گفت: «در پوشش مامور» یکی از شگردهای سرقت است که در این روش سارقان با سوءاستفاده از لباس نیروی انتظامی و گاهی هم در پوشش ماموران آب، برق، گاز، شهرداری، پستچی، بهداشت و سایر سازمانها اقدام به سرقت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس بارها توصیه کرده است که تنها شرط مامور فقط لباس، دستبند، شوکر و بی سیم نیست بلکه شرایطی است که شهروندان عزیز باید با ارائه کارت شناسایی و رویت آن موارد را مورد تایید قرار بدهند.

وی ادامه داد: ماموران بر اساس قانون حق ورود به حریم خصوصی و منزل افراد را ندارند،همچنین مردم می توانند با درخواست کارت شناسایی یا احکام قضایی نسبت به احراز هویت مامور اطمینان حاصل کنند که در غیر اینصورت با اجازه ورود افراد ناشناس را به خانه ندهند.

سرهنگ امینی افزود: در چند روز گذشته اخباری داشتیم مبنی بر این که تعدادی از افراد ناشناس به درب خانه های مردم مراجعه کرده و تحت پوشش ماموران بهداشت و سایر سازمانها اقدام به سرقت از آنها کرده‌اند، به همین دلیل  هشداری توسط پلیس آگاهی ناجا تهیه و در خدمت رسانه‌ها قرار گرفت. ضمن اینکه توضیح دادیم مردم عزیز قبل از مراجعه مأموران بهداشت و درمان به درب منازل حتماً نسبت به رویت کارت شناسایی آنها اقدام کنند و این را هم بدانند که ماموران بهداشت اگر قرار باشد به درب منازل مراجعه کنند از سوی وزارت بهداشت حتماً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 در پایان این گفتگو سرهنگ امینی از مردم خواست، وقتی خودروهای خود را دور از منزل پارک کرده اند حتما مجهز به تجهیزات  امنیتی بکنند. 

«نوروز در خانه» در ایام عید از رادیو نوروز روی موج fm ردیف ۹۵.۵مگاهرتز شنیده می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس آگاهی ناجا رادیو نوروز نوروز در خانه در پوشش مامور کارت شناسایی سرهنگ امینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق زورگیر در شاهرود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، سرهنگ علیرضا شائینی در تشریح این خبر بیان داشت در پی وقوع سرقت به عنف راننده آژانس در شاهرود که در آن ساری با تهدید سلاح سرد اقدام به زورگیری کرده بود ماموران کلانتری ۱۳ البرز شناسایی و دستگیری سارق را در اولویت کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس با اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق به شناسایی هویت سارق شدند اضافه کرد تیمی از ماموران کلانتری طی یک عملیات ضربتی در کمتر از ۴۸ ساعت سارق را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از آن مکان ۲ دستگاه تلفن همراه مسروقه سلاح سرد کشف شد.

سرهنگ شائینی تصریح کرد ضمن اعتراف متهم به زورگیری پرونده تکمیل و همراه وی به دادسرا اعزام شد.

فرمانده انتظامی شاهرود با اشاره به اینکه برقراری امنیت پایدار در جامعه نیازمند مشارکت همگانی با پلیس است از شهروندان خواست اطلاعات و اخبار خود در زمینه مسائل انتظامی را به سرعت از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898519

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سابقه دار باطری خودرو در یزد
  • ۶۶ کیلوگرم تریاک در اندیمشک کشف شد
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • کشف ۶۶ کیلوگرم تریاک در اندیمشک
  • کشف چسب مايع غيرمجاز در مانه و سملقان
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • کشف سکه‌های تاریخی از یک متهم در مسافرخانه ای در فسا
  • پلمب مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • دستگیری سارق زورگیر در شاهرود
  • شهروند رشتی مأمور قلابی را لو داد