Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@06:26:25 GMT

شرکت در مسابقه و برنده شدن جوایز، شگرد کلاهبرداران سایبری

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۰۵۱

شرکت در مسابقه و برنده شدن جوایز، شگرد کلاهبرداران سایبری

حوادث رکنا : رییس پلیس فتا استان فارس در خصوص پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برای کاربران با عنوان شرکت در مسابقه‌های میلیونی ارسال می‌شود، هشدار داد.

به گزارش رکنا ، سرهنگ "حشمت سلیمانی" گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و حضور خانواده‌ها در منازل خود، مجرمان سایبری از این موضوع سوء استفاده و با ارسال پیام‌هایی از قبیل شرکت در مسابقه، مسابقه با جوایز باور نکردنی و در مسابقه شرکت کن تا برنده یک دستگاه خودروی لوکس شوی، اقدام به ارسال پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از قبیل واتساپ و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برای شهروندان می‌نمایند و حتی در بعضی موارد خود را مجری یا مسئول مسابقات رادیویی و یا تلویزونی صدا و سیما معرفی می کنند.

وی افزود: از این رو مجرمان سایبری با ارسال اینگونه پیام‌ها از کاربران می‌خواهند که بر روی لینک ارسال شده در پیام کلیک نمایند تا برنامه مورد نظر یا همان مسابقه‌ای که معرفی کرده‌اند، بر روی سیستم کاربر نصب گردد که در بیشتر موارد این برنامه‌ها ماهیت جاسوسی و یا بدافزاری را دارند و منجر به دسترسی مجرمان سایبری به اطلاعات و فایل‌های موجود در سیستم کاربران می‌شود .

رییس پلیس فتا استان فارس گفت: حتی در بعضی موارد مجرمان سایبری از کاربران می‌خواهند تا برای ورود به مسابقه مبلغ بسیار اندکی را واریز نمایند، این در حالی است که کلاهبرداران بدون اینکه کاربران متوجه این موضوع شوند آنها را به درگاه‌های بانکی جعلی هدایت و در نتیجه اطلاعات حساب بانکی کاربران در اختیار این مجرمان قرار گرفته که منجر به برداشت‌های غیر مجاز از حساب شهروندان می‌شود.

سرهنگ سلیمانی افزود: کاربران هرگز فریب اینگونه پیام‎ها را نخورند و از کلیک کردن بر روی لینک‌هایی که از طرف افراد مشکوک و یا ناشناس برای آنها ارسال می‌شود، خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا فارس گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن‌ را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: یارانه دلار کرونا کرونا در جهان پلیس فتا اخبار حوادث هشدار مسابقه سایبری حوادث فارس پلیس فتا استان فارس جوایز اخبار فارس کرونا کرونا در ایران اخبار کرونا عکس فیلم تلگرام ایرانی ویروس کرونا کرونا ویروس ویروس مجرمان سایبری پلیس فتا پیام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: بارها گفته شده که افراد سودجو همواره از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سواستفاده از کاربران اقدام می‌کنند، یکی از این موارد سوء استفاده از موضوع ارائه تسهیلات و وام‌های بانکی است. در همین راستا نیز این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری تحت عنوان ثبت نام وام فرزندآوری یا دریافت خارج از نوبت این وام اقدام به درج تبلیغ در فضای مجازی کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان افزود: مجرمان سایبری با روش های مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزندآوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» متقاضیان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت از حساب بانکی آن‌ها می کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد:‌ هموطنان توجه داشته باشند که سایت ve.cbi.ir به عنوان تنها سامانه رسمی تسهیلات قرض الحسنه فرزند بوده و از مراجعه به لینک‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک درفضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌هایی مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898687

دیگر خبرها

  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند/ ادعای دسترسی به سوالات
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند