Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@15:25:28 GMT

شمار بیماران مبتلا به کرونا در تایباد به ۱۰ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۰۸۳

شمار بیماران مبتلا به کرونا در تایباد به ۱۰ نفر رسید

حیدر احسانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه مورد فوتی از ابتلای به ویروس کرونا در این شهرستان مرزی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه جواب آزمایش ۲۳ نفر از موارد مشکوک به کرونا در این شهرستان منفی اعلام شده است ادامه داد: ۱۹ نفر از بیماران نیز تاکنون از بیمارستان مرخص شده و در منازل خود قرنطینه و تحت درمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: در حال حاضر چهار بیمار مشکوک به کرونا در بخش عفونی بیمارستان خاتم الانبیای شهر تایباد بستری هستند.

احسانی خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی را مهمترین اقدام موثر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ذکر کرد و افزود: همه مردم باید با جدیت به این توصیه توجه ویژه داشته باشند و به آن عمل کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا نهم فروردین ماه سال جاری افزون بر ۷۳ هزار و ۳۰۷ مسافر ایرانی و خارجی در گذرگاه رسمی مرز دوغارون غربالگری شدند.

او اضافه کرد: در حال حاضر یک بخش عفونی با ۲۸ تخت در بیمارستان خاتم الانبیای شهر تایباد برای پذیرش مبتلایان احتمالی به بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها تایباد ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت تایباد ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای جنگ غزه به 32 هزار و 552 شهید رسید

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در غزه آخرین آمار شهدای حملات 174 روزه  رژیم اسرائیل به نوار غزه محاصره شده  را 32 هزار و 552 شهید اعلام کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات ارتش رژیم اشغالگر به این منطقه طی 24 ساعت گذشته 62 فلسطینی شهید و 91 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

براساس این بیانیه، شمار قربانیان حملات اسرائیل به غزه به 32 هزار و 552 نفر و شمار مجروحان نیز به 74 هزار و 980 نفر افزایش یافته است.

در این بیانیه با اشاره به وجود اجساد زیر آوارها و کنار جاده‌ها تصریح شد که تیم‌های پزشکی و مسئولان دفاع مدنی به‌دلیل ممانعت نیروهای اسرائیل ینمی‌توانند به اجساد برسند.

 سازمان جهانی بهداشت: تنها 10 بیمارستان غزه نیمه فعال هستند

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت تنها 10 بیمارستان نوار غزه آن هم به صورت نیمه فعال در حال ارائه خدمات هستند.

​​​​​​​تدروس ادهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با انتشار مطلبی در شبکه های اجتماعی، گفت تنها 10 بیمارستان نوار غزه آن هم به صورت نیمه فعال در حال ارائه خدمات هستند.

گبریسوس در این باره نوشت: هم اکنون تنها 10 بیمارستان از 36 بیمارستان نوار غزه به صورت نیمه فعال خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین با تاکید بر شرایط دشوار حاکم بر نظام بهداشتی در نوار غزه، اعلام کرد که فعالیت بیمارستان امل در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه نیز به دلیل حملات شدید اسرائیل از 26 مارس متوقف شده است.

 

سازمان ملل: 1.1 میلیون نفر در غزه در معرض ناامنی شدید غذایی قرار دارند

سازمان ملل متحد اعلام کرد که 1.1 میلیون نفر در نوار غزه در معرض ناامنی شدید غذایی قرار دارند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد «اوچا» طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که 1.1 میلیون نفر در غزه در معرض ناامنی شدید غذایی قرار دارند.

در این پیام به عدم وجود جایگزین برای توزیع کمک‌های بشردوستانه کافی از راه زمینی برای افراد بیشتر به‌ویژه در شمال غزه اشاره شده و آمده است: محدودیت‌های دسترسی (توسط رژیم اسرائیل) ادامه دارد و زمان رو به اتمام است. بیش از 1.1 میلیون نفر در غزه در معرض ناامنی شدید غذایی قرار دارند. 


 

دیگر خبرها

  • شمار شهدای جنگ غزه به 32 هزار و 552 شهید رسید
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • سفر وزیر بهداشت به قم/ عیادت عین اللهی از بیماران
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • این عادت شانس زنده ماندن افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد