Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@19:04:28 GMT

بازگرداند ١۹ زندانی متواری از زندان سقز

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۰۸۷

بازگرداند ١۹ زندانی متواری از زندان سقز

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد جباری با اشاره به جست‌وجوی تیم‌های نظامی برای شناسایی متواریان از زندان سقز استان کردستان اظهار کرد: تعداد بازگشتی‌ها به زندان سقز تاکنون ١۹ نفر بوده که از این تعداد ١۰ نفر دستگیر و مابقی خود را تسلیم مراجع نظامی و قضایی کرده‌اند.

وی افزود: در باب بررسی علل و عوامل این حادثه تعدادی از عوامل زندان سقز بازداشت‌شده‌اند و تحقیقات در حال انجام است تا قصور این افراد بررسی و تحت پیگرد قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب استان کردستان تصریح کرد: افرادی که در اختفا و فراهم آوردن وسایل برای فراریان مشارکت داشته باشند، عنوان مجرمانه دارند و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

گفتنی است، مجتبی شیرودبزرگی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کردستان از بازداشت ۴ نفر در ارتباط با حادثه فرار تعدادی زندانی از زندان سقز خبر داده بود.

وی عنوان کرد: بلافاصله پس از گزارش فرار زندانیان از زندان سقز و در اجرای دستور ریاست قوه قضائیه مبنی بر شناسایی و برخورد قاطع با قاصرین و مقصرین، پرونده‌ای در دادسرای نظامی ناحیه سقز تشکیل‌شده و رئیس دادسرا شخصاً در محل حاضر و تحقیقات میدانی را آغاز و دستورات قضایی لازم را با هماهنگی دادستان نظامی استان صادر می‌نماید.

هرچند هنوز علت فرار دسته‌جمعی زندانیان از زندان سقز مشخص نشده اما تحقیقات در مورد چرایی و چگونگی فرار این مجرمان به دستور رئیس قوه قضائیه در جریان است.

ابراهیم رئیسی روز گذشته در نشست ویژه‌ای با فرمانده ناجا و جمعی از مسئولان قضائی، به بررسی آخرین وضعیت زندان‌ها پرداخت و دستورات ویژه‌ای برای پیگیری مسائل امنیتی و بهداشتی زندان‌ها صادر کرد.

لازم به ذکر است، شامگاه روز جمعه ۷۴ نفر از زندان سقز متواری شدند که بلافاصله پس‌ازآن تیم‌هایی از اداره اطلاعات، پلیس و سپاه برای شناسایی و دستگیری این فراریان تشکیل شد. مقامات قضایی استان کردستان وجود هرگونه زندانی امنیتی و به‌ویژه داعشی را در میان زندانیان متواری رد کرده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 مسعود مولوی جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی روز جانباز زندان سقز زندانیان فرار از زندان کردستان کروناویروس نوروز 99 مسعود مولوی جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی روز جانباز استان کردستان زندان سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تسنیم از نمایش اقتدار ارتش در کردستان + فیلم

مراسم بزرگداشت روز ارتش با شکوه و اقتدار و با حضور مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان کردستان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، همزمان با فرا رسیدن 31 فروردین ماه؛ روز ارتش، مراسم رژه نیروهای مسلح استان کردستان با حضور مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در قرارگاه عملیاتی ارتش کردستان برگزار شد.

مسئولان ارشد استانی  و فرماندهان دستگاه‌های نظامی و انتظامی ابتدای مراسم به تمثال مبارک شهدا و خانواده‌های معظم شهدای حاضر در مراسم ادای احترام کردند و یاد و خاطره شهدای والامقام را گرمی داشتند. سپس پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی برافراشته شد.

یگان‌های نیروهای مسلح از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در ابتدای رژه به صورت پیاده از مقابل جایگاه عبور کردند و سپس خودروهای نظامی و  ادوات نظامی نیز در رژه شرکت و ضمن تجدید بیعت با فرماندهی کل قوا و روح پر فتوح امام راحل(ره)، آمادگی کامل خود در اجرای فرامین مقام معظم رهبری اعلام کردند.

در این مراسم، نیروهای مسلح استان کردستان به صورت باشکوه و منظم، در رژه حماسی خود گوشه‌ای از اقتدار و عظمت خود را به نمایش گذاشتند. گروهان‌های مختلف، یگان‌های موتوری و خودروهای تاکتیکی نیز برنامه اجرا کردند. در ادامه گزارش ویدئویی خبرنگار تسنیم از این شکوه اقتدار را ببینید:

.

امسال به مناسبت بزرگداشت دهه ارتش 100 عنوان برنامه در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • ارمنستان ۴ روستا را به جمهوری آذربایجان بازگرداند
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • گزارش تسنیم از نمایش اقتدار ارتش در کردستان + فیلم
  • شیخ عیسی قاسم: ایران از جنگ فرار نمی‌کند
  • قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • یک تن و ۲۱۲ کیلوگرم مواد افیونی در سیستان و بلوچستان کشف شد