Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز با ارسال نامه‌ای به ۳۰ میلیون خانواده انگلیسی به آن‌ها هشدار داد وضعیت کنونی پیش از آنکه رو به بهبود بگذارد وخیم‌تر خواهد شد.

جانسون که خود به کرونا مبتلاست و در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برد در این نامه از مردم خواست تا به قرنطینه خانگی اعلام شده از سوی دولت پایبند باشند تا خدمات ملی بهداشت این کشور با سیل عظیم بیماران روبرو نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نوشت: «می‌دانیم که اوضاع پیش از اینکه رو به بهبود بگذارد وخیم‌تر خواهد شد.»

جانسون در ادامه از مردم خواست: «در وضعیت اضطراری ملی، لطفا در خانه بمانید تا از خدمات ملی بهداشت حمایت کنید تا زندگی‌های بیشتری حفظ شود.»

مایکل گوو، وزیر کابینه انگلیس نیز امروز گفت دولت از آمار قربانیان «بسیار نگران» است. او همچنین از افزایش تعداد آزمایش‌های کرونا در این کشور خبر داد.

تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها بیش از هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. در میان مبتلایان شخصیت‌های مهم این کشور نیز دیده می‌شود از جمله آن‌ها خود بوریس جانسون، نخست وزیر، «مت هنکاک» وزیر بهداشت این کشور و شاهزاده چارلز، ولیعد، را می‌توان نام برد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در اروپا بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار معاون وزیر صمت به افزایش سن معادن در ایران

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، علیرضا شهیدی اظهار کرد: سن اکثر معادن در ایران زیاد شده و ممکن است از یک معدن ۳۰ سال استخراج انجام شده باشد؛ بنابراین ذخایر روزی به اتمام می‌رسد و ما باید مانند همه کشور‌های دیگر رویکردمان این باشد که به اکتشاف ذخایر پنهانی و یا ذخایری که در عمق وجود دارد بپردازیم.

معاون وزیر صمت ادامه‌داد: در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نزدیک به ۲۰ سال است که از لایه ژئوفیزیک هوابرد برای اکتشاف ذخایر پنهان استفاده می‌کنیم و امیدواریم که از این روش عملیاتی در جهت افزایش ذخیره مواد معدنی بهره‌مند شویم.

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور توضیح داد: ۲ بالگرد داریم و روش ژئوفیزیک هوایی و روش مغناطیس برای اکتشاف مواد معدنی فلزی انجام می‌دهیم و این کار داخلی‌سازی و بومی‌سازی شده است. اما با توجه به وسعت کشور نیازمند این هستیم که از ابزار بیشتری استفاده کنیم تا در زمان کوتاهتری بتوانیم اطلاعات خودمان را نسبت به وجود یا عدم وجود مواد معدنی به ویژه فلزی در زیرزمین داشته باشیم.

وی درباره این موضوع که گفته می‌شود ۹۰ درصد معادن کشور هنوز کشف نشده و به بهره‌برداری نرسیده، گفت: به دلیل این که فناوری روز به‌روز در حال پیشرفت است و خیلی از مواد معدنی که امروزه اقتصادی هستند، در گذشته غیراقتصادی بودند و حتی ممکن است تشخیص داده نشده باشند، نمی‌توان با قاطعیت گفت که چند درصد از معادن کشف شده و چند درصد کشف نشده است.

شهیدی با بیان اینکه با تکنولوژی روز که پیش می‌رویم می‌توانیم حتی مواد معدنی جدیدی را اکتشاف کنیم، گفت: در طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی که در استان خراسان جنوبی انجام شد برای اولین بار در شرق کشور نیکل را کشف کردیم.

وی در مورد برنامه‌های این سازمان برای سال جاری نیز گفت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی را از سال ۱۴۰۰ آغاز کرده که امسال نیز ادامه خواهد داد.

معاون وزیر صمت ضمن اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور که به اقتصاد دریامحور توجه شده، خاطرنشان‌کرد: قرار بر این شده که اطلاعات پایه همه سواحل جنوب و شمال و جزایر را که حدود پنج‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول دارد را در سه لایه رسوب‌شناسی، ژئومورفولوژی و ژئوشیمی مواد آلاینده انجام دهیم.

به گفته رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، در سال گذشته ۹ سلول را که در مجموع ۲۷ پروژه بود در استان گیلان به صورت آزمایشی انجام دادیم و از امسال به بعد هم سعی می‌کنیم به صورت رسمی و در پنج سال تولید اطلاعات پایه سواحل کل کشور را داشته باشیم.

وی همچنین در مورد همکاری با کشور روسیه در زمینه اکتشاف معادن در کشور، با بیان این‌که با همکاری ایمیدرو به صورت مشترک با روسیه یک تفاهم‌نامه امضا کردیم، گفت: روسیه در کار ژئوفیزیک هوایی دخالت نمی‌کند و قرار است در تولید اطلاعات پایه نقشه‌های زمین‌شناسی، نقشه‌های ژئوشیمی و نقشه‌های زمین‌شناسی اقتصادی در یک محدوده محدودی از کشور کار پیمانکاری انجام دهد و همه اطلاعاتی که توسط روسیه به دست آید در اختیار طرف ایرانی قرار می‌گیرد تا اکتشافات عمومی و تفصیلی انجام شود.

شهیدی با اشاره به اینکه هنوز قراردادی با روسیه امضاء نشده است، گفت: اگر این تفاهم‌نامه منجر به قرارداد شود، روسیه هم مانند شرکت‌های دیگر فقط تولید اطلاعات پایه را در مرحله شناسایی و پی‌جویی انجام می‌دهند و هیچ کار دیگری جزء این انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • هشدار مهم وزیر نیرو درباره وقوع سیل در هفته جاری
  • هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • هشدار وزیر خارجه چین درباره تحریکات اعضای پیمان آکوس
  • هشدار معاون وزیر صمت به افزایش سن معادن در ایران
  • اعتراض مردم انگلیس به وتوی آمریکا علیه فلسطین
  • روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
  • هشدار عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛ در آغاز یک بحران دارویی هستیم/ هنوز برای حکمرانی سلامت ریل مناسبی پیدا نکرده ایم