Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@04:58:26 GMT

اراضی ملی شمیرانات زیر ذره بین نیروهای حفاظتی است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۱۲۵

اراضی ملی شمیرانات زیر ذره بین نیروهای حفاظتی است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با تعطیلات نوروز و جلوگیری از هر گونه سو استفاده‌های احتمالی توسط افراد سودجو، اقدامات پیشگیرانه حفاظتی از عرصه‌های ملی در دستورکار جدی این اداره قرار گرفته است.

شکری افزود: با توجه به شرایط خاص و ویژه شهرستان شمیرانات، ضرورت ایجاب می‌کرد که در خصوص حفاظت هر چه بهتر و بیشتر از این عرصه‌ها تمهیدات لازم در نظر گرفته شود که بر همین اساس با آماده باش کامل نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان، اکیپ‌های گشت و مراقبت فعالیت شبانه روزی خودرا آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ممنوعیت ورود افراد به بوستان جنگلی لتیان نیز خبر داد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت حفظ سلامت شهروندان، ورود افراد به این بوستان جنگلی تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات بیان داشت: عموم مردم می‌توانند هر گونه تخلف و تصرف به اراضی ملی را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

کد خبر 4888558

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن شکری اداره کل منابع طبیعی استان تهران شمیرانات ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد سال جهش تولید ماسک طبی سیلاب طرح غربالگری ضدعفونی بارش باران نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی در دماوند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند از ممنوعیت برداشت فراورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت و بهره‌برداری گیاهان دارویی و خوراکی مجاز مشروط در حد عرف مصارف خانوار روستایی ساکن در محل بلامانع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری  تسنیم از دماوند، حسن شکری عصر امروز در جمع خبرنگاران با استناد به تبصره 7 قانون اصلاح ماده 3 اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور اظهار داشت: هرگونه بهره‌برداری از محصولات مرتعی و جنگلی از جمله کنگر، موسیر، آویشن، انواع قارچ‌های کوهی و مرتعی (دنبالان) شنگ، انواع میوه و گل درختان جنگلی، بادام، گلابی وحشی، سقز، بنه، سیب وحشی، زرشک و غیره به‌طورکلی ممنوع و غیرقانونی بوده و هرگونه بهره‌برداری و برداشت صرفاً با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی استان در قالب طرح مصوب با اولویت دارندگان پروانه چرای دام و بهره‌برداران عرفی مطابق قوانین و مقررات فوق اشاره مجاز است.

وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه برداشت حمل خریدوفروش و معامله بدون اخذ مجوزهای لازم برابر قوانین و مقررات محموله به‌عنوان کالای قاچاق به نفع دولت توقیف و متخلفین توسط مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس اداره منابع طبیعی دماوند در ادامه گفت: از عموم مردم به‌خصوص بهره‌برداران دامداران و روستاییان محترم تقاضا می‌شود از هرگونه برداشت و حمل محصولات به‌خصوص به‌قصد فروش و معامله بدون مجوز خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه برداشت غیرمجاز مراتب را به یگان‌های حفاظت منابع طبیعی شهرستان اعلام یا با شماره تلفن‌های 1504 و 139 واحد خبری یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع‌رسانی کنند.

رفع تصرف فوری 2.9 هکتار اراضی ملی دماوند از دست زمین‌خواران

شکری تصریح کرد: برداشت و بهره‌برداری گیاهان دارویی و خوراکی مجاز مشروط در حد عرف مصارف خانوار روستایی ساکن در محل بلامانع است.

رئیس اداره منابع طبیعی دماوند در پایان خاطرنشان کرد: از عموم مردم، جهت حفظ ذخایر ژنتیکی منابع طبیعی و خدادادی و جلوگیری از انقراض گونه‌های با ارزش گیاهی شهرستان استدعا دارم همکاری لازم را با مأمورین حفاظت این شهرستان داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • کشف و ضبط چوب قاچاق از گونه تاغ در شهرستان میاندورود
  • محموله چوب قاچاق جنگلی در نشتارود توقیف شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان سوادکوه
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی در دماوند
  • کشف و ضبط چوب جنگلی قاچاق در شهرستان میاندورود
  • پشت پرده قطع ۷۰ درخت جنگلی و حمله به نیروهای منابع طبیعی
  • رفع تصرف بیش از ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار و ۹۲ مترمربع از اراضی ملی سوادکوه