Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@01:43:03 GMT

افزایش83درصدی تولید ناوگان ریلی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۱۹۲

مدیرعامل شرکت راه آهن از افزایش ۸۳ درصدی ناوگان ریلی تولید شده در داخل کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: جهش تولید در سال جاری و توجه بیشتر به تولیدکنندگان در اولویت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است. ناطقان: سعید رسولی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری حکیمانه امسال به نام جهش تولید، رهنمودهای خود را در ابتدای امسال اعلام کردند و مسلما جهش تولید در سال جاری در اولویت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود اعلام کردند، رونق تولید در سال گذشته مورد توجه قرار گرفت و بازخوردهای خوبی در بخش‌های مختلف اقتصادی داشت و مسلما جهش تولید یعنی توجه بیشتر به تولید ملی و این مسئله مسلما مورد توجه همه قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال گذشته ۷۷۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی توسط کارخانجات داخلی تولید شده و در شبکه ریلی مورد استفاده قرار گرفت که این میزان نسبت به سال ۱۳۹۷، ۸۳ درصد رشد داشته است و این در حالی بود که در سال ۹۸ تحریم‌ها محدودیت‌های بسیاری برای ما به وجود آورد.

رسولی تاکید کرد: کاهش وابستگی در شبکه راه آهن کشور در سال جاری مورد توجه شرکت راه آهن قرار خواهد گرفت البته یکی از افتخارات ما در سال گذشته این بود که حتی یک دستگاه ناوگان ریلی خارجی وارد نکردیم و در زمینه برخی تجهیزات ریلی از جمله سیستم ترمز، سیستم تهویه، قطعه مرکزی سوزن و ... به تولید داخلی دست پیدا کردیم. در حالیکه پیش از این به واردات آن نیاز داشتیم و آن را از خارج وارد می‌کردیم. منبع: ایسنا برچسب ها: افزایش تولید ، ناوگان ریلی ، راه آهن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش تولید ناوگان ریلی راه آهن سال گذشته ناوگان ریلی جهش تولید راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نور‌های مصنوعی رشد گیاه جایگزین نور خورشید می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی زمانی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت دانش بنیان، اولین تولید کننده لنز در کشور، اولین تولید کننده سبد‌های هیدروپونیک، اولین تولید کننده بستر‌های کشت طبقاتی هیدروپونیک، اولین سازنده پلنت فکتوری یا کارخانه گیاه‌سازی و اولین متخصص ساخت نور‌های رشد گیاه مصنوعی در کشور است که در دو مورد اخیر اولین تولید کننده در منطقه هم محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که فناوری استفاده از نور مصنوعی گلخانه‌ها هر روز به سطح جدیدی از خود می‌رسد و تحقیقاتی که از صد سال پیش شروع شده هر روز به روز رسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت تصریح‌کرد: این شرکت موفق شده‌ چندین کارخانه گیاهی را در کشور راه‌اندازی کند، در زمینه تولید نور‌های مکمل گلخانه برای گلخانه‌های سنتی با افزایش طول روز در فصول پاییز و زمستان بیش از ۴۰ درصد بهره‌وری این گلخانه‌ها را افزایش داده‌است و این برای تولید محصولات کشاورزی امری شگفت انگیز است.

وی ادامه داد: این شرکت به عنوان تنها تولید کننده و اولین تولید کننده نور‌های تخصصی رشد گیاهان در ایران هر روز در حال توسعه و آموزش کشاورزان جهت آشنایی با این تکنولوژی است که موجب بالا بردن بهره‌وری گلخانه‌هایشان می‌شود.

زمانی گفت: این شرکت توانسته است در اکثر دانشکده‌های کشاورزی و موسسات تحقیقاتی و علمی حوزه علوم باغبانی، فضایی را توسط این تکنولوژی تجهیز کرده و به صورت رایگان در اختیار دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد این رشته قرار دهد.

به گفته وی، با آموزش کشاورزان و گلخانه داران هر روز نیاز کشور به استفاده از این تکنولوژی برای افزایش بهره‌وری بیشتر خواهد شد. این شرکت هم سعی کرده است تا هر روز گام بلندتری را در مسیر تولید و تامین تمام قطعات مورد نیاز خود در کشور بردارد و با همکاری با سایر شرکت‌های دانش بنیان از خروج ارز برای بومی‌سازی و استفاده از این تکنولوژی اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به انعقاد قرارداد‌هایی که با خارج از کشور از جمله کشور‌های حوزه خلیج فارس داشته ایم امیدواریم که بتوانیم این فناوری را بیشتر گسترش دهیم و با توجه به قیمت رقابتی محصولات این شرکت با کشور‌هایی مانند کشور چین می‌کوشیم تا این بازار‌ها را از آن خود کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سروش صحت سریال جدیدش را کلید می‌زند
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • ‌حمل ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس در سال گذشته
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی
  • ◄ زیان دهی راه آهن به دلیل ضعف مدیریت و کهنه بودن ناوگان ریلی
  • نهضت تولیدات رادیویی مردمی در جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک»
  • مشارکت مردم حلقه مفقوده اقتصاد
  • ◄ کاهش سهم حمل ونقل ریلی در سفرهای نوروزی
  • نور‌های مصنوعی رشد گیاه جایگزین نور خورشید می‌شوند
  • راهنمای جامع خرید ورق سیاه