Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 7 MB کد خبر 496355 برچسب‌ها حسن روحانی كرونا در ايران

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا

حسین کرمانپور درباره بیماری‌هایی که در فصل بهار شیوع دارد، گفت: در فصل بهار بیشتر آلرژی شیوع دارد و اغلب مراجعه‌ها به ما توسط افرادی است که دچار آبریزش بینی و عطسه شدند و فکر می‌کنند سرما خورده‌اند در حالی که به آلرژی دچار شدند و چنانچه خودشان را از عوامل آلرژی زا دور کنند بهبود پیدا می‌کنند و به مصرف دارو احتیاج ندارند، اما آن‌هایی که سال‌هاست دچار این عارضه هستند باید دارو مصرف کنند.

وی ضمن اشاره به سرد و گرم شدن هوا در فصل بهار ادامه داد: ممکن است افراد به دلیل سرد و گرم شدن هوا در پوشیدن لباس مناسب اشتباه کنند، گرچه سرما و گرما هیچ تاثیری در ابتلا به بیماری‌ها ویروسی ندارد اما به سبب واکنش‌هایی نظیر تجمع افراد در کنار یکدیگر، بستن پنجره و نبودن تهویه مناسب می‌تواند افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های ویروسی و باکتریال کند، از این رو توصیه می‌شود تا ۱۵ اردیبهشت که ممکن است این وضعیت آب‌وهوایی ادامه پیدا کند چه در خانه و چه بیرون از خانه مراقب پوششمان باشیم به ویژه اینکه سرمای هوای می‌تواند موجب آسیب به عضلات و بدن درد نیز شود.

رئیس اورژانس بیمارستان سینا افزود: نکته دیگری که در این فصل با آن رو به رو هستیم این است که افراد به سبب گرم و سرد شدن هوا به صورت منظم مایعات نمی‌نوشند و هنگام گرما مایعات بیشتر و هنگام خنک شدن هوا مایعات کمتری استفاده می‌کنند که می‌تواند افراد را مستعد سردردهای گذرا کند، هنگامی که مایعات بدن کم شود ممکن افراد دچار سردردهای کوتاه مدت و درد عضلات شوند و از این رو توصیه می‌شود افراد چه در هوای گرم و چه در هوای سرد روزانه بین ۵ تا ۸ لیوان آب مصرف کنند تا دچار این عوارض زودگذر نشوند.

کرمانپور با بیان اینکه علاوه بر پاییز و زمستان اوایل فصل بهار و اواخر تابستان نیز فصل شیوع آنفلوآنزای فصلی است، توضیح داد: از جمله علائم این بیماری تب، بدن درد، آبریزش بینی، سردرد و سرفه است و ما هر سال در این فصل با پیک مختصری از آنفلوآنزا نیز مواجه هستیم، همچنین در حال حاضر با افزایش بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا، سرماخوردگی و کووید رو به رو شده‌ایم که دلیلش افزایش سفرهاست که منجر به جابه‌جا شدن ویروس می‌شود و این جابه‌جایی می‌تواند پیک‌های کوتاه مدتی را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه این بیماری‌ها برای افراد جوان و افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای نیستند مشکل خاصی به وجود نمی‌آورد و مثل سرماخوردگی بروز پیدا می‌کند، بیان کرد:، افراد سالمند، اشخاصی که دچار بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای هستند و مبتلایان به دیابت باید مراقب این بیماری‌ها باشند، استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها عفونی بسیار موثر است.

رئیس اورژانس بیمارستان سینا عنوان کرد: متاسفانه گاهی دستمال‌هایی که هنگام بیماری به ویژه توسط کودکان استفاده می‌شود در خانه و مدارس پراکنده شده و پس از جمع آوری نیز در فضای بسته نگهداری نمی‌شود، این مسئله می‌تواند در انتقال بیماری به اعضای خانواده و سایر دانش‌آموزان موثر باشد و به همین دلیل توصیه می‌شود هم در خانه و هم در مدارس به دانش‌آموزان در این مورد آموزش کافی داده شود و به آن‌ها گفته شود که دستمال‌های آلوده را در مکانی سربسته بگذارند.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • زندگی «اعراب بادیه‌نشین» از دریچۀ عکس‌های 120 ساله (+عکس)
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • بازگشت به زندگی آقای ۱۸ ساله در شهرکرد
  • اعضای شورای شهر با اراده مردم بر کرسی نشسته‌اند
  • حکایت ۳.۸ میلیارد ساله زمین درباره حیات| همه‌چیز درباره پیدایش زندگی
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • بازگشت به زندگی آقای ۸۴ ساله در شهرکرد
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • اعضای بیمار مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۶ نفر زندگی دوباره بخشید