Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@15:43:20 GMT

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کاشان به ۸۳۱ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۲۲۲

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کاشان به ۸۳۱ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به غربالگری ۳۷۰هزار نفر از کاشانی‌ها گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کاشان به ۸۳۱ نفر رسید. ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

سیدعلیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به آخرین اخبار ویروس کرونا در منطقه کاشان، اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا نتیجه آزمایش کرونای 831 نفر از بیماران حاد تنفسی در منطقه کاشان مثبت اعلام شده است به نحوی 500 نفر از این افراد مرد و 331 نفر نیز زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 715 نفر از افراد مبتلا به کرونا در کاشان و 116 مورد نیز در آران و بیدگل است، افزود: نتیجه آزمایش 363 نفر نیز منفی اعلام شده است و در حال حاضر 324 بیمار بستری داریم به نحوی 302 نفر در بیمارستان شهید بهشتی و مابقی در بیمارستان سیدالشهداء بستری هستند.

جولان کرونا ادامه دارد: افزایش 14 بیمار جدید در ایلام طی 24 ساعت/مبتلایان به 274 مورد افزایش یافتتخصیص 18 میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از کرونا در بهزیستی کرمانشاهسپاه تبریز در میدان مبارزه بیولوژیک با کرونا /حضور 12 هزار بسیجی در ضدعفونی شهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه یک هزار و 707 نفر نیز بهبود پیدا کردند، ابراز داشت: طرح غربالگری در منطقه کاشان ادامه دارد به نحوی که تاکنون 370هزار نفر با کمک نیروهای بهداشت و بسیج تحت غربالگری قرار گرفتند و با این آمار 75 درصد از جمعیت تاکنون غربالگری شدند.

وی ضمن قدردانی از مشارکت بسیج، خیران سلامت و آحاد مردم در کمک و امدادرسانی به بخش بهداشت و درمان گفت: اقدامات ضدعفونی اماکن و معابر عمومی شهرستان کاشان همچنان به قوت خود باقی است و به صورت مداوم این مهم با استفاده از نیروهای مردمی، بسیج و نظامی در حال اجرا است.

انتهای پیام/ 801/ ع

R7760/P1494/S6,1369/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، این واکسن‌های جدید ویروس‌ها را با استفاده از پاسخی متفاوت به عفونت نسبت به آنچه که توسط واکسن‌های فعلی ایجاد می‌شود، هدف قرار می‌دهند.

واکسن جدید به جای آموزش به سیستم ایمنی برای ایجاد آنتی بادی برای مبارزه با یک ویروس خاص، در عوض به بدن یاد می‌دهد که پروتئین‌های RNA سیگنال‌دهنده کوچکی ایجاد کند که انتشار ویروسی مضر را متوقف می‌کند.

محققان استدلال می‌کنند که این رویکرد جدید می‌تواند توسعه واکسن فعلی را متحول کند، که در آن متخصصان واکسن‌هایی را بر اساس پیش بینی‌هایی ایجاد می‌کنند که کدام گونه‌های آنفلوانزا و کووید احتمالاً عفونی ترین هستند.

در عوض، این واکسن‌های تقویت‌کننده RNA باید در برابر همه سویه‌های یک ویروس خاص مؤثر باشند.

«رونگ های»، محقق ارشد و ویروس شناس دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «آنچه که می‌خواهم در مورد این استراتژی واکسن تأکید کنم این است که این واکسن به طور گسترده برای هر تعدادی از ویروس‌ها قابل استفاده است، به طور گسترده در برابر هر نوع ویروس مؤثر است و برای طیف گسترده‌ای از مردم بی خطر است.»

های در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «این روش می‌تواند واکسنی جهانی باشد که ما به دنبال آن بوده ایم.»

به طور سنتی، واکسن‌ها از ویروس مرده یا زنده اما تغییر یافته برای تحریک پاسخ ایمنی بدن استفاده می‌کنند. این پاسخ ایمنی به بدن می‌آموزد که چگونه میکروب را بشناسد و آنتی بادی‌هایی تولید کند که به طور خاص آن میکروب را هدف قرار داده و از بین ببرد.

به گفته محققان، واکسن جدید همچنین از یک نسخه زنده و اصلاح‌شده ویروس استفاده می‌کند، اما متکی به پاسخ ایمنی سنتی بدن که باعث ایجاد آنتی‌بادی‌ها می‌شود، نیست.

در عوض، این واکسن‌ها به بدن یاد می‌دهند که با استفاده از پروتئین‌های سیگنال‌دهنده RNA هدف، در تکثیر ویروسی دخالت کند.

محققان گزارش می‌دهند که یکی از این واکسن‌هایی که برای ویروس موشی به نام Nodamura ساخته شد، موش‌های آزمایشگاهی را حداقل به مدت ۹۰ روز از دوزهای کشنده ویروس محافظت می‌کند. ۹ روز عمر موش تقریباً معادل یک سال انسان است.

کد خبر 6081573

دیگر خبرها

  • خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ
  • تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند