Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش جهانپور روز یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، در پاسخ به ایرنا افزود: اینکه آمار تفکیکی استانها را اعلام نکردیم. تصمیم درستی بود که در وزارت بهداشت اتخاذ شد و با این کار توانستیم روند شیب نزولی آمار ابتلا به کرونا در حدود ۱۳ استان نزولی نگه داریم.

وی ادامه داد: این تجربه موفقی بود که در جمعیتی حدود ۳۹ میلیون نفر دیده می شود و تعداد مبتلایان در این مناطق انفرادی شده است اگر این وضعیت به ثبات رسید و در کل کشور آمار نزولی شد می توانیم جزئیات بیشتری در این مناطق اعلام کنیم اما هنوز در فاز طغیان و شیب صعودی بیماری در کشور هستیم و نمی خواهیم در مناطق کنترل شده دوباره شاهد طغیان بیماری باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره افزایش آمار کشوری در روزهای گذشته گفت: بخشی از افزایش آمار موارد کرونا در روزهای اخیر که به حدود سه هزار نفر در روز رسیده علاوه بر افزایش بیماریابی به علت خریدهای نوروزی مردم در روزهای آخر اسفند است.

وی افزود: افرادی که در روزهای آخر اسفند به مراکز خرید و بعد از آن به سفر رفتند باعث شدند که امروز(۱۰ فروردین) با افزایش موارد ابتلا در کشور مواجه باشیم و شیب افزایش ملایم مبتلایان را در کشور داشته باشیم.

میانگین سن فوتی ها ۶۹ سال است

جهانپور گفت: میانگین سن مبتلایان ۵۵ سال و میانگین سن فوتی ها ۶۰ سال است.  اغلب موارد فوتی هم در هم روزها و هفته های اخیر کسانی هستند که در دو هفته یا سه هفته اخیر بستری شده اند و هنوز هر ۱۰ دقیقه یک نفر جانش را بر اثر ویروس کرونا از دست می دهد .موارد شدید هم که ۳۴۶۷ نفر هستند که ر بخش های ویژه بستری هستند

وی درباره تفاوت آمار برخی بیمارستانها با آمار کشوری گفت: عادات غلطی دریم که افرادی فکر می کنند با دادن آمار زیاد و بزرگنمایی و با فریاد زدن می توانند امکانات بیشتری برای مناطق خود بگیرند. این عادت در بین برخی  مسئولان محلی و حتی نمایندگان مجلس وجود داردکه عادت غلطی است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: این طور نیست که هر کس دادش بیش، وامش بیشتر، این رفتارها شاید در گذشته بدآموزی شده است. مساله کرونا یک مساله ملی و حتی جهانی است و آمار ها بر اساس شواهد علمی، آزمایش، سی تی اسکن ریه و تشخیص پزشکان اعلام می شود و فقط بر اساس تست نیست.

وی افزود: ایران یکی از دقیق ترین آمارها در مورد کرونا د ارد و افرادی مثل روسای یک بیمارستان که آمار متفاوت می دهند از کجا می دانند که آمار آنها در آمار کشوری لحاظ نشده است و چنین رفتارهای ظلم به سیستم بهداشتی و درمانی کشور است.

جهانپور افزود: ما در منطقه مدیترانه شرقی تنها کشوری هستیم که آمار دقیق داریم کشورهای این منطقه که در شرق آن چین و در غرب اروپا با آمار بالا وجود دارند اغلب آماری اعلام نمی کنند یا آمارهای نادرست و غیر واقعی دارند و این نشانه عاری بودن آنها از بیماری نیست بلکه نشان ناتوانی آنها در شناسایی بیماران است.

۴۷۲۱۲

کد خبر 1370445

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا میانگین سن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند

علی اصغر شالبافیان گفت: ۶ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۵۵ نفر گردشگر ورودی به کشور در سال ۱۴۰۲ داشته‌ایم. در سال ۱۴۰۱ این آمار حدود ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر بوده که ۵۸ درصد افزایش داشته است. همچنین گردشگران انفرادی بیشتر شده‌اند سیاست وزارتخانه مبتنی بر حمایت از گردشگران است.

وی همچنین درباره افزایش عوارض خروج از کشور هم گفت: درخواست ما این هست که اگر عوارضی وضع می‌شود به حوزه تقویت زیرساختهای گردشگری اختصاص پیدا کند در این راستا تصمیماتی گرفته می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: در مجموع آمار اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب بود که ۱۳ میلیون و ۹۵۱ هزار نفر مرتبط با اقامت‌های رسمی است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۵۳۹ شکایت مربوط به نرخ نامه مراکز گردشگری بود که با ۹۲۳ مورد به دلیل گران فروشی برخورد شد و ۲۲ میلیارد ریال عودت داده شد.

معاون گردشگری کشور مدیریت پسماند و زباله را یکی از موضوعات مهم عنوان و تصریح کرد: با پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی مصوبه مدیریت پسماند و زباله تصویب و از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شد و در حال حاضر با همکاری دستگاه‌ها در حال انجام است و باید این موضوع به دلیل اهمیت محیط زیست در طول سال مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند
  • میانگین سن فوتی‌های کشور ۶۶.۲ سال است؛ گیلان با ۷۱.۳ بیشترین و سیستان با ۵۰.۷ کمترین
  • میانگین سن فوتی‌های کشور چند سال است؟
  • میانگین سن فوتی‌های کشور ۶۶.۲ سال است
  • عدم تاثیر مصرف استامینوفن در بارداری بر خطر ابتلای کودک به اوتیسم
  • مهار بیماری سالک در دامغان/ آمار شیوع تک رقمی شد
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟