Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@11:54:36 GMT

خدمات شهری خلخال تجهیز می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۲۹۷

خدمات شهری خلخال تجهیز می‌شود

شهردار خلخال از خرید امکانات و تجهیزات جدید برای گسترش و توسعه بخش خدمات شهری شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، صباح‌الدین برزگر، اظهار کرد: برای دستیابی به این هدف شهرداری از اول سال نو اقدام به تهیه و خرید امکانات و تجهیزات جدید جمع‌آوری زباله و خودروهای مکانیزه برای انتقال درست و سریع زباله‌ها به محل دفن زباله‌های شهر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برزگر به خرید و راه‌اندازی ۵۰ دستگاه ظرف استیل جمع‌آوری زباله و جایگزینی ظرف‌های جدید خریداری شده به جای ظرف‌های کهنه و فرسوده در خلخال اشاره کرد و گفت: با اجرای این کار هم‌اکنون مشکل ریزش زباله‌ها از سطل‌های سوراخ و پوسیده و همچنین تخلیه زباله‌های داخل این ظروف به خودروهای مکانیزه جمع‌آوری زباله رفع شده است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جامعه و احتمال گسترش این بیماری از طریق محل‌های جمع‌آوری زباله‌های شهری، تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود تا زباله‌های خانگی خود را در کیسه‌های نایلونی مخصوص زباله جمع‌آوری و سر کیسه‌های به صورت کامل بسته و قبل از تخلیه ظروف زباله آن را در داخل ظرف‌ها قرار داده و رهاسازی زباله‌ها در اطراف ظرف‌های جمع‌آوری زباله و یا محله‌های غیر از محله‌های تعیین شده جدا خودداری کنند.

شهردار خلخال با بیان اینکه روزانه به طور میانگین بیش از ۷۰ تن زباله در خلخال تولید می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه دو دستگاه خودرو مکانیزه بزرگ و متوسط شهرداری جوابگوی انتقال این حجم از زباله از شهر و انتقال آن به محل دفن زباله‌ها نیست، شهرداری خلخال برای خرید دو دستگاه خودرو مکانیزه جدید اقدام کرده که به محض تحویل این خودروها مشکل جابجایی و انتقال زباله‌های شهر با استفاده از کامیون کمپرسی رو باز که موجب پراکنده شدن زباله‌های سبک در سطح شهر می‌شود، رفع خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 416744

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان شهرداری شهر خلخال خدمات شهری فرهنگ شهروندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جمع آوری زباله زباله ها ظرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی

محمدرضا برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد میزان زباله‌های شهر به تفکیک نوع آن‌ها، بیان کرد: به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماندهای تولیدی، پسماند تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.

وی با اشاره به اینکه پسماندها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.

برزگر تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک است.

کد خبر 6086741

دیگر خبرها

  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • جمع آوری زباله های ورودی شهر خواف به مناسبت روز زمین پاک