Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@14:34:29 GMT

افزایش سرفاصله زمانی مترو و اتوبوس در تهران

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۳۰۳

افزایش سرفاصله زمانی مترو و اتوبوس در تهران

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه باید با توجه به تقاضای سفر، سرفاصله‌های زمانی قطار و اتوبوس را تنظیم کرد، توضیح داد: تنظیم سرفاصله زمانی قطار و اتوبوس باید به صورتی باشد که مانع ایجاد تجمع مسافر در سکوی ایستگاه و داخل قطار و اتوبوس و همچنین رعایت فاصله گذاری لازم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مشرق، یوسف حجت با تأکید بر اینکه باید با توجه به تقاضای سفر، سرفاصله‌های زمانی قطار و اتوبوس را تنظیم کرد، توضیح داد: تنظیم سرفاصله زمانی قطار و اتوبوس باید به صورتی باشد که مانع ایجاد تجمع مسافر در سکوی ایستگاه و داخل قطار و اتوبوس و همچنین رعایت فاصله گذاری لازم شود. با تنظیم سرفاصله زمانی، تعداد قطارها و اتوبوس‌های فعال هم کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل عمومی در تهران تعطیل نخواهد شد

حجت درباره تغییر سرفاصله زمانی ناوگان اتوبوسرانی بیان‌ کرد: تغییر سرفاصله زمانی براساس تقاضای سفر انجام می‌شود. تهران حدود ۲۲۰ خط عادی اتوبوسرانی دارد که سرفاصله زمانی این خطوط براساس تقاضای سفر تغییر می‌کند. در ضمن سرفاصله زمانی خطوط تندرو تغییری نکرده است.

او با بیان اینکه تعداد مسافران ناوگان اتوبوسرانی و مترو بسیار کاهش یافته است، افزود: روز گذشته تعداد مسافران مترو کمتر از 5 هزار نفر بود. همچنین اتوبوس‌ها خالی یا حداکثر با دو مسافر در خطوط تردد می‌کنند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بکار بردن کلمه «محدودسازی» مناسب شرایط موجود حمل و نقل عمومی نیست، توضیح داد: محدودسازی سبب افزایش تقاضا در مترو و اتوبوس‌ها می‌شود. با اعمال محدودیت در تعداد قطارها و اتوبوس‌ها نمی‌توان از ویروس کرونا پیشگیری کرد زیرا ازدحام در مترو و اتوبوس بیشتر و فاصله بین افراد کاهش می‌یابد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید کروناویروس ویروس کرونا شهرداری تهران مترو تهران سلامت سرفاصله زمانی تقاضای سفر حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ملی مترو در انتظار ورود به چرخه خدمت‌رسانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران جلسه علنی امروز شورا گفت: قطار ملی مترو مراحل آزمایشی را برای ورود به ناوگان مترو با موفقیت گذرانده است.

مهدی چمران افزود: واگن‌های ملی بعد از گذراندن مراحل آزمایشی می‌توانند وارد چرخه خدمت‌رسانی شوند. رئیس شورا همچنین درباره ورود اتوبوس‌های جدید در آبان ماه به ناگان حمل و نقل عمومی افزود: فکر نمی‌کنم خودروسازان تا پایان امسال هم بتوانند اتوبوس‌های برقی را بسازند.

رئیس شورا گفت: اتوبوس‌هایی که درحال حاضر تحویل داده می‌شود، معمولی و دیزلی هستند که همین‌ها نیز متاسفانه براساس آنچه وعده داده شده بود، تحویل داده نمی‌شود.

مهدی چمران در ادامه گفت: تاکسی‌های برقی را هم بخش خصوصی وارد کشور می‌کند در این زمینه طرح‌هایی پیش‌بینی شده که براساس آن عمل خواهد شد.

رئیس شورا درخصوص روند اجرای مسکن‌سازی در تهران نیز گفت: درحوزه مسکن ما می‌توانیم هماهنگی‌ها را برای ارائه زمین انجام دهیم و کار اصلی با وزارت مسکن است.

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کمیته سلامت شورا پیشنهاد تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران را مطرح کرد.

سوده نجفی گفت: با بررسی وضع سلامت شهر تهران طرحی تحت عنوان تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران در کمیته سلامت تهیه شده که امروز به صورت یک فوریت به شورا ارائه می‌شود تا در صورت تأیید بررسی شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: این تصور وجود دارد که بیمارستان‌های متعدد و پیشرفته در تهران وجود دارد و وضع در مقایسه با دیگر شهر‌ها مطلوب است، اما سرانه سلامت تهران در مقایسه با برخی استان‌ها مناسب نیست و باید حساسیت‌های لازم در این زمینه ایجاد شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز شورا از شهرداری خواست در تبلیغات محیطی به آموزش‌های شهروندی توجه کند.

جعفر تشکری هاشمی در دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به جان باختن ۶ نفر درحادثه آتش سوزی در شرق تهران، سقوط کودکی در چاه، فوت دو کودک در استخر، مصدومیت یک کودک در انفجار بالن‌های تبلیغاتی گفت: این حوادث نشان دهنده اجرا نشدن ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و محیط در محل اجرای طرح هاست بنابراین از شهرداری می‌خواهیم ایمنی را در محل همه طرح‌ها رعایت کند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا هم در نشست امروز از عملیاتی نشدن تعهدات در تأمین ون‌ها انتقاد کرد و گفت:هنوز وزارت کشور درباره ون‌های اهدایی اقدامی انجام نداده و شهرداری هم پیگیری‌هایش به نتیجه نرسیده و این در حالی است که قرار بود با بودجه اختصاص داده شده نوسازی ون‌ها انجام شود که نشده است که امیدواریم شهردار تهران پاسخگوی این موارد و مطالبات باشد.

علی‌اصغر قائمی درباره تاکسی‌های برقی هم گفت: حتی یک خودروی برقی هم موفق به دریافت پلاک تاکسی نشده و فقط وعده ورود خودروی برقی داده شده و شواهد و گزارشی از عملکرد اجرایی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز روز جهانی زمین پاک است، خواستار حفظ زمین و پاکیزگی آن و جلوگیری از فرسایش خاک و نابودی زمین، کاشت گونه‌های متنوع گیاهی و کاهش استفاده بی رویه از منابع آب‌های زیرزمینی شد.

مهدی پیرهادی گفت: در برخی کلانشهر‌ها شاهد استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی هستیم که منجر به فرونشست شده است بنابراین باید در خصوص آگاهی بخشی به مردم و مسئولان اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا از مدیریت شهری برای مبارزه با بحران کم‌آبی در حوزه آبیاری فضای سبز و ایجاد مخازن آب اضطراری در بوستان قدردانی کرد و افزود: در این دوره از مدیریت شهری برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد تا درختان در صورت تنش آبی کمتر دچار بحران کم آبی شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم در این نشست گفت: اقدامات شهرداری در سال گذشته درخصوص نمایشگاه کتاب مناسب بود، بنا بر این است که امسال نیز با اقدامات مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌ها اتفاق خوبی در این حوزه بیفتد.

علیرضا نادعلی افزود: از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت، نمایشگاه کتاب به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی برگزار خواهد شد که کمیته فرهنگی آن در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تشکیل شده و شهرداری تهران نیز همکاری لازم را خواهد داشت تا اتفاق خوبی روی دهد.

دیگر خبرها

  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • جزئیات دقیق افزایش نرخ جدید کرایه تاکسی و مترو + عکس  
  • شوک به رانندگان اسنپ و تپسی | صفر تا صد افزایش کرایه تاکسی در ۱۴۰۳
  • جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • قطار ملی مترو در حال طی کردن مراحل آزمایشی برای ورود به ناوگان
  • قطار ملی مترو در انتظار ورود به چرخه خدمت‌رسانی
  • مژده چمران به تهرانی ها: واگن های قطار جدید و ملی به مترو می آیند
  • میزان افزایش کرایه تاکسی در ۱۴۰۳؛ اسنپ و تپسی هم گران شد؟