Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@14:15:54 GMT

معاون اول رئیس جمهوری با استاندار کرمان گفت و گو کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۳۱۱

معاون اول رئیس جمهوری با استاندار کرمان گفت و گو کرد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، محمدجواد فدائی در این تماس تلفنی گزارشی از پیش بینی های لازم، تامین تجهیزات و ماشین آلات و آمادگی استان کرمان در مقابله با سیلاب های احتمالی ارائه کرد.
وی با تشریح وضعیت کنترل بیماری کرونا به ثابت بودن تقریبی تعداد مبتلایان در این استان اشاره و وضعیت کرونا در کرمان کنترل شده توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی چهارم فروردین به مناطق سیلزده جنوب استان کرمان سفر کرده و از روستاهای آسیب دیده، شهر زهکلوت و جاده رودبار جنوب به ایرانشهر نیز بازدید کرد.
همچنین استاندار کرمان در ارتباط تصویری از طریق ویدیو کنفرانس با رییس جمهوری خواستار اختصاص بودجه برای احداث سیل بند در محدوده شهرستان های جنوبی و تکمیل سیل بند خُرم شد.
همچنین اداره کل هواشناسی استان کرمان در اخطاریه ای اعلام کرد، با توجه به تقویت آخرین نقشه های هواشناسی از امروز تا دوشنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی بصورت افزایش ابر، بارش های رگباری به همراه رعد و برق، بارش احتمالی تگرگ و وزش تندبادهای لحظه ای خواهیم بود.

در ارتفاعات و مناطق کوهستانی غرب و مرکزاستان کرمان (ارتفاعات اطراف راین، جوپار، بافت و لاله زار) بارش برف محتمل است.

با توجه به نوع بارش ها، که بصورت رگبار محلی ، سریع و شدید اتفاق می افتد، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها، طغیان رودخانه های فصلی و جریانهای روانابی از بالا دست دور از انتظار نخواهد بود. بیشینه شدت بارشها امروز در غرب استان، مناطقی همچون اطراف بافت، سیرجان، بردسیر، رابر، ارزوئیه، مس سرچشمه، اطراف شهربابک... وفردا علاوه بر غرب، در جنوب مناطقی همچون جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، اطراف بم و ریگان، زهکلوت و در مرکز و شمال استان مناطقی همچون کرمان، ماهان، راور، کوهبنان و نقاط مرزی استان با خراسان جنوبی خواهد بود. ضمن اینکه بارشها اکثر مناطق استان را در بر خواهد گرفت. با تکیه بر نقشه های فعلی هواشناسی میزان بارش تجمعی در برخی مناطق نیمه شمالی حدود 110 میلیمتر و در برخی مناطق نیمه جنوبی حدود 100 میلیمتر برآورد می شود.

از روز دوشنبه به تدریج از شدت ناپایداریها کاسته شده و از سه شنبه روند افزایشی دما در استان پیش بینی می شود.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان سیل خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان سیل استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری‌های جوی در کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با هشدار هواشناسی (سطح-زرد) اعلام کرد:از امروز تا پایان هفته جاری، استان کرمان شاهد ناپایداری‌های جوی به‌ صورت افزایش ابر، رگبار و باران گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تند بادهای لحظه‌ای در استان خواهد بود.

 بیشینه بارش‌ها طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه و در نیمه غربی، شمال، مرکز و برخی از مناطق جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود، لذا آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

 این سامانه جوی از روز شنبه اول اردیبهشت ماه آغاز شده و پنج‌شنبه 6 اردیبهشت ماه پایان می‌‌یابد و نیمه غربی و شمال و جنوب استان شهرستان‌های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، قلعه‌گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار، ماهان و منوجان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 اثر مخاطره این سامانه، بارش رگباری باران، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان، وزش تندباد لحظه‌ای و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد و خیزش گرد و خاک، احتمال برخورد صاعقه اعلام شده است.

 پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم تردد، توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌شود.

با توجه به احتمال رخداد تگرگ، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار سیل در کرمان
  • ناپایداری‌های جوی در کرمان
  • هشدار سطح زرد هواشناسی کرمان
  • بارش‌های بی‌سابقه در مناطق جنوبی ایران
  • بارش‌های بی‌سابقه در مناطق جنوبی ایران+جزئیات
  • دستور مخبر برای امدادرسانی همه‌جانبه در مناطق سیل‌زده
  • بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد
  • بارش‌های مناطق جنوبی رکورد نیم قرن اخیر را زد
  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است
  • ۴ مفقودی سیل استان کرمان زنده پیدا شدند