Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اجرای طرح فاصله گیری اجتماعی در ادامه اجرای طرح غربالگری، زنجیره انتقال ویروس کرونا را زودتر قطع خواهد کرد، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته مسافران کمتری را در مبادی ورودی شهرستان غربالگری کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۲ ایستگاه بازرسی سلامت در مبادی ورودی تویسرکان دایر است، اظهار کرد: طبق توافق صورت گرفته ایستگاه ورودی شهرستان تویسرکان از سمت جوکار را نیرو‌های اورژانس پوشش می‌دهند و مسئولیت ایستگاه ورودی از سمت کنگاور را نیرو‌های هلال احمر به عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسین ترکاشوند از فعالیت تیمی ۲۲ نفر متشکل از نجات گران، داوطلبان و جوانان که در میان آن‌ها ۸ خانم نیز وجود دارد، در این ایستگاه بازرسی خبر داد و گفت: این افراد در ۴ شیفت ۶ ساعته، تاکنون بیش از ۵ هزار نفر از مسافران را غربالگری کرده‌اند.

وی با اشاره به مشارکت خیرین تویسرکانی با کمیته مقابله با کرونا در این جمعیت، گفت: یکی از داوطلبان که عضو شورای اجرایی هلال احمر شهرستان نیز است ۲ دستگاه تب سنج دیجیتال با حدود قیمتی ۵۰ میلیون ریال را به این جمعیت اهدا کرد که هم اکنون به وسیله اعضای تیم‌های غربالگری در ۲ ایستگاه بازرسی سلامت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ترکاشوند ضمن توصیه به رعایت بهداشت فردی و عمومی، خانه ماندن را بهترین راه پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس دانست و گفت: مدتی در قرنطینه ماندن قطعاً بهتر از فوت عزیزان است پس بیایید یک بار دیگر با عزم ملی و اراده راسخ هرکس خود را قطع کننده زنجیره انتقال بداند تا در کوتاه‌ترین زمان ویروس منحوس کرونا را شکست دهیم.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر غربالگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود

 بابک اقبالی رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هفته سلامت، برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قندخون، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قندخون و چربی خون را داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

او افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه‌کننده، ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر، یک نفر) و ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر، یک نفر) هستند و اگر بیماری این افراد به‌موقع تشخیص داده شود، تحت درمان به‌موقع قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه دیگرمان آموزش به افرادی بوده که تحت درمان قرار ندارند و مهم‌ترین موضوع آن در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند، ادامه داد: همچنین به افراد شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم آموزش داده و به تمام مراجعه‌کنندگان، ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت، بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بیشتر از ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، بیان کرد: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پا، افراد مبتلا به بیماری‌های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌موقع شناسایی شوند، از عقب‌ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود و در این خصوص باید بگوییم که ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از ۲ درصد باقی‌مانده هم درخواست داریم هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

او تصریح کرد: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر، بیشترین میزان ابتلا مربوط به فشارخون، دیابت و سرطان بوده و مهم‌ترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان
  • سندروم پس از کرونا چیست؟