Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهراله رخشانی‌مهر از توجه ویژه به سیستم‌های سرمایشی مدارس مناطق گرمسیری خبر داد و اظهار کرد: به همین منظور اعتباری ۹۰ میلیارد تومانی برای استانداردسازی سیستم سرمایشی مدارس این مناطق تامین و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این استانداردسازی با هدف اصلاح سیستم‌های سرمایشی مدارس است، ادامه داد: این اعتبار به استان‌هایی چون سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان اختصاص پیدا می‌کند تا ادارات کل استانی تمهیدات لازم برای تامین و تجهیز سیستم‌های سرمایشی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه برای استاندارسازی سیستم گرمایشی مدارس تمهیدات لازم انجام شد در کنار این اقدام به سیستم‌های سرمایشی هم توجه شد تا دانش‌آموزان مناطق گرمسیر هم برای حضور در کلاس درس مشکلی نداشته باشند.

کد خبر 4888528

منبع: مهر

کلیدواژه: مدارس تخصیص اعتبارات نوسازی مدارس ویروس کرونا شهرداری تهران نوروز شیوع کرونا آموزش مکمل وزارت آموزش و پرورش شهر تهران دستگیری سارق پلیس راهور حوادث چهارشنبه سوری احتکار ضدعفونی سازمان هواشناسی نیروی انتظامی سیستم های سرمایشی سرمایشی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی  آذربایجان شرقی گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی و احتمال وقوع سرمازدگی و خسارت به باغات، کشاورزان تمهیدات لازم برای مقابله با خطر سرمازدگی و یخبندان در باغات و مزارع، واحدهای گلخانه‌ای و قارچ خوراکی را بیندیشند.

اکبر کرامتی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی و احتمال سرمازدگی باغات و مزارع، توقف عملیات هرس در باغات تا رفع خطر سرما، توقف عملیات جابجایی نهال و پوشش نهال‌های حساس به‌ویژه محل پیوند نهال‌ها (نهال‌های گردوی پیوندی و...) و توقف هرگونه عملیات خاک‌ورزی در باغات تا رفع خطر سرما ضروری است.

وی افزود: حفاظت از سیستم‌های آبیاری و تخلیه آب سیستم‌ها و لوله‌ها، استفاده از بخاری‌های باغی و دستگاه‌های تولید مه به منظور افزایش دما در محیط باغ به هنگام وقوع سرما و حفظ رطوبت خاک باغ در حد ظرفیت زراعی ضروری است.

کرامتی تصریح کرد: واحدهای گلخانه‌ای فعال و واحدهای پرورش قارچ نیز نسبت به تعبیه و راه‌اندازی موتور برق اضطراری و اطمینان از کارکرد صحیح آن قبل از وقوع سرما و یخبندان و ذخیره‌سازی سوخت مایع در واحدهای گازسوز اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجهز کردن سیستم گرمایشی(هیتر) به مشعل‌های دوگانه سوز، عایق‌بندی مخازن سوخت، لوله‌های سوخت و لوله‌های آب، کنترل و بازرسی سیستم‌های حرارتی، احیا، تعمیر و اطمینان از کارکرد صحیح آن و کنترل کارکرد صحیح سیستم‌های اتوماسیون ضروری است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: بر بازبینی پوشش گلخانه و اطمینان از سالم بودن آن، انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از یخ‌زدگی مخازن داخل گلخانه (مخازن آب، سوخت، تغذیه و غیره) و حضور دائم نگهبان و مسئول فنی جهت کنترل سیستم حرارتی و روشنایی در واحد تولیدی تاکید می‌شود.

وی تشریح کرد: در صورت بارش برف، برف‌روبی مداوم به منظور جلوگیری از انباشت بار برف در گلخانه‌های سنتی و چوبی، پیش‌بینی تمهیدات مناسب برای جلوگیری از یخ‌زدگی بستر کشت و مواد اولیه تولید قارچ خوراکی ضروری است.

وی عنوان کرد: همچنین برای بخش گل و گیاهان زینتی فضای باز، استفاده از کاه و کلش در بین درخت و درختچه‌های زینتی جهت حفظ گرمای خاک، استفاده از بخاری‌های باغی و دستگاه‌های تولید مه یا دود به منظور افزایش دما در محیط باغ به هنگام وقوع سرما و انجام تمهیدات لازم جهت مصون‌سازی گل و گیاهان زینتی در زمان بارش برف یا تگرگ توصیه می‌شود.

وی عنوان کرد: در زمان بروز سرما بر مراقبت بهینه از بذور در حال رشد یا نهال‌های جوان که آسیب‌پذیری بیشتری دارند و مدیریت تغذیه بهینه گیاه تاکید می‌شود.

کرامتی افزود: باتوجه به پیش بینی سازمان هواشناسی استان و احتمال بارش برف در مناطق سرد و جهت جلوگیری از خسارت سرمازدگی در گلخانه‌ها، لازم است گلخانه داران استان تمامی اقدامات لازم ازجمله فعال بودن سیستم گرمایشی، بستن دریچه‌ها و سفت کردن پوشش‌های گلخانه‌های فعال و غیرفعال را انجام دهند.

وی تاکید کرد: همچنین در باغبانی که احتما سرمازدگی وجود دارد تمهیدات لازم با هماهنگی کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی جهت کاهش خسارت احتمالی و نیز آمادگی دستگاه‌های ضدسرما وهیترهای باغی در ساعات بعدی اقدام لازم معمول شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی بر محلول پاشی باغات با اسید آمینه وفروتست در زمان تورم جوانه‌ها، استفاده از روغن زمستانه قبل از باز شدن جوانه‌ها، گذاشتن دود و آبیاری باغات در زمان وقوع سرما، استفاده از سیستم گرمایشی مناسب در گلخانه‌ها و واحدهای دامی به منظور ممانعت از افت دما و محلول پاشی کودهای پتاسه واسید آمینه در مزارع قبل از وقوع سرما تاکید کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود
  • نگاه تحولی و حرکت جهادی لازمه حل معضلات تاریخی آذربایجان شرقی است
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • درخواست امام جمعه نورآباد برای تخصیص اعتبار
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان
  • هشدار سرمازدگی و یخبندان در باغات کشاورزی
  • توصیه‌های جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات
  • هشدارهای هواشناسی کشاورزی در آذربايجان شرقی