Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانی از برگزاری هجدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی کانون پرورش فکری خوزستان خبر داد و گفت: این رویداد بعد از گذر از کرونا برای اولین بار در خوزستان برگزار می‌شود.

«وحید کیانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با بیان اینکه کانون پروش فکری هنر نمایش را به‌عنوان یکی از سرفصل‌ها و بخش تولیدی جدی خود مورد توجه قرار داده است اظهار کرد: نمایش و تئاتر هنری است که به بازآرایی قصه‌ها و داستان‌ها در برابر مخاطبان و تماشاچیان می‌پردازد و در ادوار مختلف تاریخ همواره به‌عنوان بخشی از زیست اجتماعی انسان همراه آدمی بوده و همچنان که شاهد هستیم هنر نمایش به‌عنوان برشی از حیات و زندگی آدمی همیشه قابلیت‌های خود را عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ضمن قدردانی از مربیان کانون که آثار فاخری را تولید می‌کنند افزود: آنچه برای ما مهم است به‌عنوان بخش بسیار مهم و جدی تمدن بشری ایران، هنرهای مختلف در کشور بزرگ و سترگ ایران که بازنمود خوبی داشته‌اند و اساتید بزرگ و برجسته همواره در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم و افتخارآفرینی کرده‌اند و در این میان هنرمندان تئاتر هم از سهم بسیار قابل توجهی برخوردار هستند.

 

وی با اشاره به هنر تعزیه تصریح کرد: آنچه که در حوزه نمایش جلوه‌گری می‌کند تعزیه‌هایی است که در طول تاریخ پرفراز و نشیب هنر در ایران همواره مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و در شرایطی بسیار خاص این هنر حفظ و به کمال رسیده تا به امروز که به ما به‌عنوان مخاطبان و میراث‌داران رسیده است.

 

کیانی آیین‌ها و رسوم‌های ایام نوروز را در طول تاریخ همراه با هنر نمایش  دانست و ابراز کرد: آئین‌های نمایش در نوروز و نوروزگان و در اسفند و فروردین همواره مورد توجه علاقه‌مندان خودش قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه آنچه برای ما به‌عنوان متولیان عرصه فرهنگ و هنر مهم است که هنر جذاب و زیبای تئاتر جدی بگیریم تاکید کرد: باید اهداف جدی این هنر را بهتر دنبال کنیم و برای همه علاقه‌مندانی که به نوعی تئاتر نسبت نزدیک دارند و به مخاطبان و علاقه‌مندانی که دوست دارند راه ورود به تئاتر را طی کنند مسیری آرام و امن و همچنین فرصت ایجاد کنیم.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان اضافه کرد : تئاتر می‌کوشد به نیازهای فرهنگی و اجتماعی مردم در فضای کاملا زنده پاسخ دهد و همچنان به گفته اهالی تئاتر، محدود به مرزها نیست و پیام خودش را در هر صورت به مخاطبان در جهان خواهد رساند.

 

وی حضور مخاطب در نمایش را بسیار حیاتی و مهم دانست و ابراز امیدواری کرد: در خوزستان که همیشه آثار خوبی را تولید کرده‌اند علاقه‌مندان عرصه نمایش در سال ۹۹ بعد از عبور از مسیر دشوار کرونا شاهد رویدادهای جذاب و جدی در حوزه نمایش در استان باشند و ماهم به‌عنوان مجموعه کانون پرورش فکری سهم کوچکی در تولید و بازتولید داشته باشیم.

 

کیانی با دعوت از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر، فرهنگ و ادبیات به خانه‌نشینی برای گذر هرچه سریع‌تر از ویروس کرونا عنوان کرد: بنا بود که مهم‌ترین رویداد نمایشی و تئاتر ایران‌زمین در حوزه کودک و نوجوان هم از ۲۵ فروردین در قالب هجدهمین تئاتر ملی کودک و نوجوان و جشنواره ملی هنرهای نمایشی برای اولین بار به میزبانی کانون خوزستان برگزار شود.

 

وی بیان کرد: این جشنواره با حضور بیش از ۱۴ گروه برتر نمایشی از سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود که به دلیل شیوع کرونا این امکان از استان گرفته شد ولی تلاش می‌کنیم پس از کرونا و زمانی که کشور به حالت عادی بازگشت این اتفاق هنری وزین و ارزشمند با کیفیت در استان برگزارشود و بخشی از مخاطبان جامعه را تحت پوشش فعالیت‌های عرصه نمایش قرار دهیم.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به حمایت‌های ویژه کانون از  نمایش‌های برگزار شده کودک و نوجوان در طول سال ۱۳۹۸ در اهواز اشاره کرد و یاد آور شد: این حمایت نمودی بسیار روشن از فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی در عرصه تئاتر بوده که این اقدام در سال جاری هم ادامه خواهد داشت.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: تئاتر کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد

در پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی که در سالن سینما اشراق برگزار شد؛ محفل شعر کودک و نوجوان رضوی، شعرخوانی شاعران عرصه ادبیات کودک و نوجوان کشوری و استان قم و نقد و بررسی مجموعه شعر رضوی امام رضای مهربان (با موضوع امام رضا علیه السلام) و آمدی در شهر ما گل کاشتی (با موضوع حضرت معصومه سلام الله علیها) از مهمترین برنامه‌های این جشنواره ملی بود.

در این جشنواره از شاعر پیشکسوت شعر کودک رضوی محمد کاظم مزینانی نیز تقدیر شد.

در پایان این مراسم از شاعران برتر کشوری و استانی تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • (ویدئو) حمله ایران نمایشی بود؟ اگر می‌توانید شما هم نمایش دهید!
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • شروع یک سریال فانتزی در شبکه دو
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز
  • صنعت نشر با حبس سرمایه رو به روست
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • چرا ترجمه‌ها در حوزه کودک و نوجوان بر تألیف پیشی گرفت؟